Dialog miał 2,94 mln zł straty netto

Telefonia Dialog, której jedynym właścicielem jest KGHM Polska Miedź, miała w trzecim kwartale 2007 roku 2,94 mln zł straty na poziomie netto, przy przychodach w wysokości 121,74 mln zł - poinformował KGHM w skonsolidowanym raporcie za trzeci kwartał.

Telefonia Dialog, której jedynym  właścicielem jest KGHM Polska Miedź, miała w trzecim kwartale 2007  roku 2,94 mln zł straty na poziomie netto, przy przychodach w  wysokości 121,74 mln zł - poinformował KGHM w  skonsolidowanym raporcie za trzeci kwartał.

Strata operacyjna wyniosła w tym okresie 1,1 mln zł. Na poziomie EBITDA spółka osiągnęła zysk 27,46 mln zł.

Po trzech kwartałach tego roku przychody Dialogu wyniosły 363,53 mln zł, co oznacza spadek o 3 proc. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk operacyjny wyniósł po trzech kwartałach 26,26 mln zł i był niższy niż rok wcześniej o 42 proc., natomiast zysk netto spadł po trzech kwartałach 2007 o 46 proc., do 21,36 mln zł.

EBITDA wyniosła po trzech kwartałach tego roku 102,94 mln zł i była niższa niż rok wcześniej o 9 proc.

Reklama

"Powszechna na rynku erozja cen oraz silna konkurencja ze strony operatorów komórkowych spowodowała, że spółka uzyskała EBITDA o 9 proc. niższą niż w okresie trzech kwartałów 2006 roku" - napisano w raporcie.

"Telefonia Dialog SA jest postrzegana jako jeden z najnowocześniejszych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Dzięki wprowadzeniu nowych usług, spółka coraz bardziej odchodzi od tradycyjnego wizerunku operatora stacjonarnego, co jednak wiąże się z koniecznością dodatkowych inwestycji i nakładów" - dodano.

Według spółki, rozwój nowych usług (w tym komórkowych oraz IPTV) przewidziany na najbliższe lata jest konieczny, gdyż silna konkurencja operatorów komórkowych powoduje spadek liczby abonentów usług głosowych. Na koniec września 2007 roku spółka posiadała 416,8 tys. tradycyjnych linii dzwoniących.

Spółka szacuje, że dzięki wdrażaniu nowych produktów powinny wzrastać przychody Dialogu. Spodziewana jest także poprawa rentowności spółki.

"Zgodnie z przyjętą strategią i biznes planem Dialog SA, spółka przewiduje, poza kontynuacją projektów rozpoczętych w 2006 roku, wdrożenie w najbliższym czasie szeregu projektów inwestycyjnych i produktów, które łącznie mają przyczynić się do zwiększenia przychodów i rozszerzenia obszaru działalności spółki, a także do trwałej poprawy jej rentowności" - napisano.

Dzięki umowie podpisanej z TP SA, Dialog w marcu 2007 roku rozpoczął sprzedaż usługi poza obszarem swojej sieci (usługa WLR).

Spółka podała, że w ciągu 6 miesięcy od uruchomienia tej usługi, liczba zawartych umów wyniosła 99,4 tys. i była o 40 proc. wyższa od planu.

"Zarząd spodziewa się, że w najbliższych latach udział usługi WLR stanie się znaczącą pozycją w strukturze przychodów spółki" - głosi raport.

Spółka rozszerza również sprzedaż usług szerokopasmowego dostępu do Internetu. Na koniec września 2007 roku liczba użytkowników Internetu szerokopasmowego wyniosła 101,4 tys. i była o 36,5 proc. większa w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku.

Spółka podała, ze w celu zwiększenia bazy klientów oraz wzrostu przychodów i EBITDA, Dialog finalizuje przejęcia kolejnych operatorów telefonicznych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: dialog | KGHM Polska Miedź SA | Netta | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »