Dobra passa INTERIA.PL

To był bardzo udany kwartał dla portalu INTERIA.PL. Spółka sukcesywnie poprawia wyniki finansowe i wciąż liczy na więcej. "Nie zwalniamy tempa" - mówi zarząd. Portal cały czas udostępnia użytkownikom nowe usługi oraz uruchamia kolejne serwisy, które szybko zdobywają sobie popularność. Widać to po dynamicznie rosnącej liczbie internautów odwiedzających strony portalu INTERIA.PL.

II kwartał tego roku był dla spółki jeszcze lepszy niż poprzedni. INTERIA.PL zarobiła na czysto 2 mln 405 tys. zł. Łącznie, w dwóch pierwszych kwartałach 2006 r. zysk netto wyniósł 3 mln 566 tys. zł, co w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego oznacza przyrost o 2 mln 373 tys. zł.

- Pod względem finansowym był to kolejny bardzo dobry kwartał. Wykorzystujemy dynamicznie rosnący rynek internetowy, a nawet, w naszej opinii, kontynuujemy powiększanie w nim udziału INTERIA.PL - komentuje Jacek Pasławski, prezes zarządu INTERIA.PL.

Reklama

- Całe półrocze zamykamy przeszło 75-procentowym wzrostem przychodów gotówkowych w podstawowych obszarach działalności, czyli w sprzedaży powierzchni reklamowej i usług e-commerce. Nie zwalniamy także tempa prac nad nowymi produktami i usługami, czego efektem jest wzbogacenie oferty dla użytkowników portalu o bardzo szybko zdobywające popularność serwisy, np.: Map24 czy INTERIA TV - dodaje.

Rosną wpływy z reklamy

W dwóch pierwszych kwartałach br. przychody portalu wyniosły 25 mln 676 tys. zł i były o 49,4 proc. wyższe w odniesieniu do analogicznych danych sprzed roku. Największy udział w przychodach ze sprzedaży miała reklama internetowa, której wartość po dwóch kwartałach 2006 roku zamknęła się kwotą 18 mln 802 tys. zł.

Gotówkowe przychody reklamowe w pierwszych dwóch kwartałach 2006 r. były wyższe o 76 proc. w stosunku do przychodów uzyskanych w I półroczu 2005 r. Coraz istotniejszą rolę w przychodach INTERIA.PL SA odgrywa działalność e-commerce, z której przychody po dwóch pierwszych kwartałach br. zwiększyły się aż o 74,6 proc. w stosunku do ub.r.

Zysk EBITDA po dwóch kwartałach br. osiągnął wartość 5 mln 407 tys. zł, wzrastając o 69,5 proc. w porównaniu do wartości sprzed roku, a marża EBITDA w tym samym okresie ukształtowała się na poziomie 21 proc. Systematycznej poprawie ulegają też wskaźniki rentowności INTERIA.PL SA, w tym rentowność sprzedaży, która po dwóch kwartałach br. wyniosła 15 proc. w stosunku do 8,9 proc. w analogicznym okresie 2005 r. Polepszył się także wskaźnik rentowności operacyjnej, który po dwóch kwartałach br. osiągnął wartość 13,5 proc. w porównaniu do 6,7 proc. w I półroczu ubiegłego roku.

Przybywa użytkowników portalu

Wraz ze wskaźnikami finansowymi w górę idą statystyki dotyczące liczby internautów odwiedzających portal. Według wyników audytu oglądalności systemem trackingowym gemiusTraffic, liczba tzw. unikalnych użytkowników portalu INTERIA.PL wyniosła w czerwcu 11,8 mln i była większa o 30,3 proc. niż przed rokiem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: portal | dobro | popularność | wyniki finansowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »