BRE Bank planuje od 2014 roku działać pod jedną marką "mBanku"

Zysk netto grupy BRE Banku w drugim kwartale 2012 roku wzrósł do 319,5 mln zł z 313 mln zł rok wcześniej - poinformował bank w komunikacie. Zysk banku okazał się lepszy od oczekiwań rynku, który spodziewał się, że wyniesie on 293,9 mln zł.

Oczekiwania piętnastu biur maklerskich co do zysku netto za II kwartał wahały się od 275 mln zł do 318 mln zł.

Wynik odsetkowy banku w II kwartale wyniósł 565,8 mln zł i był nieznacznie powyżej oczekiwań analityków, którzy liczyli, że wyniesie on 546,8 mln zł (w przedziale oczekiwań 527-566 mln zł).

Wynik z prowizji w II kwartale 2012 roku wyniósł 218,2 mln zł i był zgodny z szacunkami rynku, który spodziewał się 213,8 mln zł (oczekiwania wahały się od 210 mln zł do 220 mln zł).

Odpisy z tytułu utraty wartości kredytów wyniosły w drugim kwartale 2012 roku 109 mln zł. Rynek oczekiwał tymczasem odpisów na poziomie 117,9 mln zł.

Reklama

BRE Bank jest przygotowany na nieco wyższy poziom rezerw w III kw.

BRE Bank jest przygotowany na nieco wyższy poziom rezerw w III kw.- poinformował w TVN CNBC Cezary Stypułkowski, prezes banku. Dodał, że nie będzie on jednak znacząco wyższy niż za II kw.

"Na przykładzie naszego banku nie sądzę, żeby to była istotna zmiana, chociaż jesteśmy przygotowani oczywiście na nieco wyższy poziom rezerw" - powiedział Stypułkowski.

Prezes potwierdził również, że ekspozycja na branżę budowlaną BRE Banku jest niewielka i rozproszona. Dodał, że bank nie widzi dla siebie potencjalnych problemów związanego z sytuacją w branży turystycznej.

"Wszystko razem powoduje, że nie ma czytelnych przesłanek do istotnego pesymizmu w obszarze kosztów ryzyka, ale biorąc pod uwagę przebieg zdarzeń(...) na pewno musimy liczyć się z wyższymi kosztami ryzyka" - powiedział.

Stypułkowski dodał, że obecnie koszt ryzyka banku wynosi 60-70 pb.

BRE Bank planuje od 2014 roku działać pod jedną marką "mBanku"

BRE Bank planuje do końca 2013 roku zastąpić marką "mBanku" pozostałe marki grupy i planuje stworzyć sieć uniwersalnych oddziałów - poinformował Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku.

"Chcemy lepiej wykorzystać infrastrukturę banku, chcemy zdywersyfikować źródła finansowania, mieć więcej kredytów złotowych z wyższą marżą. Będziemy nadal nastawieni na akwizycję młodych klientów" - powiedział w czwartek Stypułkowski.

"Planujemy unifikację brandów, których używamy. Z naszych badań wynikało, że największy potencjał rozwojowy ma mBank, stąd pozostałe marki zostaną zastąpione tą marką. Oczekujemy, że pełna integracja marek nastąpi z końcem 2013, więc w praktyce od początku 2014 roku będziemy funkcjonowali pod jednym brandem" - dodał.

Prezes poinformował, że po przyjęciu wspólnej marki bank stworzy sieć uniwersalnych oddziałów, zapewniających obsługę klientów indywidualnych i firmy.

"Koszy rebrandingu pojawią się prawdopodobnie w 2013 r., nie podejrzewam, że będą one znaczące" - powiedział Stypułkowski.

Poinformował, że proces ujednolicenia marek długoterminowo powinien doprowadzić do oszczędności w wysokości 20 mln zł rocznie.

"Zamiarem w perspektywie 2014 roku jest ujednolicenie sieci placówek. Chcemy spokojnie przechodzić przez ten proces" - powiedział Stypułkowski.

BRE Bank może zacząć wypłacać dywidendę od 2014 r.

BRE Bank nie widzi możliwości wypłaty dywidendy w najbliższej przyszłości, może zacząć dzielić się z akcjonariuszami zyskiem od 2014 r. - poinformował prezes banku, Cezary Stypułkowski podczas konferencji z analitykami. Dodał, że poziomy wypłacanej w przyszłości dywidendy będą "dość atrakcyjne".

"Będziemy płacić dywidendę prawdopodobnie od 2014 r. Zakładając, że KNF utrzyma obecne rekomendację, nie widzimy miejsca na dywidendę w najbliższej przyszłości, ale zakładamy że zaczniemy ją wypłacać, na dość atrakcyjnych poziomach" - powiedział Stypułkowski.

BRE Bank nie wypłacał dywidendy w latach 2008-2011.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: BRE Bank SA | dywidenda | Marek | mBank | bańki | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »