41 spółek docenionych
W konkursie Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych na najlepsze strony internetowe spółek giełdowych w II etapie znalazło się 41 spółek z 4 kategorii - spółki największe z WIG20 i WIG40, następnie spółki z sWIG80, spółki spoza tych indeksów oraz spółki notowane na rynku NewConnect.
Do III etapu konkursu "Złota Strona Emitenta" po 10 września zakwalifikują się po 3 najlepsze spółki w tych 4 kategoriach.
SEG organizuje konkurs na najlepsze strony po raz drugi.
W konkursie są oceniane spółki, których akcje 10 lipca 2008 roku były notowane na GPW oraz na rynku NewConnect. Witryny spółek podzielone są na 4 kategorie: I - strony spółek należących do indeksów WIG20 i mWIG40, II - strony spółek sWIG80, III - strony pozostałych spółek notowanych na GPW oraz IV - strony spółek rynku NewConnect.
Zgodnie z celem konkursu, którym jest promowanie Internetu jako przyjaznej i efektywnej formy komunikacji z inwestorami, duże znaczenie miało jedno z kryteriów pierwszego etapu - szybkość odpowiedzi merytorycznej na zadane przez fikcyjnego inwestora pytanie. Po wysłaniu wiadomości e-mail jednocześnie do wszystkich spółek, w ciągu pierwszych 24 godzin odpowiedziało 235 spółek, z czego 39 w ciągu pierwszych 10 minut.
W trzech etapach konkursu "Złota Strona Emitenta" są oceniane głównie: zawartość merytoryczna i informacyjna strony, przydatność dla inwestora, parametry techniczne (nowoczesność rozwiązań, szybkość, niezawodność i dostępność stron www) oraz estetyka.
W II etapie (1 sierpnia - 10 września) dwunastoosobowe jury złożone ze specjalistów oceniających strony w obrębie własnej specjalności w 6 dziedzinach wyłoni po 3 spółki w każdej z 4 kategorii.
W ostatnim III etapie kapituła konkursu, której pracom przewodniczy prezes GPW Ludwik Sobolewski, wyłoni zwycięzców.
Ogłoszenie wyników wraz z wręczeniem nagród nastąpi 3 października na III kongresie SEG.
Patronat nad konkursem objęła Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Patronami medialnymi są: "Rzeczpospolita", Gazeta Giełdy "Parkiet", Polska Agencja Prasowa, Bankier.pl, tygodnik "Computerworld", tygodnik "Media & Marketing Polska", miesięcznik "Manager Magazin", kwartalnik "i-biz", Radio PIN oraz Telewizja TVN CNBC Biznes.
Lista spółek zakwalifikowanych do II etapu, skład dwunastoosobowego jury II etapu oraz wszystkie informacje o konkursie są dostępne na stronie internetowej www.zse.seg.org.pl.