CD PROJEKT wchodzi na rynek gier mobilnych
Należące do giełdowego CD PROJEKT, studio CD PROJEKT RED, twórca gier z serii Wiedźmin, wraz z zewnętrznym partnerem Fuero Games zapowiadają The Witcher Battle Arena - pierwszą grę mobilną, osadzoną w świecie Wiedźmina.
The Witcher Battle Arena to wciągająca gra z gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena), osadzona w wiedźmińskim świecie. Zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych, Battle Arena łączy przystępność rozgrywki z doskonałym balansem i ogromną liczbą strategii, które gracze mogą stosować na polu bitwy.
- Realizujemy dziś jedno z najważniejszych założeń naszej strategii biznesowej i wchodzimy na nowy, niezwykle dynamicznie rosnący rynek. The Witcher Battle Arena nie wymagał od nas poniesienia istotnych nakładów - zwłaszcza porównując jego skalę do innych naszych przedsięwzięć, ale jego potencjał rozwojowy oceniamy bardzo wysoko - mówi Adam Kiciński, prezes CD PROJEKT SA.
Projekt zrealizowano w popularnym modelu F2P (free to play), który nie wymaga od gracza zakupu tytułu ani płacenia abonamentu. Twórcom zależało szczególnie na uczciwości rozgrywki i zachowaniu równości szans, dlatego gra nie zawiera mechanizmów typu "płać, by wygrać", a wszystkie jej elementy składowe można odblokować poprzez udział w rozgrywkach.
- Zdecydowaliśmy się, że mobilny Wiedźmin będzie realizowany w modelu free-to-play, bo dzięki temu dotrzemy do najszerszej bazy graczy. Co istotne, jest to przedsięwzięcie skalowalne pod względem biznesowym, a decyzja o kolejnych inwestycjach będzie wynikała z popularności naszego projektu i tego jakie będzie zbierał opinie - mówi Kiciński.
- W świecie pełnym przelej-forsę-aby-wygrać, to, co my jako studio cenimy najbardziej to uczciwa i dobrze zbalansowana rozgrywka - powiedział Tadek Zieliński, Analityk Kreatywny w CD PROJEKT RED. "W Battle Arena chodzi przede wszystkim o umiejętności - spędziliśmy setki godzin planując, aby ta gra była wzorem jeśli chodzi o uczciwy gameplay - dodaje Zieliński.
W Battle Arena szóstka bohaterów staje do walki o zdobycie i utrzymanie trzech punktów kontrolnych. Szybkie i intensywne potyczki, intuicyjny system rozwoju postaci oraz możliwość tworzenia unikalnych kombinacji przedmiotów sprawiają, że Witcher Battle Arena to idealna gra na urządzenia mobilne. Przejmij kontrolę nad wiedźminem Letho, krasnoludzkim awanturnikiem Zoltanem Chivayem, czy potężną czarodziejką Filippą Eilhart, i użyj ich zróżnicowanych umiejętności, aby zyskać przewagę nad przeciwną drużyną i zmiażdżyć ją w boju.
Zaprojektowana przez CD PROJEKT RED, stworzona we współpracy z Fuero Games, gra The Witcher Battle Arena będzie miała swoją premierę w czwartym kwartale 2014 roku na platformach: iOS, Android, Windows Phone i Windows (tablety). Planowane są również aktualizacje, które rozbudują rozgrywkę zarówno o nowe postaci, jak i tryby gry.
"Cały zespół Fuero Games jest bardzo dumny możliwością pracy nad grą dla tak dużej i zaangażowanej społeczności, jaką może pochwalić się seria Wiedźmin. Jestem przekonany, że nasze umiejętności w tworzeniu multiplayerowych gier mobilnych, połączone z kreatywnością ludzi z CD PROJEKT RED, sprawią, że stworzymy grę, do której będziecie chcieli wracać," powiedział Stanisław Fiedor, CEO, Fuero Games.
Zwiastun gry The Witcher Battle Arena dostępny jest tutaj.
Studio CD PROJEKT RED rozpoczęło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 r., a 17 kwietnia 2012 r. gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD PROJEKT, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", który zadebiutuje w 24 lutego 2015 r. Do tej pory na świecie sprzedano ponad 7 mln egzemplarzy gier z serii Wiedźmin.
W 2008 r. powstał należący do Grupy CD PROJEKT anglojęzyczny serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez Internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych. Od 2012 r. GOG.com rozszerzył swoją ofertę o nowsze tytuły i premiery niezależnych wydawców. W październiku 2012 r. wprowadził do oferty gry w wersji na komputery Mac.
CDP.pl (wcześniej CD Projekt) to firma działająca na krajowym rynku i zajmująca się od 18 lat wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych, a od 2009 r. również filmów na DVD oraz Blu-ray. W październiku 2012 r. Spółka uruchomiła serwis cyfrowej dystrybucji CDP.pl oferujący graczom możliwość zakupu i ściągnięcia przez internet gier komputerowych, e-booków i e-komiksów. W październiku 2013 r. platforma rozszerzyła katalog produktów o filmy i audiobooki oferowane klientom w formule "download to own".
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze