Bloober Team SA wprowadzi grę "Deathmatch Village" na rynek amerykański
Bloober Team SA, spółka z branży gier, notowana na rynku NewConnect (walor: BLO), otrzymała od swojej spółki zależnej - Freeky Games Sp. z o.o., informację o pozytywnym przejściu przez grę "Deathmatch Village" procesu certyfikacji Sony. Dzięki temu produkcja ta przeznaczona na konsolę PlayStation 3 zadebiutuje wkrótce na rynku amerykańskim.
Gra "Deathmatch Village" w wersji na PlayStation 3 oraz PlayStation Vita została wprowadzona do sprzedaży na rynku europejskim w sierpniu ub. roku. Obecna liczba jej graczy wynosi ponad 600 tys., ale dzięki rozpoczęciu dystrybucji w Kanadzie oraz w Stanach Zjednoczonych liczba ta powinna wkrótce przekroczyć 1 mln użytkowników. Bieżący poziom liczby graczy nie stanowi jeszcze momentu przełomowego, ale należy zauważyć, że tak znacząca baza graczy gry w modelu free to play na konsolę jest czymś unikatowym i w przyszłości może umożliwić spółce osiągnięcie znaczących zysków.
- "Deathmatch Village" w żadnym razie nie stanowi jeszcze istotnego źródła przychodów, ale liczba użytkowników i to na konsolę jest czymś budzącym respekt i budującym bardzo dużą wartość spółki Freeky Games, której jesteśmy większościowym udziałowcem - mówi Piotr Babieno, prezes zarządu spółki Bloober Team SA.
- Co ważne, rynek amerykański stanowi obecnie nasze największe źródło przychodów, więc debiut amerykański powinien rozszerzyć grupę odbiorców - dodaje Babieno.
Bloober Team SA wypracował w I kw. br. prawie 508 tys. zł zysku netto przy przychodach na poziomie 1423 tys. zł. W analogicznym kwartale ubiegłego roku spółka osiągnęła 36 tys. zł zysku netto, a sprzedaż wyniosła 482 tys. zł. Z kolei na poziomie skonsolidowanym tegoroczny zysk netto grupy kapitałowej sięgnął 505 tys. zł, podczas gdy rok temu było to 27 tys. zł. Znacząco wzrosły również przychody, z poziomu 778 tys. zł w I kw. 2013 r. do 1537 tys. zł w minionym kwartale br.
Opr. MD
Sprawdź notowania spółki Bloober Team na stronach INTERIA.PL