Co piszczy w Dialogu?

Telefonia Dialog w czwartym kwartale 2009 roku miała 2,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 0,26 mln zł straty w analogicznym okresie 2008 roku - podał w raporcie za IV kwartał KGHM, który jest właścicielem Dialogu.

Telefonia Dialog w czwartym kwartale 2009 roku miała 2,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 0,26 mln zł straty w analogicznym okresie 2008 roku - podał w raporcie za IV kwartał KGHM, który jest właścicielem Dialogu.

Zysk operacyjny grupy Dialog w IV kw. 2009 r. wyniósł 5,02 mln zł wobec 0,28 mln zł straty operacyjnej rok wcześniej. EBITDA wzrosła do 33,3 mln zł z 13,5 mln zł przed rokiem.

Przychody telekomu w ostatnim kwartale 2009 roku spadły do 131,7 mln zł z 137,3 mln zł.

Narastająco po czterech kwartałach 2009 roku grupa Dialogu miała 10,44 mln zł zysku netto wobec 0,28 mln zł straty rok wcześniej, a skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 34,7 mln zł wobec 0,3 mln zł straty operacyjnej przed rokiem.

W 2009 roku skonsolidowana EBITDA Dialogu wzrosła do 135,4 mln zł z 83,4 mln zł rok wcześniej, a przychody spadły do 520,9 mln zł z 554,0 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Spadek przychodów spowodowany był ograniczeniem niskomarżowej usługi tranzytu ruchu. Po wyłączeniu usługi tranzytu ruchu, przychody Grupy Kapitałowej Dialog, pomimo ogólnorynkowej tendencji spadkowej w telekomach stacjonarnych, były wyższe o 24.414 tys. zł, czyli o 5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego" - podano w raporcie.

"Wzrost przychodów odnotowano przede wszystkim w obszarze usług świadczonych na bazie obcej infrastruktury (WLR, 1011 i BSA), który w stosunku do przychodów osiągniętych z tytułu tych usług w 2008 r. wyniósł 23.633 tys. zł" - podano.

Na koniec grudnia 2009 roku grupa posiadała 445,2 tys. linii dzwoniących na własnej sieci oraz 250,3 tys. linii WLR (przyrost o 54 proc. w stosunku do końca 2008 roku). Liczba klientów usług transmisji danych wyniosła 157,2 tys.

Liczba klientów włączonego do oferty w 2008 roku pakietu DIALOGmedia (telefon stacjonarny, dostęp do Internetu oraz usługę telewizji cyfrowej i wideo na żądanie) wzrosła do 21 tys. na koniec grudnia 2009 r. (przyrost w 2009 r. o 17,5 tys., z czego w samym IV kwartale o 6,8 tys.).

W IV kwartale 2009 r. Grupa Kapitałowa Dialog kontynuowała realizację projektu wprowadzenia usług telefonii komórkowej, jako tzw. operator wirtualny (MVNO) - komercyjne uruchomienie usługi nastąpiło w lutym 2010 roku.

Obecnie Dialog realizuje obowiązującą w spółce strategię na lata 2009-2015, która zakłada inwestycje w rozwój infrastruktury w oparciu o najnowsze technologie, nowe usługi i selektywne przejęcia. W spółce trwają prace związane z opracowaniem operacyjnego planu wdrażania strategii, w ramach których w szczególności zostanie zdefiniowana: mapa rozwoju produktów w perspektywie realizacji strategii spółki, strategia sprzedaży, polityka cenowa, strategia komunikacji marketingowej, jak również przygotowany zostanie operacyjny plan wdrożenia inicjatyw strategicznych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: piszczenie | Netto | dialog
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »