Brak kapitału z emisji zablokował część inwestycji

Jeśli bessa na warszawskim parkiecie utrzyma się do końca tego roku dystrybutor i projektant odzieży Fer zrezygnuje z debiutu na giełdzie, aż do momentu stabilnej i długotrwałej poprawy koniunktury.

Jeśli bessa na warszawskim parkiecie utrzyma się do końca tego roku dystrybutor i projektant odzieży Fer zrezygnuje z debiutu na giełdzie, aż do momentu stabilnej i długotrwałej poprawy koniunktury.

Nadal chcielibyśmy, aby spółka weszła do publicznego obrotu jeszcze w 2001 r. - powiedział PG Jarosław Bętkowski, prezes Fer. Jeśli jednak bessa na giełdzie utrzyma się dłużej, zrezygnujemy z tych planów i poczekamy na stabilną poprawę koniunktury. Nie chcemy debiutować tylko po to, by nasze akcje traciły na wartości. Zakładając oczywiście, że emisja akcji nie zakończyłaby się fiaskiem, bowiem przy obecnych nastrojach panujących na rynku trudno przekonać inwestorów do nowych zakupów - wyjaśnił. Wydaje się jednak, że przy obecnym stanie polskiej gospodarki, której w najbliższym czasie grozi recesja, trudno spodziewać się stosunkowo szybkiej i stabilnej poprawy nastrojów na giełdzie. Debiut Fer w roku 2001 staje się więc niemalże nierealny.

Reklama

Zapisy na 1,2 mln akcji serii C i D spółki miały być przyjmowane od 29 czerwca do 4 lipca w dwóch transzach: inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Poprzedzić miał je proces book buildingu. Operacja ta została przeprowadzona i - według wcześniejszych zapewnień prezesa - zainteresowanie akcjami firmy było duże, jednak niewystarczające. Tuż przed rozpoczęciem publicznej oferty Fer poinformował, że tymczasowo rezygnuje z planowanej emisji z powodu dekoniunktury na giełdzie. Spółka zapewniła jednak wtedy, że debiut odbędzie się jeszcze w tym roku.

Po pierwszym kwartale br. zysk netto Fer wyniósł 1,3 mln zł, przychody zaś 8 mln zł. Wyniki finansowe osiągnięte przez spółkę są zgodne z oczekiwaniami zarządu Fer. Prognozy dystrybutora na cały 2001 r. zakładaja natomiast 4,5 mln zł zysku brutto, przy przychodach rzędu 30 mln zł. Zdaniem prezesa Bętkowskiego zrealizowane prognozy jest możliwe jeśli warunki ekonomicze w kraju nie ulegną żadnej radykalnej zmianie.

Przełożenie emisji zmusiło spółkę do zweryfikowania swoich planów inwestycyjnych. W tym celu stworzony został nowy biznesplan. Fer realizuje jednak wcześniejsze założenia inwestycyjne (w tym rozwój sieci dystrybucji), rezygnując jedynie z nowych pomysłów na reklamę produktów firmy.

Prawo i Gospodarka
Dowiedz się więcej na temat: bessa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »