4. ranking analityków giełdowych

Zdaniem zarządzających z polskich instytucji finansowych, najlepszym analitykiem rynku akcji był w 2005 roku Tomasz Bardziłowski (CA IB). Najlepszym specjalistą od banków Andrzej Powierża (BDM PKO). W kategorii spółek przemysłowych i branży TMT wygrali odpowiednio Tomasz Kurkowski (CA IB) i Sobiesław Pająk (CDM Pekao).

Zdaniem zarządzających z polskich instytucji finansowych, najlepszym analitykiem rynku akcji był w 2005 roku Tomasz Bardziłowski (CA IB). Najlepszym specjalistą od banków Andrzej Powierża (BDM PKO). W kategorii spółek przemysłowych i branży TMT wygrali odpowiednio Tomasz Kurkowski (CA IB) i Sobiesław Pająk (CDM Pekao).

Ubiegły rok przyniósł istotne zmiany w składach zespołów analitycznych. Team kierowany przez Tomasza Bardziłowskiego, który wygrał klasyfikację "drużynową" naszego rankingu za 2004 r., zmienił barwy klubowe z DM BZ WBK na CA IB. I znów okazał się najlepszy w rankingu "Parkietu". W porównaniu z rokiem 2004 istotnie zwiększył przewagę nad drugim w klasyfikacji zespołem DB Securities. Trzecie miejsce utrzymał zespół Tomasza Mazurczaka z DI BRE Banku.

Z naszej ankiety wynika, że trzeci rok hossy nie wykreował nowych bohaterów. Generalnie zarządzający czytają raporty tych samych analityków, co przed rokiem. Na pierwszych trzech pozycjach w poszczególnych rankingach branżowych nie pojawił się nikt, kto nie zdobyłby punktów w zeszłym roku.

Reklama

Po raz czwarty najlepszym analitykiem sektora TMT został Sobiesław Pająk, ale zebrał mniej głosów niż rok wcześniej i słabiej też wypadł cały zespół CDM Pekao (z czwartego miejsca spadł na szóste). Jeszcze w 2003 roku CDM był zwycięzcą naszego rankingu.

Przejście Andrzeja Powierży z DI BRE Banku do BDM PKO odebrało szansę na awans DI BRE Banku na drugą pozycję i mocno podniosło znaczenie BDM. To dziś czwarta siła na rynku.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: Tomasz | ranking | pekao | pająk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »