​Cyfrowy Polsat miał w II kw. 960 mln zł EBITDA wobec 968,8 mln zł konsensusu

Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w drugim kwartale 960 mln zł i był o 0,9 proc. niższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Wynik spadł o 10,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.

Oczekiwania ośmiu analityków ankietowanych przez PAP Biznes co do zysku EBITDA grupy wahały się od 947 mln zł do 984 mln zł.

Firma poniosła w minionym kwartale 41,5 mln zł dodatkowych kosztów związanych z pandemią COVID-19 (w tym przekazała ok. 30 mln zł darowizn) - wynik EBITDA skorygowany o ten czynnik wyniósł 1,002 mld zł i był o 6,9 proc. niższy niż w drugim kwartale 2019 roku.

Przychody Cyfrowego Polsatu w II kw. sięgnęły 2,863 mld zł i były o 2,2 proc. wyższe od konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż spadła o 2,1 proc.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu wyniósł 288,4 mln zł i był o 10,7 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który zakładał 260,6 mln zł. Zysk wzrósł o 9,4 proc. rok do roku.

Koszty finansowe netto spadły rok do roku o 71,9 proc. do 47,7 mln zł. Spadek wynikał przede wszystkim z jednorazowego przychodu po modyfikacji umów kredytów w kwietniu oraz niższych kosztów obsługi odsetek w następstwie obniżenia stóp procentowych NBP. Dodatkowo w okresie porównawczym (II kw. 2019 roku) grupa poniosła 70,1 mln zł jednorazowego kosztu po zapłacie zryczałtowanego podatku od odsetek lub dyskonta od obligacji.

Skorygowane wolne przepływy pieniężne grupy, po uwzględnieniu kosztów odsetek, spadły w drugim kwartale o 31 proc. rok do roku, do 271 mln zł. Grupa podała, że przepływy zostały obniżone m.in. przez rozliczenie zaliczkowego CIT za 2019 rok oraz zwiększenie zapasów sprzętu. Przepływy za ostatnie cztery kwartały wyniosły 1,311 mld zł, czyli były o 1,7 proc. niższe niż w 2019 roku.

Zadłużenie netto Cyfrowego Polsatu spadło w drugim kwartale o 2 proc. do 11,75 mld zł i stanowiło 2,86-krotność zysku EBITDA za ostatnie cztery kwartały, tak samo jak w pierwszym kwartale tego roku.

Nakłady inwestycyjne grupy - z wyłączeniem wydatków akwizycyjnych - wyniosły w drugim kwartale 544,1 mln zł, czyli równowartość 9,4 proc. przychodów.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w drugim kwartale 2,519 mld zł przychodów, o 2 proc. więcej niż przed rokiem oraz 879 mln zł skorygowanej EBITDA, 4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Reklama

CYFRPLSAT

11,9900 0,5200 4,53% akt.: 10.05.2024, 15:02
  • Otwarcie 11,5000
  • Max 12,0600
  • Min 11,4850
  • Kurs odniesienia 11,4700
  • Suma wolumenu 3 415 905
  • Suma obrotów 40 482 375,03
  • Widełki dolne 10,3500
  • Widełki górne 12,6500
Zobacz również: KDMSHIPING TATRY VOXEL

Łączna liczba usług świadczonych przez grupę na koniec czerwca wyniosła 17,504 mln. W porównaniu z końcem marca liczba ta wzrosła o ok. 68 tys. Wskaźnik odejść klientów po raz kolejny spadł do rekordowo niskiego poziomu i wyniósł 6,4 proc. wobec 6,6 proc. kwartał wcześniej.

Wzrost w przypadku usług abonamentowych wyniósł 182 tys. (do 14,979 mln zł), a średnie miesięczne przychody na klienta wzrosły o 1,1 zł do 86,5 zł. W prezentacji dla inwestorów spółka podała, że wzrost ARPU wynikał z "konsekwentnej budowy wartości istniejącej bazy klienckiej oraz wzrostu przychodów z tytułu rozliczeń międzyoperatorskich, co miało związek ze znaczącym wzrostem ruchu głosowego w okresie epidemii koronawirusa".

Grupa zwiększyła w ubiegłym kwartale bazę kontraktowych usług płatnej telewizji o ok. 8,5 tys. do 5,001 mln. Liczba świadczonych abonamentowych usług komórkowych wzrosła o ok. 172 tys. do 8,189 mln, a usług internetowych była wyższa o ok. 2 tys. i wyniosła 1,79 mln.

Liczba usług przedpłaconych (prepaid) Cyfrowego Polsatu spadła w drugim kwartale o ok. 113 tys. do 2,525 mln.

"Na spadek liczby usług przedpłaconych istotnie wpłynęło zamknięcie części punktów sprzedaży w okresie lockdownu spowodowanego epidemią COVID-19 oraz mniejsza liczba przyjeżdżających obcokrajowców" - napisano w prezentacji.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Średnie miesięcznie przychody z usługi prepaid wyniosły 21,4 zł, o 0,7 zł więcej niż w pierwszym kwartale.

Na koniec czerwca Cyfrowy Polsat posiadał 2,028 mln klientów usług pakietowych, o 16 tys. więcej niż na koniec marca. Z pakietów usług korzystało 36 proc. klientów grupy (tyle samo co kwartał wcześniej).

Segment nadawania i produkcji telewizyjnej grupy osiągnął 412 mln zł przychodów, o 21 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2019 roku. Skorygowany zysk EBITDA segmentu spadł o 24 proc. rok do roku, do 122 mln zł.

Przychody Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu spadły w drugim kwartale o 34,5 proc. do 213 mln zł, podczas gdy wartość całego rynku zmniejszyła się o 35,4 proc. i wyniosła 778 mln zł - udział grupy w rynku wzrósł do 27,4 proc. z 27,2 proc. rok wcześniej. 



PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »