Dobry drugi kwartał Agory

Wyniki grupy Agory w drugim kwartale zaskoczyły rynek. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 21 mln zł. To najlepszy rezultat kwartalny od dwóch lat. Po publikacji raportu cena akcji na wczorajszej sesji wzrosła o 4,8%, do 52,1 zł.

Wyniki grupy Agory w drugim kwartale zaskoczyły rynek. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 21 mln zł. To najlepszy rezultat kwartalny od dwóch lat. Po publikacji raportu cena akcji na wczorajszej sesji wzrosła o 4,8%, do 52,1 zł.

Z powodu sezonowości rynku reklamowego wyniki Agory w II kw. są zazwyczaj lepsze niż w pozostałych okresach. Tym razem wyniki finansowe przekroczyły nawet najbardziej optymistyczne oczekiwania analityków. Średnia z ich prognoz wynosiła 11,5 mln zł.

Spadły niektóre koszty

W stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku zysk wzrósł o 62%, a sprzedaż o 16%, do 265 mln zł. Po pierwszym półroczu Agora ma więc 11,8 mln zł zysku netto, przy 475 mln zł przychodów. W wyniku przeprowadzonej w pierwszym półroczu restrukturyzacji zatrudnienie w Agorze jest mniejsze o 8%. Koszty wynagrodzeń w drugim kwartale w porównaniu z pierwszym spadały o 1,5 mln zł. Koszty restrukturyzacji, w tym odpraw dla pracowników, obniżyły się o 6,1 mln zł, do 1,2 mln zł.

Reklama

Rośnie rynek reklamy

Najbardziej wzrosły przychody z reklamy zewnętrznej (o 28%) prowadzonej przez spółkę AMS oraz ze sprzedaży czasopism (o 20%) za sprawą nowego tytułu - "Avanti".

Przychody ze sprzedaży reklam w "Gazecie Wyborczej" wzrosły o 4%, a w czasopismach o 28%. Agora oczekuje, że rynek reklamy wzrośnie w tym roku o 9%. Pod koniec ubiegłego półrocza spółka rozpoczęła sprzedaż książek dołączanych do "Gazety Wyborczej". Projekt przyniósł w czerwcu dodatkowe 10 mln zł przychodów. Zarząd liczy na znacznie wyższe wpływy w kolejnych okresach.

Mniejszy dystans do "Faktu"

Średnia liczba sprzedanych egzemplarzy "Gazety Wyborczej" w II kwartale była wyższa o 15,5% niż przed rokiem. - Zmniejszyła się presja konkurencyjna ze strony Axela Springera. Jeszcze w lutym różnica między sprzedażą "Gazety Wyborczej" a "Faktem" wynosiła 230 tys. na korzyść tego drugiego. W czerwcu było to już tylko 56 tys. egzemplarzy - mówi Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory. "GW" pomogła m.in. akcja z dołączanymi książkami.

Nowa strategia?

Niedawno Agora odstąpiła od rokowań w sprawie zakupu Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. - W obecnej sytuacji trudno liczyć również na szybkie rozpoczęcie inwestycji na rynku telewizyjnym. Dlatego w tej chwili pracujemy nad nową strategią rozwoju dla grupy - mówi wiceprezes Bąk. Nowa strategia ma być gotowa na przełomie 2004/2005. Zarząd nie ujawnia na razie, na czym miałaby ona polegać.

Rafał Pol

Powiew optymizmu

Od trzech dni Agora pozytywnie wyróżnia się na tle rynku. W krótkim czasie jej akcje zdrożały 10%. W średnim terminie walory te poruszają się natomiast w trendzie bocznym, którego górna granica już wkrótce powinna zacząć hamować zapędy kupujących.

Analizując wykres tygodniowy, wnioski nasuwają się bardzo optymistyczne. Można przyjąć, że od października kształtowała się na nim odwrócona głowa z ramionami. Opadająca linia szyi tej formacji znajduje się tuż poniżej 50 zł. Jeżeli dziś nie wydarzy się nic złego i notowania zdołają się utrzymać ponad tą barierą, to wygenerowany zostanie sygnał kupna zapowiadający zwyżkę do 60 zł.

Niestety, takie wnioski okazują się przedwczesne, gdy popatrzymy na wykres dzienny. Wprawdzie będą one oznaczały przewagę byków, co oczywiście powinno skutkować dalszą aprecjacją kursu, ale wiarygodny, średnioterminowy sygnał kupna pojawi się dopiero z chwilą wybicia się ponad szczyt z początku roku (54,1 zł). Do tego czasu inwestorzy, którzy już posiadają akcje, powinni obserwować sytuację. Gdyby atak się nie powiódł i w dalszej kolejności notowania spadną poniżej naruszone-go wczoraj poziomu oporu (51,8 zł), to warto będzie rozważyć realizację zysków.

Grzegorz Uraziński

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: gazety | reklamy | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »