Alma Market planuje uruchomienie 3-5 placówek
Alma Market planuje, że w przyszłym roku uruchomionych może zostać 3-5 nowych placówek handlowych, a nakłady inwestycyjne na ten cel mogą wynieść 15-20 mln zł - poinformowała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.
Nowe obiekty mają zostać otwarte w największych miastach, a przynajmniej dwa będą zlokalizowane w Warszawie.
"Nakłady inwestycyjne związane z otwarciem tych obiektów (w zależności od ich ilości) są wyceniane na 15-20 mln złotych. Spółka dominująca zamierza sfinansować te nakłady inwestycyjne w części środkami przyznanymi i jeszcze nie uruchomionymi w ramach podpisanej z PKO BP SA umowy długoterminowego kredytu inwestycyjnego (kwota pozostała do uruchomienia to prawie 5 mln zł.), a pozostałą część środkami własnymi" - napisano w raporcie.
W tym roku Alma Market SA praktycznie wstrzymała proces inwestycyjny i skoncentrowała się na poprawie efektywności operacyjnej obiektów uruchomionych w ubiegłych latach. W III kwartale spółka uruchomiła jeden niewielki obiekt w Krakowie.
Alma Market zapowiada ponadto dalszy rozwój sieć e-delikatesów.
Spółka zależna Krakowski Kredens w IV kwartale 2010 roku zamierza uruchomić dwie nowe placówki w aglomeracji warszawskiej. Na koniec bieżącego roku jej sieć własna sprzedaży powinna liczyć 32 lokalizacje. W przyszłym roku otwarte zostaną co najmniej 4 nowe sklepy, a nakłady inwestycyjne związane z ich uruchomieniem pokryte zostaną środkami własnymi.
Spółka zależna Paradise Group, prowadząca sieć sprzedaży luksusowej odzieży wdraża w tym roku działania ukierunkowane na poprawę rentowności działalności funkcjonujących już obiektów handlowych poprzez zwiększanie udziału w sprzedaży marek odzieżowych generujących wyższe marże brutto oraz działania mające na celu optymalizacje kosztowe.
W III kwartale Paradise Group sprzedała nieruchomość w Krakowie, realizując na tej transakcji zysk a całość pozyskanych środków przeznaczając na spłatę kredytów w Fortis Bank Polska SA. W rezultacie Paradise Group oprócz pożyczek udzielonych przez Alma Market SA i Jerzego Mazgaja nie korzysta obecnie z żadnych kredytów bankowych i pożyczek.
"Alma Market SA celem dalszego wzmocnienia tej spółki zależnej i przygotowania jej do uruchomienia nowych średnich i luksusowych marek odzieżowych, przewiduje w czwartym kwartale 2010 roku podwyższenie kapitału zakładowego tej spółki w drodze zamiany wcześniej udzielonych pożyczek na ten właśnie kapitał" - napisano w raporcie.
Po trzecim kwartale 2010 roku Paradise Group ma niewielki dodatni zysk netto, który na koniec 2010 roku powinien zdecydowanie wzrosnąć.
Po trzech kwartałach 2010 roku grupa Alma Market ma 877,9 mln zł przychodów, wobec 720,5 mln zł przed rokiem. W tym okresie skonsolidowana strata netto grupy, przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej wyniosła 12 mln zł, wobec 34,1 mln zł straty netto w pierwszych dziewięciu miesiącach ubiegłego roku.
Na poziomie jednostkowym Alma Market ma 551,35 mln zł przychodów i prawie 14 mln zł straty z działalności kontynuowanej. W analogicznym okresie 2009 roku spółka miała 479,2 mln zł przychodów i 26,8 mln zł straty netto.