Comarch umacnia się na Półwyspie Iberyjskim
Comarch otworzył nowe biuro w Madrycie. Jak podano w komunikacie, Hiszpania oprócz potencjału jaki daje rynek wewnętrzny, ma stanowić dla spółki przyczółek do ekspansji na rynkach Ameryki Południowej. W rynku hiszpańskim Comarch upatruje szansę na wdrożenia rozwiązań dla bankowości zarówno detalicznej, jak i korporacyjnej, w tym aplikacji mobilnych.
Comarch umacnia swoje struktury biznesowe na Półwyspie Iberyjskim i otwiera nowe biuro w Madrycie. Rynek ten jest dla krakowskiej spółki o tyle interesujący, że oprócz widocznego potencjału rynku wewnętrznego stanowi również doskonały przyczółek do ekspansji na rynkach Ameryki Południowej. Comarch od lat realizuje projekty dla hiszpańskich klientów m.in. dla hiszpańskiego BP i grupy kapitałowej Telefónica.
- W ostatnich miesiącach widać wyraźnie ożywienie na rynku hiszpańskim. Gospodarka wraca na właściwe tory, prognozy wzrostu PKB są wyższe od wcześniejszych oczekiwań, a bezrobocie zaczyna spadać. Hiszpański rynek wewnętrzny jest atrakcyjny, a dodatkowo w Hiszpanii znajdują się centrale firm globalnych. Zatem obecność na miejscu przekłada się na biznes nie tylko w samej Hiszpanii, ale również w krajach Ameryki Łacińskiej. Pokładamy duże nadzieje we współpracy z tymi organizacjami nie tylko lokalnie, ale również globalnie - mówi Borys Godowski, country manager Comarch w Hiszpanii.
Comarch w Hiszpanii stawia na banki i telekomy
W madryckim biurze Comarch prace rozpoczął kilkoosobowy zespół głównie ekspertów ds. przedsprzedaży oraz sprzedaży. Spółka będzie koncentrowała się na pozyskiwaniu klientów z sektorów finansowego, telekomunikacji i szeroko pojętej branży handlu i usług.
W rynku hiszpańskim Comarch upatruje szansę na wdrożenia rozwiązań dla bankowości zarówno detalicznej, jak i korporacyjnej, w tym aplikacji mobilnych m.in. do zarządzania finansami osobistymi (PFM). Duży potencjał i odbiorców mają zaawansowane rozwiązania Comarch OSS oraz BSS dedykowane operatorom telekomunikacyjnym.
Wrota do Ameryki Południowej
Hiszpania jest ważna strategicznie dla Comarch. Dodatkowo jest istotnie biznesowo powiązana z Ameryką Południową. W przypadku pozyskania kontraktów i wdrożenia w centrali hiszpańskich firm istnieje szansa na kontynuację projektów również w spółkach zależnych na terenie Ameryki Południowej. Ostatnio Telefónica wybrała Comarch na rekomendowanego dostawcę rozwiązań IT służących do konfiguracji i planowania sieci w Argentynie, Brazylii, Chile, Kolumbii, Niemczech i Peru.