ASM GROUP S.A.: 10,5-proc. wzrost przychodów w III kwartale 2016 r.

ASM GROUP, notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie lider w outsourcingu usług wsparcia sprzedaży, podsumował trzy kwartały 2016 r. W tym okresie przychody skonsolidowane ze sprzedaży wyniosły 124,9 mln zł, a grupa utrzymała wysoką rentowność.

ASM GROUP, notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie lider w outsourcingu usług wsparcia sprzedaży, podsumował trzy kwartały 2016 r. W tym okresie przychody skonsolidowane ze sprzedaży wyniosły 124,9 mln zł, a grupa utrzymała wysoką rentowność.

ASM GROUP świadczy kompleksowe usługi z zakresu: merchandisingu, outsourcingu sił sprzedaży, field marketingu oraz badań marketingowych na terenie Polski i Włoch. Grupa posiada ponad 18 letnie doświadczenie w sektorze usług wsparcia sprzedaży i outsourcingu.

W trzech kwartałach 2016 r. przychody skonsolidowane grupy wyniosły 124,9 mln zł wobec 122,7 mln zł rok wcześniej. Głównym motorem wzrostu przychodów była działalność w obszarze merchandisingu. Ten segment działalności miał największy udział w przychodach grupy kapitałowej - sprzedaż w segmencie merchandising w trzech kwartałach 2016 r. wyniosła 77,7 mln zł i była wyższa o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. EBITDA w okresie styczeń-wrzesień ukształtowała się na poziomie 8,0 mln zł, wobec 7,9 mln zł wypracowanych w trzech kwartałach 2015 r.

Reklama

W samym III kwartale 2016 roku przychody ze sprzedaży osiągnęły 43,8 mln zł i były wyższe o 10,5 proc. w porównaniu z porównywalnym okresem ubiegłego roku. Wynik EBITDA w tym okresie wyniósł 2,0 mln zł.

- Osiągnięte wyniki cieszą i pokazują, że obrana strategia rozwoju jest konsekwentnie realizowana. Grupa w minionym kwartale skupiała się na dalszej poprawie efektywności i optymalizacji kosztów, a podjęte działania mają ją przygotować do dalszych wzrostów - powiedział Adam Stańczak, prezes zarządu ASM GROUP SA.

Strategia rozwoju ASM GROUP SA zakłada rozwój grupy kapitałowej poprzez akwizycje i ekspansję zagraniczną. Spółka dąży do osiągnięcia czołowej pozycji wśród podmiotów świadczących kompleksowe usługi wsparcia sprzedaży w Europie. ASM GROUP SA jest aktywna na rynkach zagranicznych. Elementem strategii rozwoju poza krajem są akwizycje, które mają pozwolić na skokowy wzrost wartości i dynamiczny rozwój grupy kapitałowej.

- W kolejnych kwartałach chcemy umacniać naszą pozycję lidera outsourcingu sił sprzedaży i jesteśmy gotowi na poszerzanie naszej działalności na rynkach zagranicznych. Naszym celem jest osiągnięcie czołowej pozycji w Europie wśród firm świadczących kompleksowe usługi wsparcia sprzedaży- dodał Adam Stańczak.

ASM GROUP SA realizuje proces optymalizacji struktury grupy kapitałowej oraz zamierza podnosić efektywność operacyjną i finansową prowadzonej działalności.

Grupa konsekwentnie realizuje działania związane z upraszczaniem jej struktury. 20 października 2016 r. rozpoczął się proces połączenia dwóch spółek zależnych ASM GROUP działających na terenie Włoch. Połączenie spółek w jeden większy podmiot gospodarczy pozwoli grupie na poprawę konkurencyjności na rynku, na którym operują. Przyczyni się ono również do poprawy efektywności zarządzania działalnością grupy oraz wpłynie na ograniczenie kosztów działalności.

14 września 2016 r. ASM GROUP SA zadebiutowała na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wcześniej notowana była na rynku NewConnect. Do obrotu na rynku regulowanym zostało dopuszczonych 57 019 642 akcji.

Opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »