Dynamiczny wzrost sprzedaży i utrzymana rentowność - Benefit Systems publikuje wyniki za I półrocze 2014 r.
W I półroczu 2014 przychody ze sprzedaży Grupy Benefit Systems wyniosły 223,1 mln zł i były wyższe o 18,2 proc. od przychodów w I półroczu 2013. Spółka utrzymała rentowność - zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 40,9 mln zł.
Dynamiczny wzrost przychodów i utrzymanie rentowności na wszystkich poziomach przekładają się na wyższy zysk. Zysk EBIT Grupy Benefit Systems wyniósł w pierwszym półroczu 14,7 mln zł i był wyższy o 34,8 proc. rok do roku. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w tym okresie 11,9 mln zł i był wyższy o 30,6 proc. rok od roku.
- Historycznie pierwsze półrocze dla Grupy Benefit Systems jest sezonowo słabsze na poziomie rentowności i zysku, dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych w tym roku wyników oraz utrzymania marży. Efekty programu zmian zarządczych i kontroli kosztów są widoczne - mówi Tomasz Józefacki, prezes Benefit Systems SA.
Stabilna tendencja spadku kosztów ogólnoadministracyjnych w relacji do przychodów została utrzymana. W I półroczu 2014 zamknęły się one kwotą 13,6 mln zł i stanowiły 6,1 proc. przychodów. Warto podkreślić, że po wyłączeniu kosztów programu motywacyjnego, koszty w relacji do przychodów wyniosłyby 5,2 proc.
Liczba kart sportowych na koniec czerwca wyniosła 494 tys. - w porównaniu z końcem czerwca 2013 roku ich liczba zwiększyła się o prawie 14,9 proc. (64,2 tys. sztuk). Wzrost liczby użytkowników programu sportowego związany ze sprzedażą do nowych oraz dosprzedażą do obecnych klientów, instalacja dodatkowych terminali w klubach, przełożyły się pozytywnie na marżę brutto ze sprzedaży w segmencie kart sportowych. W I półroczu 2014 wyniosła ona 21,4 proc. i wzrosła o 2,8 pp. w stosunku do I półrocza 2013.
Przychody segmentu nowych produktów w I półroczu 2014 wyniosły 7,6 mln zł i wzrosły o 55,6 proc. rok do roku. Liczba dostępów do platformy MultiBenefit, oferującej abonamentowy dostęp do produktów Benefit Systems i jego partnerów, osiągnęła 177 tys. i zwiększyła się prawie 6-krotnie w stosunku do stanu na koniec I półrocza 2013. Obecnie sprzedaż jest prowadzona w okresie promocyjnym, ma to na celu zbudowanie najszerszego dostępu do użytkowników.
- Obserwujemy rosnące zainteresowanie programem motywacyjnym MultiBenefit - opartym na modelu abonamentowym, które przekłada się na wzrost liczby klientów oraz dostępów do platformy. Jednak warto podkreślić, że nowe produkty znajdują się obecnie w początkowej fazie rozwoju, dlatego wymagają dalszego inwestowania i udoskonalania. - dodaje Tomasz Józefacki.
Grupa Benefit Systems będzie kontynuować działania konsolidacyjne w branży fitness. Na koniec I półrocza 2014 inwestycje Spółki w branży fitness obejmowały 39 klubów fitness w całym kraju, w tym 19 klubów dojrzałych. Strategia rozwoju Spółki w segmencie fitness przewiduje otwarcie do końca bieżącego roku przynajmniej kolejnych 9 klubów, a w perspektywie najbliższych kilku miesięcy konsolidację aktywów fitness w nowo utworzonym podmiocie. W dniu 24 lipca br. Spółka przedłużyła umowy inwestycyjne z Calypso Fitness i Fabryką Formy do końca roku 2025.
- - - -
Spółka Benefit Systems stoi na czele Grupy Kapitałowej, w skład której wchodzą podmioty działające na rynku pozapłacowych świadczeń pracowniczych oraz rynku fitness. Grupa Benefit Systems zgodnie ze swoją misją wspiera ludzi i organizacje w rozwoju, osiąganiu równowagi oraz budowaniu zaangażowania. Wykorzystując trend wzrostowy rynku przemysłu czasu wolnego, chce tworzyć i rozwijać portfel innowacyjnych oraz kompleksowych rozwiązań pozwalających na skuteczne i elastyczne motywowanie pracowników, a także wspieranie ich w osiąganiu równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. W ofercie Grupy można znaleźć produkty z zakresu sportu i rekreacji (MultiSport, FitProfit), kultury i rozrywki (MultiBilet, MultiTeatr), żywienia (BenefitLunch), turystyki (MultiWypoczynek), szytych na miarę programów kafeteryjnych (MultiKafeteria, MyBenefit), jak również program motywacyjny MultiBenefit. Od kwietnia 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym warszawskiej GPW. Do grupy klientów spółki Benefit Systems należy obecnie ponad 6 500 firm i instytucji zatrudniających ponad 2 mln pracowników, natomiast z samych produktów sportowych korzysta już blisko 500 tysięcy użytkowników, do dyspozycji których jest niemal 4000 obiektów sportowo-rekreacyjnych w blisko 650 miastach Polski.
Opr. KM
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze