Agora chce przejmować

- Agora wciąż aktywnie monitoruje rynek pod kątem akwizycji, po zakupie w sierpniu sieci kin Helios - poinformował podczas telekonferencji prezes Agory Piotr Niemczycki.

- Agora wciąż aktywnie monitoruje rynek pod kątem akwizycji, po zakupie w sierpniu sieci kin Helios - poinformował podczas telekonferencji prezes Agory Piotr Niemczycki.

"Cały czas monitorujemy i skanujemy rynek i jeżeli będą jakieś sensowne aktywa, które by pasowały do portfolio grupy, to na pewno będziemy nimi zainteresowani. I nie działamy biernie tylko aktywnie" - powiedział Niemczycki.

Prezes nie chciał na razie wypowiadać się w kwestii ewentualnej wypłaty dywidendy z zysku za 2010 rok.

Agora 31 sierpnia 2010 roku podpisała ostateczną umowę nabycia 84,44 proc. akcji Centrum Filmowego Helios za 26,2 mln euro z opcją zakupu dodatkowych 12,36 proc. akcji.

Helios, bezpośrednio i pośrednio poprzez swoją spółkę zależną Kinoplex, jest operatorem 24 kin wielosalowych (multipleksów) oraz dwóch kin tradycyjnych, znajdujących się w 24 polskich miastach. Łącznie w kinach Helios i Kinoplex znajduje się 140 sal kinowych i 31.175 miejsc siedzących.

Reklama

W prezentacji do wyników Agora podała, że do końca 2014 roku grupa Helios może zwiększyć liczbę kin wielosalowych do 41, liczbę sal kinowych do 232, a liczbę miejsc siedzących do 50.746.

Na koniec września 2010 roku Grupa Agory posiadała środki pieniężne w wysokości 201,5 mln zł (gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 102,6 mln zł oraz 98,9 mln zł zainwestowane w bezpieczne krótkoterminowe papiery wartościowe).

- Grupa Agory nie planuje w IV kw. 2010 zwiększenia intensywności działań marketingowych r/r, zamierza kontynuować politykę kontroli kosztów w tym zakresie, a na wysokość kosztów operacyjnych grupy wpłyną w IV kw. koszty segmentu kino, który będzie pierwszy raz w pełni konsolidowany w wynikach grupy - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Grupa nie planuje istotnego zwiększenia intensywności działań marketingowych w pozostałej części br. w stosunku do tych prowadzonych w 4 kw. 2009 r. Poziom wydatków marketingowych zależy od dynamiki rozwoju poszczególnych mediów, liczby uruchamianych w danym kwartale projektów, w tym kolekcji wydawniczych, a także rynkowej aktywności i projektów konkurencji. Wysokość kosztów materiałów i energii w następnych kwartałach będzie zależała głównie od cen papieru, które wykazują trend wzrostowy, oraz wolumenu produkcji i kursu wymiany euro do złotego" - podała Agora.

"Grupa, w miarę możliwości, zamierza kontynuować politykę kontroli kosztów w tym zakresie. Na wysokość kosztów operacyjnych netto Grupy w 4 kw. 2010 r. wpłyną koszty segmentu Kino, którego rachunek zysków i strat za pełny kwartał będzie po raz pierwszy konsolidowany w wynikach Grupy Agora za 4 kw. 2010 r" - podano.

Agora podała, że Grupa kontynuuje politykę kontroli kosztów w celu dostosowania jej funkcjonowania do kondycji rynku reklamowego, a na wysokość wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wpływają m.in. zmienne elementy wynagrodzenia związane ze stopniem realizacji założonych budżetów sprzedażowych na dany rok obrotowy w poszczególnych segmentach biznesowych oraz stopień realizacji budżetu całej Grupy. Dodatkowo, w Grupie na bieżąco realizowane są projekty rozwojowe, w tym w zakresie budowy kompetencji w mediach elektronicznych. "W IV kw. 2010 r. na wysokość wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wpłyną koszty związane z niegotówkowymi płatnościami w formie papierów wartościowych (ok. 3,6 mln zł) oraz koszty rezerwy na wypłatę premii dla pracowników" - podała spółka.

Agora podała też, że w 2010 roku grupa Helios nie planuje otwarć nowych multipleksów, a poziom przychodów Agory z działalności kinowej w IV kw. 2010 roku będzie zależał głównie od repertuaru filmowego, w tym filmów wyprodukowanych w technologii 3D. "Dodatkowym czynnikiem mającym wpływ na poziom przychodów będzie tempo cyfryzacji istniejących obiektów kinowych grupy Helios, uzależnione w dużej mierze od dostępności projektorów cyfrowych u producentów" - podano.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: chciał
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »