Co piszczy w Dialogu?
Telefonia Dialog w czwartym kwartale 2009 roku miała 2,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 0,26 mln zł straty w analogicznym okresie 2008 roku - podał w raporcie za IV kwartał KGHM, który jest właścicielem Dialogu.
Zysk operacyjny grupy Dialog w IV kw. 2009 r. wyniósł 5,02 mln zł wobec 0,28 mln zł straty operacyjnej rok wcześniej. EBITDA wzrosła do 33,3 mln zł z 13,5 mln zł przed rokiem.
Przychody telekomu w ostatnim kwartale 2009 roku spadły do 131,7 mln zł z 137,3 mln zł.
Narastająco po czterech kwartałach 2009 roku grupa Dialogu miała 10,44 mln zł zysku netto wobec 0,28 mln zł straty rok wcześniej, a skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 34,7 mln zł wobec 0,3 mln zł straty operacyjnej przed rokiem.
W 2009 roku skonsolidowana EBITDA Dialogu wzrosła do 135,4 mln zł z 83,4 mln zł rok wcześniej, a przychody spadły do 520,9 mln zł z 554,0 mln zł rok wcześniej.
"Spadek przychodów spowodowany był ograniczeniem niskomarżowej usługi tranzytu ruchu. Po wyłączeniu usługi tranzytu ruchu, przychody Grupy Kapitałowej Dialog, pomimo ogólnorynkowej tendencji spadkowej w telekomach stacjonarnych, były wyższe o 24.414 tys. zł, czyli o 5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego" - podano w raporcie.
"Wzrost przychodów odnotowano przede wszystkim w obszarze usług świadczonych na bazie obcej infrastruktury (WLR, 1011 i BSA), który w stosunku do przychodów osiągniętych z tytułu tych usług w 2008 r. wyniósł 23.633 tys. zł" - podano.
Na koniec grudnia 2009 roku grupa posiadała 445,2 tys. linii dzwoniących na własnej sieci oraz 250,3 tys. linii WLR (przyrost o 54 proc. w stosunku do końca 2008 roku). Liczba klientów usług transmisji danych wyniosła 157,2 tys.
Liczba klientów włączonego do oferty w 2008 roku pakietu DIALOGmedia (telefon stacjonarny, dostęp do Internetu oraz usługę telewizji cyfrowej i wideo na żądanie) wzrosła do 21 tys. na koniec grudnia 2009 r. (przyrost w 2009 r. o 17,5 tys., z czego w samym IV kwartale o 6,8 tys.).
W IV kwartale 2009 r. Grupa Kapitałowa Dialog kontynuowała realizację projektu wprowadzenia usług telefonii komórkowej, jako tzw. operator wirtualny (MVNO) - komercyjne uruchomienie usługi nastąpiło w lutym 2010 roku.
Obecnie Dialog realizuje obowiązującą w spółce strategię na lata 2009-2015, która zakłada inwestycje w rozwój infrastruktury w oparciu o najnowsze technologie, nowe usługi i selektywne przejęcia. W spółce trwają prace związane z opracowaniem operacyjnego planu wdrażania strategii, w ramach których w szczególności zostanie zdefiniowana: mapa rozwoju produktów w perspektywie realizacji strategii spółki, strategia sprzedaży, polityka cenowa, strategia komunikacji marketingowej, jak również przygotowany zostanie operacyjny plan wdrożenia inicjatyw strategicznych.