Alma Market miała 2,65 mln zł straty
Grupa Alma Market w III kwartale 2011 miała 2,65 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 3,31 mln zł straty w analogicznym okresie 2010 roku - podała spółka w raporcie kwartalnym.
Strata operacyjna grupy wyniosła w III kwartale 322 tys. zł wobec 351 tys. zł straty EBIT w III kwartale 2010. Przychody grupy wzrosły do 335,7 mln zł z 296,6 mln zł rok wcześniej. Po trzech kwartałach 2011 roku grupa Alma Market ma 1,02 mld zł przychodów, 6,87 mln zł zysku operacyjnego i prawie 2,6 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej. W analogicznym okresie 2010 roku przychody wyniosły 877,9 mln zł. Spółka miała 0,8 mln zł straty EBIT i 12 mln zł straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej.
Alma podała, że wyniki operacyjne IV kwartału, najlepszego w branży detalicznej, powinny znacząco wpłynąć na poprawę wyników spółki dominującej i grupy. Spółka dominująca, Alma Market SA, po trzech kwartałach zwiększyła przychody ze sprzedaży o 7 proc., a wskaźnik marży brutto poprawił się o 1,3 proc. rdr. "Przyrost wartości tego wskaźnika jest efektem ustawicznie prowadzonych działań w kierunku poprawy warunków handlowych oraz stymulacji zmian w zakresie struktury asortymentowej sprzedawanych produktów w kierunku zwiększenia udziału sprzedaży towarów generujących wyższe marże handlowe" - napisano w komentarzu. "Utrzymanie trendu wzrostowego w zakresie wielkości sprzedaży przy jednocześnie wyższej wartości wskaźnika marży brutto, w perspektywie kolejnych kwartałów, będzie pozytywnie wpływać na wielkość wypracowywanego przez spółkę dominującą zysku brutto" - dodano. Alma Market otworzyła od początku roku cztery nowe delikatesy, realizując tym samym plany na cały rok. Spółka planuje rozwijać sprzedaż internetową.
Szacuje, że w 2011 roku przychody ze sprzedaży internetowej wyniosą około 50 mln zł. W III kwartale Krakowski Kredens otworzył trzy nowe obiekty, zwiększając sieć do 37 punktów. Paradise Group ostrożnie podchodzi do rozwoju sieci handlowej. Spółka nie wyklucza wycofania się ze sprzedaży nierentownych marek. "Zarząd spółki dominującej ocenia pozytywnie dotychczasową realizację przyjętej strategii rozwoju spółek Grupy.
W perspektywie 2011 roku, spółki Grupy prowadzą politykę zrównoważonego rozwoju oraz kontynuowane są działania dalszej poprawy efektywności funkcjonowania i wewnętrznej konsolidacji zasobów celem dalszego rozwoju w kolejnych latach. Jednak skala tego rozwoju uzależniona będzie od sytuacji makroekonomicznej kraju i związanej z nią wielkości dochodów rozporządzalnych konsumentów" - napisano w komentarzu zarządu.