Analitycy tną wyceny dla LPP
Analitycy Trigon DM obniżyli cenę docelową dla LPP do 3.400 zł z 3.800 zł, podtrzymując rekomendację "sprzedaj".
W ocenie Trigon DM zaraportowane w zeszłym tygodniu przez LPP dane sprzedaży lipcowej były dużo istotniejsze niż wstępne wyniki kwartalne za II kw.'16.
"Wstępne wyniki za II kw.'16 potwierdziły materializację scenariusza dynamicznego wzrostu kosztów SG&A. Dalszy istotny spadek realizowanej marży brutto na sprzedaży (-4,8 p.p.) i przyspieszenie dynamiki wzrostu kosztów SG&A (+20,3 proc. r./r.) przełożyło się na duży spadek wyników operacyjnych w I poł.'16. (EBITDA: -43,2 proc. r./r.) Pomimo tego dużo większym zaskoczeniem powinien być spadek poziomu realizowanej marży w lipcu (-8 p.p.). Osiągnięty poziom 38 proc. pierwszej marży był historycznie niski" - napisano w raporcie.
Trigon DM uważa, że obecnie rynek powinien zacząć dyskontować scenariusz dalszego istotnego spadku marży brutto na sprzedaży w perspektywie kolejnych miesięcy.
"Po części tak dużą erozje pierwszej marży w lipcu można oczywiście tłumaczyć dalszą jeszcze widoczną aprecjacją USD względem PLN (+4,3 proc. r./r. biorąc pod uwagę 6-7 miesięcy opóźnienia kolekcji). Jednakże naszym zdaniem głównym czynnikiem spadku jest nasilenie konkurencji w segmencie +fast fashion+ na rynku odzieży w Polsce, które interpretujemy jako kolejny etap wojny cenowej wśród trójki największych graczy (LPP, Inditex, H&M)" - dodano.
Analitycy oceniają po wynikach sprzedażowych za lipiec, że skala spadku pierwszej marży w III kwartale powinna być większa niż w II kwartale przy niewiele mniejszej dynamice wzrostu kosztów SG&A. Prognozują spadek EBITDA w III kwartale do 97 mln zł (-40,5 proc. rdr.).
Analitycy DM BOŚ, w raporcie z 31 lipca, obniżyli cenę docelową dla LPP do 4.502,7 zł z 5.002 zł, utrzymując rekomendację "sprzedaj".
Rekomendacja została wydana przy cenie 4.915,15 zł. Analitycy zakładają w II połowie roku utrzymanie marży brutto na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, przede wszystkim z powodu kursu USD/PLN. Zakładają, że w całym 2016 roku spółka zanotuje spadek marży o 2 proc. Zdaniem analityków LPP zapłaci 12 mln zł podatku obrotowego.