Agora w II kw.'12 miała 1,3 mln zł zysku netto wobec konsensusu 1,8 mln zł zysku

Grupa Agory miała w drugim kwartale 2012 roku 1,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 21,5 mln zł zysku netto w II kw. 2011 r. Zysk netto okazał się o 27,8 proc. niższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 1,8 mln zł zysku w drugim kwartale.

Grupa Agory miała w drugim kwartale 2012 roku 1,3 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 21,5 mln zł zysku netto w II kw. 2011 r. Zysk netto okazał się o 27,8 proc. niższy niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 1,8 mln zł zysku w drugim kwartale.

Zysk operacyjny grupy Agory w II kw. 2012 roku wyniósł 2,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 26,4 mln zł zysku. Wypracowany zysk operacyjny okazał się o 54,9 proc. niższy niż oczekiwania analityków, gdyż konsensus zakładał 5,1 mln zł zysku EBIT.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Agory wyniosły w II kw. 2012 roku 283,1 mln zł wobec 319 mln zł rok wcześniej i były o 0,5 proc. niższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 284,6 mln zł.

Agora spodziewa się 17-20 proc. spadku wydatków reklamowych w segmencie dzienników w 2012 r. Ponadto obniżona została prognoza dla całego rynku do 2-5 proc. spadku, dla internetu do 8-11 proc. wzrostu, kina do od 1 proc. spadku do 2 proc. wzrostu, a radia do 1-4 proc. spadku - poinformowała Agora w komunikacie prasowym.

Reklama

"Obserwując pogarszającą się sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy, spółka zdecydowała się zweryfikować swoje szacunki rynku reklamy w 2012 r. opublikowane w komentarzu zarządu do raportu za czwarty kwartał 2011 r. Po dogłębnej analizie sytuacji na rynku reklamy w pierwszym półroczu 2012 r. i do dnia publikacji niniejszego sprawozdania finansowego, spółka zakłada, że dynamika spadku wartości wydatków reklamowych w Polsce będzie się kształtować w przedziale pomiędzy 2 proc. a 5 proc. w 2012 r." - podano w raporcie

"Według szacunków spółki, reklamodawcy nadal będą ograniczali swoje budżety reklamowe w prasie w 2012 r. Wartość wydatków reklamowych w dziennikach może zmniejszyć się o około 17-20 proc., natomiast w czasopismach o około 8-11 proc." - dodano.

W opinii Agory, reklamowdawcy zwiększą swoje wydatki na reklamę w internecie o 8-11 proc. w 2012 r. Wydatki na reklamę kinową będą się kształtować w przedziale pomiędzy ewentualnym spadkiem o 1 proc., a wzrostem o 2 proc.

"Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej zmniejszy się o około 0-3 proc. W oparciu o analizę danych rynkowych, spółka szacuje, że spadek wartości wydatków na reklamę w telewizji zmniejszy się o około 3-6 proc., natomiast w radio o około 1-4 proc." - poinformowano.

W raporcie podano, że wraz z uzyskiwaniem dokładniejszych informacji rynkowych w kolejnych kwartałach, Agora może skorygować szacunki dotyczące wydatków w poszczególnych mediach.

Opublikowane na początku roku prognozy Agory zakładały, że rynek reklamowy w 2012 roku będzie rósł w tempie 0-3 proc., w segmencie dzienników zanotuje spadek od 14 do 17 proc. a w segmencie czasopism nastąpi spadek rzędu 6-9 proc.

Agora szacowała wówczas, że reklama internetowa zanotuje wzrost na poziomie 9-12 proc., reklama kinowa urośnie w tempie od 3 do 6 proc. Zakładano też, że wydatki na reklamę w segmentach telewizji, radia i reklamy zewnętrznej wyniosą od 0 do 3 proc.

Agora planuje ograniczyć koszty operacyjne na koniec 2012 r.

Agora planuje ograniczenie kosztów operacyjnych w grupie na koniec 2012 roku. W I połowie 2012 r. koszty operacyjne netto spółki wyniosły 564,3 mln zł - podała Agora w komunikacie prasowym.

"W 2012 r. grupa planuje ograniczenie kosztów operacyjnych. Ze względu na pogarszającą się sytuację na rynku reklamy grupa planuje elastyczne zarządzanie bazą kosztową w celu dopasowania się do warunków rynkowych w poszczególnych segmentach" - napisano w komunikacie.

"Biorąc pod uwagę osłabienie rynku reklamowego oraz zmieniającą się dynamicznie sytuację na rynku mediów, Agora planuje elastyczne zarządzanie bazą kosztową związaną z wynagrodzeniami i świadczeniami na rzecz pracowników. Na wysokość tych kosztów może wpłynąć realizacja projektów rozwojowych w grupie, w tym otwarcia nowych obiektów kinowych, oraz koszty rezerwy na plany motywacyjne realizowane w grupie" - dodano.

W raporcie podano również, że Agora nie planuje w II połowie roku zwiększać intensywności działań marketingowych.

Koszty operacyjne netto Agory w pierwszym półroczu 2012 r. wyniosły 564,3 mln zł i zmniejszyły się w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o 2,5 proc.

Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły o 2 proc. w pierwszym półroczu 2012 r.

"Nieznaczny wzrost tej pozycji kosztowej nastąpił w większości segmentów grupy. Zatrudnienie etatowe w grupie na koniec czerwca 2012 r. wyniosło 3.400 etatów i zmniejszyło się o 117 etatów w porównaniu z końcem czerwca 2011 r." - napisano.(

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Agora SA | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »