Debiut po 15,45 zł
Akcje Eldorado SA zadebiutowały w czwartek w notowaniach ciągłych ceną 15,45 zł, o 3 proc. wyższą od ceny emisyjnej akcji serii G, która wyniosła 15 zł.
Eldorado zajmuje się hurtowym i detalicznym handlem artykułami
spożywczymi.
W czwartek do obrotu giełdowego na rynku równoległym wprowadzono
6.375.600 akcji serii A, B, C, D, E i G spółki.
W grudniu sukcesem zakończyła się publiczna oferta 1.333.300
akcji serii G Eldorado SA. Zapisy na akcje przyjmowane były od 28
do 30 listopada.
W ramach subskrypcji zapisy objęły również 240.200 akcji serii E
oraz 259.500 akcji serii F oferowanych dla kadry zarządzającej.
Cena emisyjna akcji w publicznej ofercie wyniosła 15 zł.
W wyniku emisji Eldorado uzyskał prawie 20 mln zł. Celem emisji
było umożliwienie kontynuacji strategii spółki, zakładającej
skoncentrowanie się na rozwoju działalności detalicznej oraz
rozszerzenie asortymentu oferowanych produktów i usług.
Łączne planowane nakłady inwestycyjne Eldorada na lata 2001-2002
roku wynoszą 61,7 mln zł.
Po pierwszym półroczu 2001 roku zysk netto grupy Eldorado wyniósł
2,8 mln zł, a przychody ze sprzedaży - 229,8 mln zł.
Na koniec 2000 roku Eldorado miało 7 mln zł zysku netto oraz
433,9 mln zł przychodów, a grupa kapitałowa Eldorado miała 7 mln
zł zysku netto i 487,8 mln zł przychodów.
Głównymi akcjonariuszami Eldorada są: Polish Enterprise Fund
(należący do Enterprise Investors), który przed emisją miał 43,6
proc. głosów na WZA, Jarosław Wawerski (24,15 proc.), Artur Kawa
(18,98 proc.), Edward Wawerski (6 proc.), Grzegorz Wawerski (5,25
proc.) oraz Ewa Kawa (2,02 proc.)