Artman planuje ekspansję w Rosji

Artman, właściciel marki House, chce do końca 2007 roku mieć około 40 sklepów w Rosji, a do końca 2010 roku co najmniej 100 salonów. Spółka planuje też rozbudowę sieci na Ukrainie o kilkadziesiąt sklepów w ciągu kilku lat - poinformowała spółka w dzisiejszym komunikacie.

Artman, właściciel marki House, chce do końca 2007 roku mieć około 40 sklepów w Rosji, a do końca 2010 roku co najmniej 100 salonów. Spółka planuje też rozbudowę sieci na Ukrainie o kilkadziesiąt sklepów w ciągu kilku lat - poinformowała spółka w dzisiejszym komunikacie.

Artman otwiera dziś salon House w największym i jednocześnie najbardziej ekskluzywnym centrum handlowym w Rosji - moskiewskim `Ohotnyj Riad'. Sieć sklepów spółki w Rosji liczy już ogółem 25 placówek, a do końca roku powiększy się jeszcze co najmniej o 15 kolejnych.

Nowy salon, o powierzchni 300m2, to największa placówka spółki w Rosji. Lokalizacja w najbardziej popularnym centrum handlowym `Ohotnyj Riad', obok wymiaru biznesowego ma też znaczenie prestiżowe. Kompleks, położony ok. 100m od bram Kremla, jest codziennie odwiedzany przez kilkadziesiąt tysięcy klientów - Rosjan i obcokrajowców.

Reklama

- Rozbudowa sieci sprzedaży w Europie Wschodniej jest jednym z naszych głównych celów strategicznych. Rosja to bardzo atrakcyjny rynek, na którym można osiągać wysokie marże, a marka House spotyka się tam z bardzo dobrym odbiorem. Do końca 2010 roku chcemy mieć tam co najmniej 100 sklepów. - mówi Grzegorz Koterwa, Członek Zarządu Artman S.A.

- Będziemy też intensywnie rozwijać sieć sprzedaży na Ukrainie. W ciągu kilku lat planujemy tam otworzyć kilkadziesiąt sklepów - dodaje Grzegorz Koterwa.

W 2007 roku powierzchnia sprzedaży Artmana za granicą zwiększy się dwukrotnie - z obecnych 7 tys. do 14 tys. m2, a łączna ilość salonów wzrośnie z 41 do 75. Powierzchnia sklepów w Polsce zwiększy się z 19 do 24 tys. m2. Niedawno Artman informował, że w minionym roku osiągnął wyniki lepsze od zakładanych w prognozie opublikowanej w lutym 2006 roku. Przychody zrealizowane w okresie styczeń-grudzień 2006 wzrosły rok do roku o 45% i wyniosły 205,3 mln zł. W tym samym czasie zysk netto przekroczył zakładaną prognozę 6 mln zł, a rentowność netto zwiększyła się do ok. 3,2%.

Po trzech kwartałach 2006 roku Artman zanotował 2,37 mln zł zysku netto wobec 257 tys. zł zysku netto rok wcześniej. W grudniu Koterwa informował, że spółka osiągnie w 2007 roku dynamikę przychodów zbliżoną do tej z 2006 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Rosja | Rosji | Nieplanowane | salon | Dr House
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »