ECC Games pozyskało informacje o podpisaniu umowy na dofinansowanie narzędzia do produkcji zaawansowanych gier motoryzacyjnych GearShift

ECC Games SA, producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych, pozyskał informacje o podpisaniu umowy na dofinansowanie. Innowacyjne, autorskie narzędzie spółki w efektywny sposób pozwoli produkować zaawansowane gry o tematyce motoryzacyjnej. Studio otrzyma na realizację projektu 4,9 mln zł z programu GameINN Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Łączny koszt narzędzia opiewa na ponad 6,8 mln zł.

ECC Games SA, producent gier i symulatorów sportów motoryzacyjnych, pozyskał informacje o podpisaniu umowy na dofinansowanie. Innowacyjne, autorskie narzędzie spółki w efektywny sposób pozwoli produkować zaawansowane gry o tematyce motoryzacyjnej. Studio otrzyma na realizację projektu 4,9 mln zł z programu GameINN Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Łączny koszt narzędzia opiewa na ponad 6,8 mln zł.

- Niedawno informowaliśmy, że nasz autorski projekt GearShift został zakwalifikowany do dofinansowania. Dziś jesteśmy już krok dalej - właśnie podpisaliśmy stosowne dokumenty i wkrótce otrzymamy blisko 5 mln zł na realizację innowacyjnego w globalnej skali produktu - informuje Piotr Wątrucki, prezes ECC Games.

- GearShift ma odzwierciedlać realistyczny sposób zachowania aut w wybranych dyscyplinach motosportu, takich jak wyścigi F1, zawody driftowe, rally cross, czy World Rally Championship. Stawiamy na uniwersalność projektu, dlatego stworzymy je na silniku Unreal, który posiada duże możliwości graficzne oraz dobre dostosowanie dla wielu platform - dodaje.

Reklama

GearShift pozwoli na tworzenie gier komputerowych charakteryzujących się wysoko realistycznym modelem jazdy. Spółka wdroży do narzędzia system sztucznej inteligencji (AI), który zbuduje na bazie pomiarów rzeczywistych parametrów pojazdu, wykonanych podczas testów telemetrycznych prowadzonych przez kierowców sportowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe będzie zarządzanie ogólnym zachowaniem się pojazdu w zmiennym otoczeniu gry, zależnym m.in. od pogody, rodzaju nawierzchni, temperatury itp.

ECC Games planuje produkcję co najmniej dwóch tytułów, opartych o silnik GearShift. Gry będą sprzedawane w formie cyfrowej poprzez platformy sprzedażowe: Steam, Appstore, Googleplay.

- Z GearShift będziemy chcieli dotrzeć do czołowych producentów gier, także spoza Polski. Silniejsza pozycja oraz rozpoznawalność ułatwią nam pozyskiwanie klientów na nowych rynkach docelowych, a doświadczenia oraz wiedza biznesowa mogą zaprocentować, przy realizacji nowych projektów - dodaje prezes ECC Games.

Łączny koszt projektu opiewa na ponad 6,8 mln zł, spółka otrzyma z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju dofinansowanie w wysokości 4,9 mln zł. Prace nad narzędziem rozpoczną się na początku 2020 roku.

Obecnie ECC Games pracuje nad dokończeniem najważniejszego projektu Drift20. Studio prowadzi jednocześnie rozmowy z zagranicznym wydawcą, który może rozszerzyć kanały dystrybucji gry.

W najbliższym czasie spółka rozpocznie prace nad grą Track Day Simulator, która będzie kolejnym tytułem z serii gier motoryzacyjnych. ECC Games zapowiedziało także przygotowanie nowej wersję gry Car Mechanic Simulator na urządzenia mobilne.

Interia, opr. MD

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »