Reklama

Czy inflacja zagrozi Wiedźminowi? Czarne chmury nad branżą gamingową

Polskie spółki gamingowe znów zyskują zainteresowanie wśród inwestorów na GPW. W ciągu trzech miesięcy branżowy indeks giełdy WIG-Gry zyskał ponad 38 proc. Zdaniem analityków giełdowych, nad rynkiem gier pojawiło się jednak spore ryzyko. Drastycznie pogarszają się nastroje konsumenckie związane z rekordową inflacją i stanem gospodarki.

- To jest zasługa przede wszystkim CD Projektu, który odniósł sukces dzięki premierze serialu "Edgerunners" na Netflixie, który bardzo wpłynął na popularność gry Cyberpunk, a jej oceny są ostatnio bardzo dobre - mówi w rozmowie z MarketNews24 Maciej Kietliński, ekspert XTB. 

- CD Projekt udało się wreszcie "połatać Cyberpunka", spółka odzyskała zaufanie graczy, co przełożyło się też na wzrost sprzedaży. Na grudzień spółka zapowiedziała kilka wydarzeń, co podniosło zainteresowanie wśród inwestorów. Te zapowiedzi CD Projekt to m.in. pięć gier wiedźmińskich - dodaje. 

Reklama

Zdaniem ekspertów, produkty wielu firm dobrze się sprzedają, a na 2023 r. zapowiedziało liczne nowości wydawnicze. Inwestorzy już grają na przyszłoroczne premiery.

- W przypadku premier istnieje zawsze ryzyko kupowania plotek i sprzedawania faktów, gdy w dniu po premierze następuje realizowanie zysków - komentuje analityk XTB.

- W przypadku spółek gamingowych gra pod premierę nowego produktu jest intensywniejsza niż w wielu innych branżach - dodaje. 

Ryzykowne inwestycje w gaming

Inwestowanie na GPW w spółki gamingowe ma swoją specyfikę ryzyka. Można znaleźć przykłady spółek, które mocno straciły na notowaniach po swoim IPO. Zdarzały się przeceny sięgające 50 proc. Okazało  się, że bardzo ryzykowny jest debiut giełdowy, gdy spółka nie ma jeszcze swojej pierwszej gry.

Ryzyko jest podwyższone także w przypadku inwestowania w spółkę, która w swoim portfelu ma tylko jedną grę. Gdy wydanie dodatku do jedynej gry okaże się niepowodzeniem, taka spółka musi bardzo stracić na swej kapitalizacji. Bardziej płynne są spółki, które mają więcej gier.

Pojawia się też spore ryzyko makroekonomiczne, związane z rekordową inflacją, której szczyt dopiero przed nami, w lutym lub marcu 2023 r. Pogarszają się nastroje konsumenckie.

- Gry na konsole nowej generacji to są koszty rzędu 300 zł, a rosnąca inflacja może wpłynąć negatywnie na sentyment giełdowy, czyli na notowania akcji na GPW - podsumowuje Kietliński.

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami

WIG.GAMES

17 632,66 -41,81 -0,24% akt.: 30.01.2023, 09:03
  • Otwarcie 17 620,74
  • Max (czas) 17 655,03(30.01.2023 09:01)
  • Min (czas) 17 618,82(30.01.2023 09:00)
  • Wartość odniesienia 17 674,47
  • Suma obrotów 348 917,0800
  • Liczba akt. instr. 5/5
  • Waga akt. instr. % 100,00
  • Poziom indeksu RZECZYWISTY
Zobacz również: GPWB-B5Y GPWB-B1Y5Y GPWB-B3Y5Y

BIZNES INTERIA na Facebooku i jesteś na bieżąco z najnowszymi wydarzeniami


marketnews24.pl

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »