Akcje serii D Armatury w przedziale 1,40-1,80 zł
Armatura Kraków, która w ofercie publicznej zaoferuje do 20 mln akcji serii D, chce zadebiutować na giełdzie jeszcze w lipcu - poinformowała dziennikarzy zastępca dyrektora DM PKO BP Katarzyna Iwaniuk-Michalczuk.
DM PKO BP jest oferującym akcje krakowskiej spółki.
- Chcielibyśmy, aby akcje Armatury zadebiutowały na giełdzie jeszcze w lipcu - powiedziała Iwaniuk-Michalczuk.
- Spodziewamy się dużego zainteresowania, zarówno ze strony inwestorów indywidualnych, jak i instytucjonalnych - dodała.
Widełki cenowe Armatury Kraków ustalone zostały na 1,40-1,80 zł za sztukę i w związku z tym wpływy z emisji mogą wynieść od 26,4 do 34,4 mln zł.
Cena emisyjna zostanie podana 19 lipca.
Środki z emisji spółka zamierza przeznaczyć na zasilenie kapitału obrotowego w celu sfinansowania rozwoju podstawowej działalności operacyjnej, na inwestycje w rozbudowę posiadanej infrastruktury magazynowej, oraz poprawę logistyki i optymalizację procesów produkcji.
Spółka zaoferuje w transzy indywidualnej 5 mln papierów, a transzy instytucjonalnej 15 mln akcji.
Budowa księgi popytu zostanie przeprowadzona w dniach 18-19 lipca. Rozpoczęcie przyjmowania zapisów w transzy indywidualnej i instytucjonalnej nastąpi 20 lipca. Zakończenie zapisów dla inwestorów indywidualnych nastąpi 24 lipca, a dzień później zakończy się przyjmowanie zapisów w transzy dla instytucji.
Armatura przygotowała strategię rozwoju na lata 2007-2010. Spółka zakłada, że w tym czasie utrzyma się wysoki poziom koniunktury w budownictwie mieszkaniowym na rynku krajowym, co pozwoli spółce osiągać rosnącą dynamikę sprzedaży.
Konrad Hernik, prezes Armatury, powiedział w czwartek dziennikarzom, że w ciągu czterech najbliższych lat spółka chce przekroczyć ilościowo 40 proc. udziału w rynku armatury sanitarnej w kraju. Obecnie kontroluje 37 proc.
Spółka zamierza też zwiększyć eksport produktów, zwłaszcza na rynki wschodniej Europy.
- Chcielibyśmy też wejść na inne rynki. Głównie zależy nam na sprzedaży do Ameryki Południowej, zwłaszcza do Brazylii - dodał.
W 2007 roku Armatura planuje wzrost sprzedaży o około 20 mln zł, czyli o 14,5 proc. w stosunku do 2006 roku, z czego o ponad 13 proc. planowany jest wzrost sprzedaży armatury na rynku krajowym oraz o około 5,5 proc. zakłada się wzrost sprzedaży grzejników na rynku krajowym. Spółka zakłada także wzrost sprzedaży eksportowej o ponad 25 proc.
Na 2007 rok spółka zakłada wzrost przychodów do 149,2 mln zł z 130,4 mln zł rok wcześniej, zysku na działalności operacyjnej do 6,8 mln zł z 4,1 mln zł, zysku netto do 4,1 mln zł z 2,2 mln zł, a EBITDA do 13,2 mln zł z 8 mln zł.
W perspektywie najbliższych trzech lat zarząd spółki nie planuje zwracania się do WZA z propozycją wypłaty dywidendy.
Obecnie największym akcjonariuszem Armatury jest PZU Życie z 90,5 proc udziałem. Pozostałe akcje należą do obecnych i byłych pracowników spółki.
Po emisji udział PZU Życie spadnie do 67 proc., pracowników do 7 proc., a 26 proc. będą mieli nowi akcjonariusze.
PZU Życie zobowiązało się, że nie będzie sprzedawać swoich akcji przynajmniej przez 12 miesięcy od daty opublikowania prospektu.