Agora: walka o rynek trwa

W drugim kwartale 2006 roku, po wejściu na rynek nowego konkurenta, średnie rozpowszechnianie płatne "Gazety Wyborczej" wyniosło 449 tys. egzemplarzy i było o 8 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale - poinformowała Agora w komentarzu do raportu kwartalnego.

W drugim kwartale 2006 roku, po wejściu na rynek nowego konkurenta, średnie rozpowszechnianie płatne "Gazety Wyborczej" wyniosło 449 tys. egzemplarzy i było o 8 proc. wyższe niż w poprzednim kwartale - poinformowała Agora w komentarzu do raportu kwartalnego.

"W drugim kwartale +Gazeta+ osiągnęła dobre wyniki sprzedaży egzemplarzowej i bardzo dobre czytelnictwa. Będziemy nadal inwestować w +Gazetę+ i umacniać jej pozycję rynkową jednocześnie zwiększając efektywność operacyjną Spółki. Trwałych pozytywnych efektów rynkowych i finansowych należy oczekiwać w dłuższym terminie" - powiedział wiceprezes Piotr Niemczycki, cytowany w raporcie.

"Sprzedaż piątkowego wydania Gazety wzrosła średnio o niemal 100 tys. egzemplarzy. Jest to m.in. efekt dobrego przyjęcia przez czytelników zmian w Gazecie Telewizyjnej drukowanej od marca 2006 r. na papierze powlekanym i w ulepszonej szacie graficznej" - podała również Agora.

Reklama

W stosunku do analogicznego okresu roku 2005 średnie rozpowszechnianie płatne "Gazety" spadło jednak w drugim kwartale 2006 roku o 9 proc.

"Spadek wiąże się z bardzo wysoką bazą wynikającą m.in. z wysokiej sprzedaży Gazety w związku z wydarzeniami związanymi ze śmiercią Papieża w kwietniu ubiegłego roku, z ogromnego zainteresowania czytelników serią kronik papieskich Nasz Papież (początek maja 2005 r.) oraz wsparciem rozpowszechniania Gazety przez duży projekt wydawniczy Encyklopedia Gazety Wyborczej w drugim kwartale 2005 r." - podano.

Agora podała, że w drugim kwartale 2006 roku czytelnictwo "Gazety" było jednym z najwyższych w historii. "W tym okresie Gazeta docierała do 6,3 mln czytelników (20,9 proc. zasięg wg wskaźnika CCS): 44 proc. stanowili czytelnicy z wyższym wykształceniem, 48 proc. Polacy mieszkający w dużych miastach (pow. 100 tys mieszkańców), a 63 proc. nie przekroczyła jeszcze 45 roku życia" - podano.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: gazety | płatne | wyborczej
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »