E-connections przed startem

Spółka E-connections, w oparciu o działalność której wchodząca na GPW Arena.pl zbudowała biznesplan, rozpoczęła testy pilotażowego systemu dial-up. Przez kilka tygodni dostępny on będzie dla wybranych osób.

Spółka E-connections, w oparciu o działalność której wchodząca na GPW Arena.pl zbudowała biznesplan, rozpoczęła testy pilotażowego systemu dial-up. Przez kilka tygodni dostępny on będzie dla wybranych osób.

- Chcemy przekonać inwestorów, analityków i dziennikarzy, że usługa E-connections działa i będzie kontynuowana - powiedział nam Rafał Plutecki (na fot.), prezes Areny. W jego opinii, testowany właśnie system jest kilkakrotnie szybszy niż należący do TP SA.

Pod koniec ubiegłego tygodnia zakończyła się instalacja 960 portów. Poprzedziła ona uruchomienie pilotażowej wersji usługi dostępowej oferowanej przez E-connections, spółkę Areny i Tel-Energo. Arena docelowo obejmie 51% jej udziałów, a według planu przedstawionego przez zarząd do końca tego roku wypracuje z tego tytułu 907 tys. zł skonsolidowanych przychodów. Na koniec 2002 r. wielkość ta ma wzrosnąć do 19,5 mln zł.

Reklama

Program pilotażowy E-connections, która będzie świadczyć usługi dostępu do internetu i przesyłu głosu przez sieć, uruchomiono we współpracy z Ericsson Polska. - Wykonawca właściwego systemu zostanie wyłoniony w drodze przetargu, do którego akces zgłosiły oprócz dotychczasowego wykonawcy m.in. Siemens i Lucent Technologies. Procedura zakończy się do końca czerwca - mówi R. Plutecki, zapewniając także, że możliwa zmiana firmy wykonującej nie będzie miała wpływu na tryb i termin uruchomienia docelowej wersji systemu. Jednym z głównych kryteriów, którymi będzie się kierować zarząd Areny podczas wyłaniania wykonawcy, jest oferta rozłożenia płatności na raty.

- Zaraz po publicznej emisji, z której środki w dużej części (96 mln zł) przeznaczone są na rozbudowę sieci transmisyjnej, Arena uruchomi usługę w czterech miastach, w tym w Warszawie i Katowicach. Docelowo do końca 2002 r. planujemy dotrzeć do ok. 95% ludności - mówi R. Plutecki. - Z badań przez nas przeprowadzonych wynika, że abonenci TP SA chcą mieć możliwość wyboru. Jeżeli co czwarty z nich zostanie klientem E-connections, Arena zrealizuje plan, zgodnie z którym zamierza mieć 25% udziałów w rynku dostępowym - dodaje.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: starty | Arena
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »