CD PROJEKT RED i GAEA rozpoczynają współpracę na rynku chińskim
Studio CD PROJEKT RED - twórcy Wiedźmina 3: Dziki Gon oraz GAEA, jeden z najszybciej rozwijających się chińskich dostawców interaktywnej rozrywki, ogłosili dziś nawiązanie współpracy mającej na celu wydanie gry "GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana" na terenie Chin.
GWINT to gra free to play osadzona w świecie znanym z popularnej serii książek o Wiedźminie. Pierwotnie, gra ta stanowiła element trzeciej części wiedźmińskiej trylogii, obecnie jest samodzielną, rozbudowaną sieciową karcianką z elementami kolekcjonerskimi, zatytułowaną "GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana". GWINT to wciągająca i mocno taktyczna gra, gdzie o zwycięstwie decyduje nie tylko szczęście, ale przede wszystkim umiejętności gracza: intuicja, improwizacja i przemyślane budowanie własnej talii.
Współpraca nawiązana z GAEA umożliwi CD PROJEKT RED szeroko zakrojone działania wydawnicze, lokalizacyjne, promocyjne i sprzedażowe, a zarazem stanowi oficjalne wejście CD PROJEKT na olbrzymi rynek chiński.
- GAEA to nie tylko zespół profesjonalistów z dużą wiedzą i doświadczeniem na rynku gier, lecz - co dla nas równie ważne - pasjonatów, graczy, którzy podzielają wyznawane przez nas wartości" - mówi Marcin Iwiński, współzałożyciel i wiceprezes CD PROJEKT. - "Chiny to dla nas nowy rynek, ale nasze podejście pozostaje takie samo: pragniemy dotrzeć do społeczności graczy, zrozumieć czego oczekują i zaoferować im kolekcjonerską grę karcianą zaprojektowaną od początku do końca z myślą o nich - dodaje Iwiński.
"CD PROJEKT RED to przykład najlepszego studia deweloperskiego w swojej klasie, Wiedźmin to jedna z najpopularniejszych marek gier wideo na świecie, a w GWINCIE to gracze są najmocniejszą kartą" - mówi Yanzhi Wang, prezes i założyciel GAEA.
"Wszyscy jesteśmy buntownikami - nasze wartości i cele są spójne z tymi wyznawanymi przez CD PROJEKT RED. Nasze codzienne działania skoncentrowane są na sprostaniu oczekiwaniom graczy na całym świecie i stałym dostarczaniu wysokiej jakości gier. Jako fani serii wiedźmińskiej zrobimy wszystko co naszej mocy, by "GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana" podbiła serca chińskich odbiorców" - dodaje Yanzhi Wang.
Grupa CD PROJEKT wypracowała w pierwszym kwartale 2016 roku 87 mln zł przychodów ze sprzedaży i 32,6 mln zł zysku netto. Wypracowany wynik netto za ostatni kwartał był wyższy niż roczne wyniki Grupy w latach poprzedzających premierę trzeciej części Wiedźmina.
Największy wpływ na osiągnięte przychody ze sprzedaży Grupy miała utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż gry Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz dodatku - Serca z Kamienia. Łączna wartość uzyskanych przychodów studia CD PROJEKT RED, odpowiedzialnego w Grupie za produkcję gier wideo, wyniosła 68,1 mln zł.
Dobre gry RPG sprzedają się latami, a my potrafimy animować tę sprzedaż, tak aby podtrzymać zainteresowanie graczy. 10 maja ogłosiliśmy start przedsprzedaży drugiego dodatku - Krew i Wino, którego premiera odbędzie się 31 maja czyli za niecałe 3 tygodnie. Liczymy, że gracze, tak jak dziennikarze branżowi, przyjmą go bardzo dobrze - zapowiedział Adam Kiciński, Prezes CD PROJEKT.
Mimo ponoszonych w pierwszym kwartale bieżącego roku nakładów na produkcję kolejnych tytułów - w tym między innymi nadchodzącego dodatku Krew i Wino oraz gry Cyberpunk 2077 - Grupa CD PROJEKT wygenerowała dodatnie saldo przepływów gotówkowych w wysokości 42,2 mln zł.
opr.MZB