Reklama

AC SA: Jutro budowanie księgi poytu

Jutro do godziny 16 prowadzony będzie proces budowy księgi popytu AC SA - wiodącego w Polsce i liczącego się na świecie producenta instalacji autogaz marki STAG.

Spółka oferuje do 3 680 000 akcji zwykłych na okaziciela serii A, z których około 80 proc. będzie dedykowane instytucjom. Cena maksymalna zostanie podana do publicznej wiadomości jeszcze dziś, zaś cena sprzedaży akcji 27.07.2011 r. Wartość oferty może wynieść do 100 mln zł. Główni akcjonariusze zobowiązali się do niezbywania swoich akcji przez 24 miesiące od debiutu.

Reklama

Zapisy na akcje w Transzy Detalicznej oraz Instytucjonalnej odbędą się w dniach 28-29 lipca 2011. Do obrotu na rynku regulowanym wprowadzonych zostanie 9 326 400 akcji zwykłych na okaziciela serii A i B, o wartości nominalnej 0,25 zł każda.

Przydział akcji przewidziano na 2.08.2011, a debiut na GPW jeszcze w sierpniu bieżącego roku. Po upublicznieniu AC będzie jedynym w Polsce i trzecim w świecie renomowanym producentem samochodowych instalacji gazowych, notowanym na giełdzie.

Oferującym akcje spółki AC jest Mercurius Dom Maklerski. Zapisy w transzy instytucjonalnej będą przyjmowane przez Mercurius Dom Maklerski. Zapisy w transzy detalicznej będą przyjmowane przez konsorcjum domów maklerskich w punktach obsługi klienta, których lista dostępna jest na stronie emitenta (www.ac.com.pl) oraz oferującego (www.mercuriusdm.pl), a także w załączniku nr 6 do prospektu emisyjnego AC.

AC realizuje także progresywny program motywacyjny dla kadry menedżerskiej, obejmujący lata 2010-2013. Konstrukcja programu zobowiązuje posiadaczy nabytych w jego wyniku akcji do niezbywania walorów w czasie 2 lat od ich objęcia. Ma to na celu zapewnienie maksymalnych działań zmierzających do osiągania coraz wyższych wyników finansowych spółki.

"Otrzymaliśmy wiele zapytań o możliwość zakupu naszych akcji nie tylko od inwestorów giełdowych, ale także od naszych partnerów i kontrahentów. To potwierdza, że wybraliśmy właściwą drogę rozwoju kierując swoje kroki na warszawski parkiet. W planowanych działaniach najsilniejszy nacisk kładziemy na rozwój produkcji, ale zadbamy także o rozbudowę sieci dystrybucji produktów do klienta na nowo otwierających się rynkach. Obecnie nasze produkty trafiają do ponad trzydziestu krajów, eksport stanowił w 2010 roku 56 proc. sprzedaży ogółem. Zamierzamy w pełni wykorzystać potencjał rynku autogazu w Polsce i na świecie w nadchodzących latach" - mówi Katarzyna Rutkowska prezes AC.

Na polskim rynku motoryzacyjnym AC SA działa od ponad 25 lat i obecnie jest największą firmą rynku samochodowych instalacji gazowych w kraju. Jak wskazują szacunki spółki, AC SA posiada około 45 proc. udział w rynku polskim.

Oferta produktowa AC SA dociera do ponad 30 krajów na całym świecie. W 2010 roku sprzedaż na rzecz kontrahentów zagranicznych stanowiła 56 proc. przychodów AC SA ogółem. Do kluczowych rynków zagranicznych AC SA należą m.in.: Niemcy, Rosja, Ukraina, Turcja, oraz Tajlandia.

Zarząd zamierza rekomendować Walnemu Zgromadzeniu przeznaczanie całości bądź części zysku na wypłatę dywidendy po każdym zakończonym roku obrotowym - począwszy od roku obrotowego 2011. W latach 2008-2010 na rzecz akcjonariuszy wypłacono łącznie 51,8 mln złotych. Zysk spółki za 2010 rok- wspólną decyzją zarządu i akcjonariuszy - został przeznaczony na rozwój przedsiębiorstwa (na dokończenie czteroletniego programu inwestycji rozwojowych).

Wysoki potencjał spółki potwierdzają uzyskiwane wyniki finansowe. W 2010 roku AC osiągnęła - rekordowe w historii spółki - przychody w wysokości 118,3 mln zł, co oznacza wzrost wobec roku 2009 o 11,4 proc. (z 106,2 mln złotych). W latach 2008 - 2010 spółka konsekwentnie odnotowywała wysoki, stabilny poziom osiąganego zysku netto na poziomie powyżej 21 mln złotych - mimo przeprowadzenia szeroko zakrojonych inwestycji w dalszy rozwój.

W 2011 roku planowany jest wzrost sprzedaży AC o około 17 mln zł, tj. o 14,4 proc. w stosunku do roku 2010. Spółka, opierając się na przyjętej strategii działania, zakłada głównie większe tempo przyrostu sprzedaży na rynkach zagranicznych. AC będzie kontynuować inwestycje rozwojowe w zakresie struktur sprzedażowych, prac badawczo-rozwojowych nad nowymi produktami oraz zaplecza techniczno-produkcyjnego. Prognozowany zysk netto za 2011 rok przekroczy wartość 22 mln złotych. Do końca maja 2011 spółka wypracowała 11,4 mln złotych zysku netto, a półroczna dynamika sprzedaży (2011/2010) wyniosła 26,6 proc.

Strategia AC obejmuje intensywny rozwój spółki w zakresie obecnie prowadzonej działalności oraz pełne wykorzystanie potencjału rynku LPG/CNG, na który składają się przede wszystkim:

" obserwowany na świecie szybki wzrost liczby samochodów wykorzystujących jako paliwo LPG i CNG (w latach 2000-2009 średnioroczny wzrost na poziomie 8,7 proc.);

" względnie większe rezerwy złóż gazu ziemnego niż ropy naftowej;

" mniejszą szkodliwość dla środowiska silników na LPG i CNG niż silników na benzynę lub olej napędowy;

" korzyści ekonomiczne - montaż instalacji zwraca się po przejechaniu 15.000 km przy jednoczesnym zachowaniu osiągów samochodu na takim samym poziomie, jak w wypadku napędu benzynowego (koszt instalacji: 3000 zł, średnie spalanie 10l/100 km, różnica w cenie LPG i PB na poziomie 2 zł za litr).

Cele strategiczne AC SA to:

" umocnienie pozycji na dotychczasowych rynkach oraz zwiększanie wartości sprzedaży przez ekspansją eksportową,

" stałe unowocześnianie i poszerzanie portfela produktowego;

" wprowadzenie na rynek własnej, kompletnej instalacji gazowej o wysokiej jakości użytkowej z zastosowaniem produkowanych we własnym zakresie najważniejszych mechanicznych elementów;

" osiągnięcie kompatybilności instalacji gazowych spółki ze wszystkimi powszechnie stosowanymi rozwiązaniami silnikowymi (wprowadzenie na rynek sterowników do silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz sterowników dotrysku LPG/CNG do silników Diesla);

" nawiązanie współpracy w zakresie fabrycznego i pofabrycznego montażu instalacji AC SA w nowych samochodach;

" dostosowywanie zdolności produkcyjnych do potencjału sprzedażowego oraz wymagań branży stymulowanej postępem technicznym.

W okresie 2008-2010 AC SA zrealizowała inwestycje za łączną kwotę niemal 29 mln zł, z czego aż 11,7 mln zł zostało przeznaczone na zakup urządzeń i maszyn renomowanych producentów światowych. Kluczowe moce produkcyjne spółki wzrosły nawet trzykrotnie. Całkowite inwestycje w latach 2008-2010 stanowiły blisko 30 proc. zagregowanej wartości EBITDA wypracowanych w tym okresie oraz przekroczyły 350 proc. skumulowanej amortyzacji. Na ukończenie inwestycji rozwojowych spółka wyda jeszcze 35 mln zł, z czego 1/3 pokryje z dofinansowania unijnego.

AC prowadzi zaawansowane prace nad budową nowego Centrum Badawczo-Rozwojowego. Do końca tego roku planowane jest ich zakończenie. Dzięki nowemu obiektowi rozszerzona kadra konstruktorów uzyska dostęp do laboratoriów wykorzystujących najnowsze technologie. Dodatkowo, na przełomie lat 2011-2012 zostanie wybudowana nowa hala produkcyjna, która zapewni zwiększenie mocy wytwórczych. Pozwoli na produkcję nowoczesnych podzespołów, szczególnie elektroniki.

AS SA:

AC jest wiodącym w Polsce i liczącym się na świecie producentem instalacji autogaz marki STAG. Na polskim rynku motoryzacyjnym AC działa od ponad 25 lat i obecnie jest największą firmą w segmencie instalacji gazowych w kraju. Jak wskazują szacunki spółki, AC posiada około 45 proc. udział w rynku polskim. Oferta produktowa AC dociera do ponad 30 krajów na całym świecie. W 2010 roku sprzedaż na rzecz kontrahentów zagranicznych stanowiła 56 proc. przychodów AC ogółem. Do kluczowych odbiorców zagranicznych AC należą m.in.: Niemcy, Rosja, Ukraina, Turcja oraz Tajlandia. AC oferuje ponad 200 produktów na rynek autogazu, spośród których wiodącą rolę odgrywają sterowniki do instalacji LPG/CNG. Sztandarowym elementem oferty handlowej spółki jest seria produktów pod marką STAG. Wiele rozwiązań zastosowanych w ofercie tej marki było i jest pionierskimi na rynku na skalę światową. Kluczowym segmentem działalności AC są instalacje autogazu, ale oferta spółki obejmuje również części i podzespoły stosowane w motoryzacji. Struktura sprzedaży poszczególnych elementów oferty handlowej spółki kształtuje się następująco: " 83 proc. - produkcja i sprzedaż instalacji LPG/CNG; " 10 proc. - produkcja i dystrybucja elektroniki samochodowej; " 7 proc. - sprzedaż części samochodowych. Klientami spółki są zarówno koncerny motoryzacyjne, warsztaty montażu instalacji autogazu, dystrybutorzy instalacji gazowych i innych części samochodowych oraz odbiorcy indywidualni - właściciele aut. AC SA utrzymuje wyniki finansowe na stabilnym, wysokim poziomie. W 2010 roku AC osiągnęła - rekordowe w historii spółki - przychody w wysokości 118,3 mln zł, co oznacza wzrost wobec roku 2009 o ponad 11 proc. (106,2 mln złotych), zaś zysk netto przekroczył 21 mln zł. Rentowność netto spółki sięga 18 proc. AC SA posiada ogólnokrajową sieć Partnerskich Warsztatów Serwisowych (PWS). Teraz do sieci PWS należy 28 profesjonalnych warsztatów autogaz, którym spółka oferuje wsparcie marketingowe, techniczne i system profesjonalnych szkoleń. Klienci korzystający z usług PWS mają gwarancję jakości montażu i bezpłatny serwis gwarancyjny dostępny w warsztatach sieci w całym kraju. AC SA posiada także 10 doradców techniczno-handlowych, których zadaniem jest stały nadzór na jakością montażu produktów STAG na terenie całego kraju, organizacja szkoleń dla pracowników warsztatów i doraźna pomoc w trudnych przypadkach. Zaawansowane prace badawczo-rozwojowe i stosowane najnowsze technologie pozwalają AC stale udoskonalać produkty i wprowadzać do sprzedaży asortyment innowacyjny na skalę międzynarodową. Pracami nad ofertą produktową zajmuje się liczący już ponad 40 osób dział badawczo-rozwojowy. Spółka prowadzi zaawansowane prace nad budową własnego Centrum Badawczo-Rozwojowego, których zakończenie planowane jest na przełom 2011 i 2012 roku.

Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL

Opr. KM

Dowiedz się więcej na temat: w polsce | STAG | autogaz | AC S.A.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »