BZ WBK chce pozyskiwać rocznie 500 tys. nowych klientów

Porównywalny zysk netto BZ WBK za I-III kw. 2013 wyższy niż rok wcześniej - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku. Porównywalny zysk netto za 9 miesięcy 2013 r. będzie lepszy niż osiągnięty w tym czasie w 2012 r. - powiedział w poniedziałek Morawiecki.

Po trzech kwartałach 2012 r. zysk grupy BZ WBK wyniósł 1,03 mld zł. - BZ WBK planuje, że w 2016 roku jego ROE przekroczy 20 proc. Prezes dodał, że dotyczy to zysku bez jednorazowych kosztów integracji z Kredyt Bankiem. W pierwszej połowie 2013 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 793,1 mln zł, a wyłączając koszty integracji 923 mln zł.

Bank podał wówczas, że zysk netto bez kosztów integracji wzrósł o 9,6 proc. rdr (w porównaniu do zarządczych danych szacunkowych). Bank poda skonsolidowany raport kwartalny za III kwartał 2013 r. 24 października.

Reklama

Fuzja z Kredyt Bankiem stworzyła trzeci bank w Polsce z jeszcze większymi aspiracjami - poinformował Mateusz Morawiecki, prezes banku.

"Naszą aspiracją na 2016 rok jest przekroczenie 20 proc. zwrotu z kapitału" - powiedział Morawiecki.

"Fuzja stworzyła trzeci bank w Polsce z jeszcze większymi aspiracjami" - dodał.

Wskaźnik ROE na koniec czerwca 2013 roku wyniósł 12,6 proc., a po wyłączeniu kosztów integracji z Kredyt Bankiem - 13,8 proc. Prezes poinformował w poniedziałek, że bank zakończył kolejny etap fuzji z Kredyt Bankiem i działa już pod jednym wspólnym logo BZ WBK.

"Po dziewięciu miesiącach od rozpoczęcia fuzji zintegrowaliśmy wszystkie produkty i usługi. 99 proc. połączenia jest już za nami" - powiedział Morawiecki. "Mamy do połączenia kilka systemów informatycznych. Pod koniec września nie ma oddziału, który nie miałby nad sobą szyldu BZ WBK" - dodał. Przedstawiciele banku poinformował, że bank rozpoczyna największą kampanię marketingową w jego historii. Twarzą kampanii będzie amerykański aktor Kevin Spacey.

BZ WBK liczy, że będzie pozyskiwał rocznie 400-500 tys. klientów indywidualnych i 30 tys. klientów z segmentu MSP - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku. "Chcemy pozyskiwać co najmniej 400-450 tys. nowych klientów indywidualnych rocznie. Może nawet do pół miliona" - powiedział w poniedziałek dziennikarzom Morawiecki. "W zakresie klientów MSP chcemy pozyskiwać co najmniej 30 tys. rocznie" - dodał.

W I półroczu 2013 r. BZ WBK otworzył prawie 220 tys. ROR i pod koniec II kwartału bank prowadził 2,72 mln ROR-ów.

- BZ WBK ocenia, że rozwijając się organicznie w perspektywie kilku lat jest szansa na dogonienie Pekao SA w wielkości aktywów. W kilkuletniej perspektywie bank nie wyklucza rebrandingu na Santander - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku.

"Chcemy organicznie rosnąć silnej niż konkurencja. Integracja z Santander Consumer Bankiem dodatkowo nam w tym pomoże" - powiedział Morawiecki. "Organicznie w perspektywie kilkuletniej jest szansa na dogonienie Pekao SA"- dodał.

Prezes poinformował w poniedziałek, że bank zakończył kolejny etap fuzji z Kredyt Bankiem i działa już pod jednym wspólnym logo BZ WBK.

"Teraz koncentrujemy się na fuzji z KB, a później na Santander Consumer Banku. Będziemy gotowi za miesiąc do rozpoczęcia integracji z Santander Consumer Bankiem.

Prezes poinformował, że bank ten pozostanie spółką zależną BZ WBK i na razie zatrzyma swoją markę. Bank będzie rozmawiał w tej sprawie z KNF. Morawiecki podtrzymał, że w drugiej połowie 2013 roku koszty integracji będą porównywalne do kosztów poniesionych w I połowie roku, kiedy wyniosły one 115 mln zł. "Może to będzie kilka-kilkanaście milionów mniej" - powiedział Morawiecki.

Prezes nie wykluczył, że bank w przyszłości może przeprowadzić rebranding na Santander.

"Nie wykluczałbym w perspektywie kilkuletniej rebrandingu na Santander" - powiedział Morawiecki.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »