Abpol Company Polska S.A. rozpoczyna współpracę z siecią Netto
Abpol Company Polska, spółka zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, która jest notowana na rynku NewConnect od kwietnia ub. roku, nawiązała współpracę handlową z siecią Netto. Dzięki temu do oferty tej sieci wprowadzona została linia plastrów marki własnej QuickPlastR.
Wejście do kolejnej znaczącej sieci handlowej świadczy o konsekwentnej realizacji założeń strategii rozwoju Abpolu w zakresie poszerzania kanałów dystrybucji swoich produktów. Spółka liczy również, że rozwój nowej kooperacji biznesowej pozwoli na rozszerzanie asortymentu jej produktów dostępnych w sieci Netto, m.in. o prezerwatywy marki You&Me.
- Sieci dyskontów, supermarketów i hipermarketów są bardzo ważnym kanałem sprzedaży dla takich kategorii produktów, jak plastry czy prezerwatywy. Dlatego też Spółka planuje jeszcze w tym roku kolejne wprowadzenia do tego typu sieci - komentuje Olgierd Wejner, dyrektor generalny Abpol Company Polska S.A.
Sieć Netto zaliczana jest do grupy dynamicznie rozwijającego się formatu dyskontów i supermarketów. Posiada już ona ponad 310 sklepów, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski. Tylko w ubiegłym roku otwartych zostało blisko 40 nowych placówek. Plany Netto na ten rok zakładają otwarcie kolejnych 50 sklepów.
Od początku roku Abpol jest niezwykle aktywny w zakresie rozszerzania współpracy z sieciami handlowymi oraz nawiązywania nowych relacji handlowych. W styczniu Spółka wprowadziła prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego Abpol poinformował także o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Innym istotnym wydarzeniem było przedłużenie umowy współpracy z siecią PKN Orlen na okres kolejnych dwóch lat, dzięki czemu produkty Spółki pozostaną na stacjach paliwowych należących do płockiego koncernu.
- Dzięki pozyskaniu nowych kanałów sprzedażowych, jeszcze w I kwartale tego roku oczekujemy wzrostu sprzedaży w najważniejszych dla nas kategoriach produktów, a więc plastrach i prezerwatywach - dodaje Wejner.
W 2013 r. spółka wypracowała zysk netto na poziomie 168 tys. zł, co oznacza ponad 74% wzrost w odniesieniu do 2012 r., kiedy to zysk netto wyniósł niecałe 97 tys. zł. Przychody Abpolu w minionym roku ukształtowały się na poziomie blisko 7.780 tys. zł i był to wynik lepszy o 15% od roku poprzedniego, w którym to ich wartość sięgnęła 6.744 tys. zł.
Opr. KM