BZ WBK chce pozyskiwać rocznie 500 tys. nowych klientów
Porównywalny zysk netto BZ WBK za I-III kw. 2013 wyższy niż rok wcześniej - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku. Porównywalny zysk netto za 9 miesięcy 2013 r. będzie lepszy niż osiągnięty w tym czasie w 2012 r. - powiedział w poniedziałek Morawiecki.
Po trzech kwartałach 2012 r. zysk grupy BZ WBK wyniósł 1,03 mld zł. - BZ WBK planuje, że w 2016 roku jego ROE przekroczy 20 proc. Prezes dodał, że dotyczy to zysku bez jednorazowych kosztów integracji z Kredyt Bankiem. W pierwszej połowie 2013 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 793,1 mln zł, a wyłączając koszty integracji 923 mln zł.
Bank podał wówczas, że zysk netto bez kosztów integracji wzrósł o 9,6 proc. rdr (w porównaniu do zarządczych danych szacunkowych). Bank poda skonsolidowany raport kwartalny za III kwartał 2013 r. 24 października.
Fuzja z Kredyt Bankiem stworzyła trzeci bank w Polsce z jeszcze większymi aspiracjami - poinformował Mateusz Morawiecki, prezes banku.
"Naszą aspiracją na 2016 rok jest przekroczenie 20 proc. zwrotu z kapitału" - powiedział Morawiecki.
"Fuzja stworzyła trzeci bank w Polsce z jeszcze większymi aspiracjami" - dodał.
Wskaźnik ROE na koniec czerwca 2013 roku wyniósł 12,6 proc., a po wyłączeniu kosztów integracji z Kredyt Bankiem - 13,8 proc. Prezes poinformował w poniedziałek, że bank zakończył kolejny etap fuzji z Kredyt Bankiem i działa już pod jednym wspólnym logo BZ WBK.
"Po dziewięciu miesiącach od rozpoczęcia fuzji zintegrowaliśmy wszystkie produkty i usługi. 99 proc. połączenia jest już za nami" - powiedział Morawiecki. "Mamy do połączenia kilka systemów informatycznych. Pod koniec września nie ma oddziału, który nie miałby nad sobą szyldu BZ WBK" - dodał. Przedstawiciele banku poinformował, że bank rozpoczyna największą kampanię marketingową w jego historii. Twarzą kampanii będzie amerykański aktor Kevin Spacey.
BZ WBK liczy, że będzie pozyskiwał rocznie 400-500 tys. klientów indywidualnych i 30 tys. klientów z segmentu MSP - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku. "Chcemy pozyskiwać co najmniej 400-450 tys. nowych klientów indywidualnych rocznie. Może nawet do pół miliona" - powiedział w poniedziałek dziennikarzom Morawiecki. "W zakresie klientów MSP chcemy pozyskiwać co najmniej 30 tys. rocznie" - dodał.
W I półroczu 2013 r. BZ WBK otworzył prawie 220 tys. ROR i pod koniec II kwartału bank prowadził 2,72 mln ROR-ów.
- BZ WBK ocenia, że rozwijając się organicznie w perspektywie kilku lat jest szansa na dogonienie Pekao SA w wielkości aktywów. W kilkuletniej perspektywie bank nie wyklucza rebrandingu na Santander - poinformował dziennikarzy Mateusz Morawiecki, prezes banku.
"Chcemy organicznie rosnąć silnej niż konkurencja. Integracja z Santander Consumer Bankiem dodatkowo nam w tym pomoże" - powiedział Morawiecki. "Organicznie w perspektywie kilkuletniej jest szansa na dogonienie Pekao SA"- dodał.
Prezes poinformował w poniedziałek, że bank zakończył kolejny etap fuzji z Kredyt Bankiem i działa już pod jednym wspólnym logo BZ WBK.
"Teraz koncentrujemy się na fuzji z KB, a później na Santander Consumer Banku. Będziemy gotowi za miesiąc do rozpoczęcia integracji z Santander Consumer Bankiem.
Prezes poinformował, że bank ten pozostanie spółką zależną BZ WBK i na razie zatrzyma swoją markę. Bank będzie rozmawiał w tej sprawie z KNF. Morawiecki podtrzymał, że w drugiej połowie 2013 roku koszty integracji będą porównywalne do kosztów poniesionych w I połowie roku, kiedy wyniosły one 115 mln zł. "Może to będzie kilka-kilkanaście milionów mniej" - powiedział Morawiecki.
Prezes nie wykluczył, że bank w przyszłości może przeprowadzić rebranding na Santander.
"Nie wykluczałbym w perspektywie kilkuletniej rebrandingu na Santander" - powiedział Morawiecki.