Black Point po I półroczu

35,7 mln zł skonsolidowanego obrotu dla Grupy Black Point i 23,2 mln zł dla spółki - takie dane szacunkowe przewiduje po pierwszym półroczu 2011 r. Black Point S.A. Zarząd notowanej na NewConnect spółki uznaje wyniki za dobre i wskazuje główne trendy kształtujące ostatnio rynek eksploatacji.

35,7 mln zł skonsolidowanego obrotu dla Grupy Black Point i 23,2 mln zł dla spółki - takie dane szacunkowe przewiduje po pierwszym półroczu 2011 r. Black Point S.A. Zarząd notowanej na NewConnect spółki uznaje wyniki za dobre i wskazuje główne trendy kształtujące ostatnio rynek eksploatacji.

Szacunkowe dane wskazują, że skonsolidowany obrót Grupy Black Point w drugim kwartale 2011 roku wyniesie 17,7 mln zł i 35,7 mln zł w okresie od stycznia do czerwca tego roku. To oznacza ok. 10 proc. spadek w odniesieniu do pierwszego półrocza 2010 roku.

Jednoczenie w drugim kwartale 2011 r. spółka Black Point powinna osiągnąć ok. 11,4 mln zł przychodów i 23,2 mln zł w ujęciu półrocznym. Porównując drugi kwartał 2011 r. z analogicznym okresem roku ubiegłego oznacza to 5 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży, nawet mimo trudniejszej niż przed rokiem sytuacji rynkowej.

Reklama

- Co więcej, w podstawowej grupie produktów - tonerach laserowych - po pierwszym półroczu osiągnęliśmy aż 15 proc. wzrost sprzedaży ilościowej i 5 proc. sprzedaży wartościowej - mówi Kamila Yamasaki, prezes Black Point. - Szacunki potwierdzają trafność przyjętej przez spółkę strategii rozwoju i stanowią dobry punkt wyjścia do budowania kolejnych przyrostów w drugim półroczu tego roku - dodaje.

Na szacowaną wielkość sprzedaży Black Pointa wpływało w pierwszym półroczu 2011 r. kilka zasadniczych trendów, kształtujących realia branży materiałów alternatywnych. Od połowy 2010 r. obserwuje się spowolnienie branży alternatywnych materiałów eksploatacyjnych, które jest następstwem wcześniejszego dynamicznego wzrostu tego rynku. - Taki moment widoczny był w 2009 roku. Wtedy na fali kryzysu gospodarczego szeroko otworzyły się drzwi dla alternatywy, a ten sektor eksploatacji zaczął dynamicznie wzrastać. Kiedy spowolnienie zaczęło słabnąć, nastąpiła spodziewana korekta - tłumaczy Yamasaki.

Taka sytuacja rynkowa zarówno w Polsce, jak i na świecie sprzyja zaostrzaniu konkurencji, zarówno wśród producentów alternatywy, jak i producentów sprzętu, którzy chcą odzyskać utracony segment rynku. Na te dwie zasadnicze tendencje nakłada się kolejna - długotrwały spadek cen materiałów eksploatacyjnych i obniżanie marż dla dostawców surowców do reprodukcji.

W tej sytuacji zarząd Black Pointa koncentruje się na działaniach, które pozwolą wzmocnić spółkę w perspektywie kolejnych dwóch lat, a w efekcie przynieść wzrost jej wartości.

Jeden z liderów polskiej alternatywy konsekwentnie poszerza sieć dystrybucji w kraju i za granicą. W ostatnim półroczu Black Point podpisał kilka prestiżowych umów o dystrybucji, w tym z firmą ABC Data - jednym z największych dystrybutorów IT w Polsce oraz CHS-em, co zapewniło mu obecność w sklepach Media Markt i Saturn na Węgrzech.

Spółka ciągle podnosi konkurencyjność swojej oferty. Drugi kwartał przyniósł przełom w pracach nad oferta atramentową. Dzięki własnej, unikatowej linii produkcyjnej Black Point wprowadził na rynek kolejne modele z linii XL, w tym atramenty z BPH21XL i 300XL, do jednych z najpopularniejszych na polskim rynku urządzeń atramentowych. Dopełnienie stanowią intensywne działania marketingowe planowane na drugie półrocze 2011 roku.

Zarząd Black Pointa zamierza cyklicznie informować akcjonariuszy i inwestorów o szacunkowej wartości obrotów jednostkowych i skonsolidowanych spółki po zakończeniu każdego kwartału. Publikacja raportu za II kwartał 2011 roku planowana jest na 10 sierpnia 2011 r.

Black Point

Jest założycielem działającej na światowym rynku materiałów do druku Grupy Black Point. W jej skład wchodzą: spółka Black Point, producent i właściciel marki materiałów eksploatacyjnych Black Point, Eco Service, ogólnoświatowy broker pustych kartridży, niemiecka spółka TBG, która wspiera działania Eco Service na rynku zachodnioeuropejskim oraz Eco Service China aktywna na Dalekim Wschodzie. Firma Black Point ma 20-letnie doświadczenie w branży. Pod marką Black Point oferuje tusze, tonery, papier fotograficzny, rolki do faksów i taśmy do drukarek igłowych. Marka Black Point to wysokiej jakości materiały do druku, które cechuje zwiększona wydajność i niezawodność. Wszystkie parametry potwierdzają restrykcyjne systemy kontroli wewnętrznej i zewnętrznej. Black Point przestrzega norm ISO, posiada własne laboratorium badawcze, współpracuje z renomowanymi ośrodkami badawczymi, m.in. Rochester Institute of Technology, Chip Lab oraz Instytutem Innovationstechnik w Niemczech. Od maja 2010 roku akcje Black Point są notowane na NewConnect w Warszawie.

Sprawdź bieżące notowania Black Point na stronach BIZNES INTERIA.PL

Opr. KM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Black Point S.A. | Black
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »