Abpol Company Polska S.A. podwaja przychody w IV kw. 2013 r.
Abpol Company Polska S.A., spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, która jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku, podwoiła w IV kw. 2013 r. swoje przychody w ujęciu rdr., które wyniosły 3.443 tys. zł, podczas gdy w analogicznym okresie 2012 r. sięgnęły one poziomu 1678 tys. zł.
W ostatnich trzech miesiącach ub. roku Abpol osiągnął stratę netto na poziomie niecałych 114 tys. zł. Była ona spowodowana poniesieniem przez spółkę dodatkowych kosztów, m.in. na dystrybucję, promocję i reklamę produktów nowej marki prezerwatyw You&Me w związku z wejściem do kolejnych sieci dystrybucyjnych, które powinny przyczynić się do wzrostu sprzedaży w nadchodzących kwartałach. Cały 2013 r. udało się jednak zakończyć zyskiem netto wynoszącym 168 tys. zł, co oznacza ponad 74 proc. wzrost w odniesieniu do 2012 r., kiedy to zysk netto wyniósł niecałe 97 tys. zł.
- Spółka poniosła w IV kwartale duże wydatki związane z wprowadzeniem swoich produktów do klientów sieciowych. Jednak dzięki już poniesionym inwestycjom może liczyć na dalszy wzrost sprzedaży w bieżącym roku i w kolejnych latach - komentuje wyniki finansowe Olgierd Wejner, dyrektor generalny spółki Abpol Company Polska S.A.
Notowania spółki Abpol Company Polska S.A.
Sprzedaż Abpolu w minionym roku ukształtowała się na poziomie blisko 7780 tys. zł i był to wynik lepszy od roku poprzedniego, w którym jej wartość sięgnęła 6744 tys. zł, o ponad 15 proc. Spółka wprowadziła w ostatnich miesiącach produkty własnych marek do sprzedaży w ogólnopolskich sieciach stacji paliw BP Polska oraz Statoil. W najbliższym czasie planowane są również wejścia do kolejnych sieci sprzedażowych.
- W bieżącym roku spółka planuje dalszy rozwój sprzedaży w sieciach convenience oraz handlu nowoczesnym. W tej chwili na ukończeniu są negocjacje z kolejnymi sieciami i w ciągu najbliższych tygodni sfinalizowane będą kolejne umowy - podsumowuje Wejner.
Opr. MM