Abpol Company Polska S.A. utrzymuje zyski

Abpol Company Polska S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2013 r., zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, opublikowała wyniki finansowe za 2 kw. br. W tym okresie Abpol miał 34 tys. zł zysku netto, a przychody wyniosły 1.220 tys. zł. Spółce udało się także wprowadzić swoje produkty do kolejnych sieci handlowych.

Abpol Company Polska S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect od kwietnia 2013 r., zajmująca się dystrybucją produktów FMCG, opublikowała wyniki finansowe za 2 kw. br. W tym okresie Abpol miał 34 tys. zł zysku netto, a przychody wyniosły 1.220 tys. zł. Spółce udało się także wprowadzić swoje produkty do kolejnych sieci handlowych.

Spółka zanotowała w 2 kw. br. bardzo dobry wynik finansowy na poziomie zysku ze sprzedaży, który wyniósł 248 tys. zł wobec 83 tys. zł w analogicznym okresie 2013 r. Było to możliwe dzięki znaczącemu obniżeniu kosztów działalności operacyjnej poprzez redukcję kosztów stałych. W 2 kw. 2013 r. Spółka miała 1.339 tys. zł przychodów oraz wypracowała 50 tys. zł zysku netto. Nieco gorszy wynik w minionym kwartale był efektem poniesienia jednorazowych wysokich kosztów finansowych związanych z zakończeniem współpracy z jednym z dostawców.

Reklama

"Spółka zgodnie z planem kontynuuje przebudowę oferty i koncentruje się na najbardziej marżowych produktach. Jednocześnie ogranicza koszty związane z dystrybucją i utrzymaniem. Miniony kwartał był dla Spółki bardzo ważnym okresem. Udało się wprowadzić produkty do kolejnych odbiorców - efekty tych działań powinny być widoczne jeszcze w tym roku, oraz zakończyć rozliczenia z jednym z dostawców, co wpłynęło na wysokie koszty finansowe w II kwartale." - mówi Olgierd Wejner.

Abpol rozszerzył w poprzednim kwartale kanały dystrybucyjne swoich produktów o kolejne sieci handlowe. W kwietniu Spółka wprowadziła prezerwatywy marki własnej You&Me do sieci Intermarche. Z kolei w maju produkty Abpolu trafiły do Saloników Prasowych Kolportera. Podejmowane przez Zarząd kroki są zgodne z przyjętą strategią rozwoju, zakładającą pozyskiwanie nowych partnerów w zakresie dystrybucji produktów.

"Spółka do końca roku planuje wprowadzenie swoich produktów jeszcze do minimum 2-3 sieci convinience oraz kilku podmiotów działających w rynku hurtowym. W planach jest też przebudowa i odświeżenie części produktów." - dodaje Wejner.

ZWZA Spółki zmieniło jej Statut i upoważniło Zarząd do podwyższenia kapitału zakładowego w ciągu trzech lat o kwotę maksymalnie 2,7 mln zł. Emitent rozważy emisję do 2,7 mln akcji w zależności od potrzeb kapitałowych na dalszy rozwój sprzedaży. Pozyskane środki zostałyby przeznaczone na wprowadzenie produktów do sprzedaży w kanałach nowoczesnych (hipermarkety i dyskonty), zwiększenie środków obrotowych oraz ew. produkcję marek własnych dla dedykowanych odbiorców Obecnie kapitał zakładowy Abpolu wynosi 4.141.308 zł i dzieli się na 4.141.308 akcji serii A oraz B o wartości nominalnej 1 zł każda.

Abpol wypracował w 2013 r. zysk netto na poziomie 81 tys. zł, a przychody ze sprzedaży sięgnęły wyniosły 7.719 tys. zł. Osiągnięty zysk został w całości przeznaczony na kapitał zapasowy. Spółka liczy na znaczącą poprawę wyników finansowych w następnych kwartałach dzięki wprowadzaniu swoich produktów do kolejnych sieci handlowych.

opr MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sieci handlowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »