ABC Data chce, by Colorovo weszło do trójki
ABC Data planuje w 2013 roku co najmniej podwojenie sprzedaży pod własną marką Colorovo i chce, by w ciągu dwóch lat była ona w pierwszej trójce linii produktowych grupy o najwyższych marżach - poinformował Dobrosław Wereszko, członek zarządu spółki.
"W I kwartale 2013 roku Colorovo weszło do pierwszej dziesiątki wśród wszystkich linii w grupie pod względem wartości wypracowanej marży" - powiedział na wtorkowej konferencji Wereszko.
"Realne jest wejście do TOP-3 w perspektywie dwóch lat" - dodał.
Poinformował, że obecnie marże ze sprzedaży produktów Colorovo są porównywalne do marż wypracowywanych ze sprzedaży produktów Della czy Lenovo.
Wereszko poinformował, że spółka w 2013 roku planuje wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży Colorovo.
"W 2013 roku planujemy co najmniej podwojenie sprzedaży" - powiedział dziennikarzom Wereszko.
Dodał, że wartościowo w strukturze sprzedaży Colorovo w 2013 roku około 40 proc. udział będzie miała sprzedaż materiałów eksploatacyjnych (tuszy, tonerów), 40 proc. stanowić będą tablety, a pozostała część pochodzić będzie ze sprzedaży innych produktów.
ABC Data oferuje produktu pod marką Colorovo w czterech obszarach: elektronika użytkowa, dom i biuro, akcesoria komputerowe oraz akcesoria do urządzeń mobilnych.
Spółka sukcesywnie poszerza ofertę produktów sprzedawanych pod własną marką. W 2013 roku rozszerzyła asortyment m.in. o tablet CityTab Vision oraz torby na laptopy i tablety, i obecnie oferuje ponad 400 produktów Colorovo.
ABC Data rozpoczęła sprzedaż produktów wprowadzonych na rynek pod własną marką Colorovo w 2011 roku. Obecnie Colorovo sprzedaje swoje produkty na terenie 8 krajów europejskich (Polska, Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Rumunia i Węgry).