Artman zaskoczył

Po dwóch kwartałach 2008 r. Artman S.A. odnotował wzrost zysku netto do kwoty 2,5 mln zł zwiększając go o 400 proc. w porównaniu do I półrocza 2007 r. (0,5 mln zł). Przychody netto liczone narastająco sięgnęły 133,3 mln zł, zwiększąjąc się o 21 proc.

Po dwóch kwartałach 2008 r. Artman S.A. odnotował wzrost zysku netto do kwoty 2,5 mln zł zwiększając go o 400 proc. w porównaniu do I półrocza 2007 r. (0,5 mln zł). Przychody netto liczone narastająco sięgnęły 133,3 mln zł, zwiększąjąc się o 21 proc.

W porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2007 r., a zysk z działalności operacyjnej wzrósł do 4,3 mln zł wobec 2,3 mln zł. Zarząd spółki podtrzymał prognozą wyników zakładająca wypracowanie w 2008 r. 360 mln zł przychodów ze sprzeda1y oraz 16 mln zł zysku netto. - W drugim kwartale zakończyliśmy prace nad koncepcja nowej marki MOHITO zadebiutowała ona na rynku w sierpniu. Pierwszy salon tej marki powstał w Galerii Podlaskiej w Białymstoku, a do końca 2008 roku zamierzamy uruchomić ok. 20 salonów firmowych powiedział Grzegorz Koterwa, Członek Zarzadu Artman S.A. Odzie( i dodatki Mohito skierowane są do kobiet w wieku pomiędzy 25 a 35 rokiem życia.

Reklama

Do koca 2010 Mohito ma posiadać 80 sklepów głównie w Polsce, ale równie( w innych krajach Europy Srodkowo - Wschodniej. Oferta zbliżona będzie do takich międzynarodowych marek jak Zaraczy Promod, a salony zlokalizowane w prestiżowych miejscach dużych miast. - Oczekujemy w tym roku ok. 10 mln przychodów w 2008 roku ze sklepów nowej marki, jednocześnie w ramach kosztów otwarcia i wprowadzenia na rynek nowej marki zainwestujemy w 2008 roku ok. 9 mln zł, z czego kwota ok. 3 mln. zł. obciąży bezpośrednio wynik finansowy 2008 roku.

Zyski z nowej sieci będą odczuwalne już w pierwszym półroczu przyszłego roku dodaje Grzegorz Koterwa. Po I półroczu siec sprzeda(y House obejmowała 212 salonów, o łącznej powierzchni 41 158 m2: w tym 123 salonów w Polsce oraz 89 salony za granica: w Rosji, na Ukrainie, Białorusi, Litwie, Łotwie, Estonii, Słowacji, Czechach, Niemczech i Rumunii. W II kwartale roku spółka uruchomiła 10 salonów o łacznej powierzchni blisko 2 500 m2 ,w tym 4 w Polsce i 6 zagranica. Raport za II kwartał 2008 r. jest pierwszym sprawozdaniem finansowym przygotowanym przez spółkę w oparciu o Miedzynarodowe Standardy Rachunkowosci.

Zgodnie z podpisana w czerwcu umowa inwestycyjna 100 proc. akcji Artmana zakupi we wrzesniu LPP S.A. za łaczną cene 394,8 mln zł. Wezwanie na akcje Artmana zostanie ogłoszone do 15 wrzesnia, po cenie 92,65 zł za akcje. Dotychczasowi akcjonariusze spółki Artman S.A. nabeda do 40 tys. akcji nowej emisji LPP, po cenie 2 350 zł za jedna akcje.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zaskoczenie | Artman SA | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »