Wprowadzanie swoich produktów do kolejnych ogólnopolskich sieci handlowych jest realizacją założeń strategii rozwoju Abpolu w zakresie rozszerzania kanałów dystrybucyjnych. Spółka uważa, że obecność jej asortymentu w obiektach należących do sieci stacji paliw Lukoil Polska pozwoli na znaczący wzrost przychodów, a tym samym pozytywnie wpłynie na jej wyniki finansowe w kolejnych kwartałach.
- Spółka Abpol wprowadzając swoje produkty do sieci Lukoil powraca do długoletniej współpracy, przerwanej sprzedażą poprzedniej marki. Obecnie w ofercie Lukoil znajduje się znacznie szersza oferta produktów, dzięki czemu spółka może liczyć na większe obroty w porównaniu z poprzednim okresem - komentuje Olgierd Wejner, dyrektor generalny spółki Abpol Company Polska S.A.
Sieć Lukoil posiada obecnie w Polsce blisko 120 stacji paliwowych, które zlokalizowane są na terenie całego kraju. Stacje Lukoil oprócz paliwa oferują także całodobową sprzedaż artykułów handlowych oraz produktów gastronomicznych, co z pewnością wpływa na liczbę odwiedzających je klientów. Dzięki temu produkty spółki będą mogły trafiać do znacznie większej liczby konsumentów.
Pierwszy kwartał tego roku jest dla Abpolu okresem wytężonej pracy w obszarze nawiązywania współpracy z nowymi sieciami handlowymi. W styczniu spółka wprowadziła prezerwatywy marki własnej You&Me do sprzedaży w ogólnopolskiej sieci stacji paliw Statoil. Pod koniec lutego Abpol poinformował także o rozszerzeniu swojego asortymentu w Kolporterze właśnie o prezerwatywy tej marki. Kolejnym istotnym wydarzeniem było przedłużenie umowy współpracy z siecią PKN Orlen na okres kolejnych dwóch lat, dzięki czemu produkty pozostaną na stacjach paliwowych należących do płockiego koncernu. Na początku marca nawiązała współpracę handlową z siecią Netto i wprowadziła do jej marketów plastry opatrunkowe QuickPlastR.
- Pierwszy kwartał tego roku zapowiada spore zmiany na rynku dystrybucji produktów FMCG. Widać wyraźnie, że przyjęta przez zarząd strategia rozwoju sprzedaży - nowe kanały convenience i sieci handlowe, zabezpieczy spółkę przed trudnościami wynikającymi z problemów dystrybutorów działających na runku tradycyjnym, bowiem kurczy się rynek i następuje konsolidacja głównych graczy. Firma spodziewa się wzrostu sprzedaży na kluczowych produktach w jej ofercie - zakończył Wejner.
W 2013 r. spółka wypracowała zysk netto na poziomie 168 tys. zł, co oznacza ponad 74 proc. wzrost w odniesieniu do 2012 r., kiedy to zysk netto wyniósł niecałe 97 tys. zł. Przychody Abpolu w minionym roku ukształtowały się na poziomie blisko 7780 tys. zł i był to wynik lepszy o 15 proc. od roku poprzedniego, w którym to ich wartość sięgnęła 6744 tys. zł.
Opr. MM