Alma Market chce otworzyć cztery nowe sklepy
Alma Market planuje w 2012 roku otwarcie czterech nowych obiektów handlowych zlokalizowanych w Gdyni, Krakowie, Warszawie i na terenie aglomeracji warszawskiej. Nakłady inwestycyjne związane z otwarciem tych obiektów nie przekroczą 15 mln zł - poinformowała spółka w komentarzu do wyników.
Alma Market zamierza sfinansować te nakłady w oparciu o środki własne oraz kapitał odsetkowy. Przewiduje się, że udział kapitału odsetkowego w realizacji poszczególnych projektów powinien stanowić najwyżej 80 proc. nakładów inwestycyjnych, stąd zadłużenie netto na koniec 2012 roku z tytułu posiadanych kredytów zdecydowanie się obniży, ze względu na spłacane systematycznie kredyty wcześniej zaciągnięte przez spółkę.
Poza inwestycjami związanymi z rozwojem sieci handlowej Alma Market planuje również inwestycje odtworzeniowe i modernizacyjne, których wartość nie powinna przekroczyć 2 mln zł.
"Z uwagi na ciągle istniejący potencjał rozwoju sprzedaży poprzez kanał sprzedaży internetowej oraz stosunkowo niewielkie nakłady inwestycyjne, jakich wymaga rozwój sieci e-delikatesów prowadzony w oparciu o istniejącą bazę obiektów handlowych, Alma Market zakłada dalszy rozwój tego kanału dystrybucji i sukcesywny przyrost wolumenu obrotów w tym kanale dystrybucji (o około 50 proc.)" - napisano w komentarzu do wyników.
"Planuje się, że przychody ze sprzedaży internetowej w 2012 roku osiągną ok. 70 mln zł, wobec zrealizowanych w roku ubiegłym na poziomie 45 mln zł" - dodano.
Sprzedaż za pośrednictwem internetu dostępna jest w Krakowie, Warszawie, Katowicach, Trójmieście, Wrocławiu, Łodzi, Nowym Targu, Poznaniu, Bydgoszczy, Częstochowie, Lublinie Rzeszowie i Szczecinie oraz okolicach tych miast. Sieć rozwijana jest głównie w oparciu o istniejącą bazę obiektów handlowych.
Spółka zależna Almy Market, Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska, przeznaczy ok. 2-3 mln zł na uruchomienie około 6-10 obiektów handlowych. Środki finansowe na pokrycie nakładów inwestycyjnych związanych z uruchomieniem tych lokalizacji pochodzić będą z wypracowanych przez spółkę nadwyżek finansowych oraz z kredytów bankowych, a proporcje tych udziałów zależne będą od ilości przyjętych do realizacji projektów.
"Otwieranie kolejnych małych sklepów będzie miało miejsce wyłącznie w najlepszych lokalizacjach. Obecnie spółka posiada 38 własnych obiektów handlowych zlokalizowanych w aglomeracji warszawskiej, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu, Zakopanem, Zabrzu, Bielsku-Białej, Toruniu, Szczecinie, Gliwicach, Rzeszowie i Opolu. Spółka rozwija sieć swoich małych sklepów (w granicach 40 m kw. - 80 m kw.) w galeriach handlowych i innych prestiżowych lokalizacjach" - napisano w komentarzu do wyników.
Spółka zależna Krakchemia w 2012 roku podejmować będzie działania inwestycyjne ukierunkowane na wzmocnienie pozycji na rynku dystrybucji tworzyw sztucznych i folii opakowaniowych.
"Zarząd spółki dominującej nie wyklucza podjęcia decyzji o sprzedaży akcji lub udziałów niektórych spółek grupy kapitałowej, w tym nie działającej w segmencie handlu detalicznego spółki zależnej Krakchemia" - napisano w komentarzu do wyników.