CD Projekt RED notuje bardzo dobry kwartał

Grupa CD Projekt RED w trzecim kwartale 2012 r. poprawiała wyniki finansowe osiągnięte przed rokiem i wyraźnie przebiła oczekiwania rynku. Dobre wyniki to zarówno efekt dobrej sprzedaży gry "Wiedźmin 2", dynamicznego rozwoju GOG.com, jak i solidnego kwartału w spółce zależnej CDP.pl.

Grupa CD Projekt RED w trzecim kwartale 2012 r. poprawiała wyniki finansowe osiągnięte przed rokiem i wyraźnie przebiła oczekiwania rynku. Dobre wyniki to zarówno efekt dobrej sprzedaży gry "Wiedźmin 2", dynamicznego rozwoju GOG.com, jak i solidnego kwartału w spółce zależnej CDP.pl.

Skonsolidowane przychody Grupy CD Projekt RED w trzecim kwartale osiągnęły poziom 42,1 mln zł wobec 25,9 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku i 34,5 mln zł według konsensusu analityków (średnia prognoz DM BZ WBK, DM IDMSA, ING Securities). Przełożyło się to w trzecim kwartale na 5,8 mln zł zysku netto, wobec 4,8 mln zł przed rokiem i 4,2 mln zł oczekiwanych przez analityków.

Reklama
            Skonsolidowane wyniki CD Projekt RED za III kw. (w mln zł.)
dane w mln zł   III kw. 2012 konsensus różnica III kw. 2011	wzrost
Przychody ze sp. 	42,1  	34,5 	   22%	25,9 	     63%
EBITDA	      6,5 	 	 	             5,6 	     15%
EBIT	            5,8 	      4,8 	   21%	5,2 	     11%
Zysk netto	      5,8 	      4,2 	   39%	4,8 	     21%

"Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału. Praktycznie w każdym segmencie są one nieco lepsze od naszych pierwotnych oczekiwań." - powiedział Adam Kiciński, Prezes Zarządu CD Projekt RED. "Osiągnięte wyniki te są tym bardziej satysfakcjonujące, że poparte zostały bardzo dobrymi przepływami - zarówno z działalności operacyjnej, jak i całkowitymi przepływami w ramach Grupy" - dodaje Kiciński.

W trzecim kwartale 2012 roku CD Projekt RED zanotował 13,8 mln zł z tytułu przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, wobec ujemnych przepływów w analogicznym okresie 2011 roku w wysokości 7,9 mln zł. Osiągnięte 13,8 mln przepływów operacyjnych to blisko 2,5 razy więcej niż wykazany przez Spółkę zysk netto.

"Największy wpływ na wyniki w trzecim kwartale miały przychody ze sprzedaży gry Wiedźmin 2, choć nasze pozostałe segmenty biznesowe czyli cyfrowa dystrybucja oraz dystrybucja gier i filmów na płytach również miały istotny udział w ostatecznym wyniku" - powiedział Piotr Nielubowicz, Członek Zarządu CD Projekt RED. "Sam segment produkcji gier wypracował w trzecim kwartale 3,6 mln zł zysku netto" - dodaje Nielubowicz.

"W lipcu podczas promocji Wiedźmina pierwszego i drugiego w cyfrowej dystrybucji, sprzedaliśmy po 100 tys. kopii każdego z nich w ciągu kilku dni. Gry RPG, do których należą Wiedźminy, mają wyjątkowo długi cykl życia sięgający wielu lat, a my mamy konkretne pomysły na dalszą animację sprzedaży. W połowie roku sprzedaż obu części Wiedźmina przekroczyła 4 mln sztuk i będzie nadal rosła - mówi Adam Kiciński.

Pod koniec sierpnia Edycja Rozszerzona tytułu na konsole Xbox 360 zadebiutowała w Japonii, zbierając świetne recenzje tamtejszej prasy. Sukcesem okazała się również pierwsza część "Wiedźmina" na komputery Mac która w wersji pudełkowej trafiła na sklepowe półki w wybranych krajach w trakcie trzeciego kwartału. W październiku, już po zakończeniu kwartału, odbyła się również premiera drugiej części gry na komputery firmy Apple.

Bardzo dobry kwartał zanotowała również spółka zależna - CDP.pl (dawny CD Projekt), zajmująca się dystrybucją gier wideo, planszowych oraz karcianych, a także filmów na płytach DVD oraz Blu-ray na terenie Polski. Okres pomiędzy lipcem a wrześniem obfitował w tym roku premiery dużych tytułów, takich jak "Guild Wars 2" - czyli jednej z najpopularniejszych sieciowych gier RPG czy "World of Tanks 2012" - niezwykle popularnej gry MMO o czołgach. Swoją premierę miała także kultowa produkcja studia Blizzard, "World of Warcraft: Mists of Pandaria". Wszystkie tytuły dystrybuowane były w Polsce przez CDP.pl na zasadzie wyłączności. Nadal dobrze sprzedawało się "Diablo III", które swoją premierę miało w poprzednim kwartale. Do końca września CDP.pl sprzedało ponad 160 tys. egzemplarzy tej gry. Pozwoliło to spółce wypracować w tym segmencie 926 tys. zł zysku netto.

Już w październiku CDP.pl weszło w nowy dla siebie, ale bardzo perspektywiczny obszar cyfrowej dystrybucji uruchamiając platformę CDP.pl.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych wyników CDP.pl. Na starcie zaoferowaliśmy naszym klientom 34 starannie wyselekcjonowane gry. Już po miesiącu funkcjonowania platformy podwoiliśmy ich liczbę. Planujemy dalszy dynamiczny rozwój serwisu, zarówno pod względem funkcjonalności, jak i liczby oferowanych gier" - powiedział Dyrektor Zarządzający CDP.pl Michał Gembicki.

Budując platformę CDP.pl, Grupa wykorzystuje swoje czteroletnie doświadczenie w segmencie cyfrowej dystrybucji, gdzie poprzez serwis GOG.com jest graczem globalnym. Również dla GOG.com trzeci kwartał był udany. W okresie między lipcem a końcem września spółka poszerzyła swoją ofertę o kolejne 50 gier, w tym 7 tytułów premierowych, w wyższych progach cenowych, a od października GOG.com wszedł na nowy segment rynku, oferując gry na komputery Apple.

W ramach segmentu cyfrowej dystrybucji w trzecim kwartale Grupa wykazała blisko 2 mln zł zysku netto.

Grupie CD Projekt RED:

CD Projekt RED rozpoczął produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry sprzedały się na całym świecie w ponad 4 mln egzemplarzy. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®.

opr.MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: "Wiedźmin" | Wiedźmin 2 | CD Projekt | cdp.pl | gog.com
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »