Eko Holding podtrzymuje prognozy
- Eko Holding po wynikach pierwszego kwartału podtrzymuje prognozy na cały rok i zapowiada przejęcia małych i średnich sieci handlowych oraz budowę sieci partnerskich drogerii Jasmin - poinformował na środowej konferencji prasowej Krzysztof Gradecki.
Eko Holding prognozuje na 2010 rok 29 mln zł zysku netto, 42,8 mln zł zysku operacyjnego i 1,247 mld zł przychodów. To wartości wyższe odpowiednio: o 47, 30 i 3,7 proc. w porównaniu z 2009 rokiem.
"Nasza prognoza oparta jest wyłącznie o rozwój organiczny, nie uwzględnia przejęć. Prowadzimy kilkadziesiąt rozmów w tej sprawie. Jeśli z dziesięciu rozmów jedna zakończy się sukcesem, to będzie dobrze i bezpiecznie" - powiedział Gradecki.
"Interesują nas małe i średnie sieci handlowe, rentowne" - dodał.
W tym roku Eko Holding poprzez spółkę zależną Polska Grupa Drogeryjna kupił już 64 proc. udziałów w Drogerii Aster, która ma 48 drogerii. Podpisał też warunkową umowę kupna 100 proc. Przedsiębiorstwa Handlowego Inter-Kram (36 marketów w zachodniej Polsce, 70 mln zł obrotów w 2009 roku).
Przedstawiciele Eko Holding oceniają wyniki za pierwszy kwartał jako zgodne z założeniami. Spółka miała w tym okresie 4 mln zł zysku netto (spadek rdr o 4,4 proc.), 7 mln zł zysku operacyjnego (spadek o 1,8 proc.) oraz 297 mln zł przychodów (wzrost o 3,6 proc.).
"Jestem spokojny o realizację naszych prognoz na cały rok. Początek roku, do pierwszej dekady marca, był ciężki z powodu ostrej zimy" - powiedział Gradecki.
Wiceprezes spółki Robert Orlicz poinformował, że w wynikach za drugi kwartał będzie już widać efekty pozyskania środków z niedawnej oferty publicznej. Spółka, która zadebiutowała na GPW pod koniec marca, pozyskała z rynku 95 mln zł.
Na bazie przejętej sieci Drogerii Aster chce rozpocząć budowę sieci drogerii partnerskich Jasmin.
"Chcemy zaproponować naszym klientom - właścicielom niezależnych drogerii wstąpienie do naszej sieci. Niewątpliwą korzyścią będzie wzmocnienie pozycji w kontaktach z producentami. Proponujemy m.in. wspólną politykę handlową, marketingową, zintegrowany system komputerowy i wizualizację sklepów" - powiedziała Marzena Gradecka, prezes Polskiej Grupy Drogeryjnej.
W skład grupy Eko Holding wchodzi blisko 220 sklepów EKO oraz ponad 500 sklepów Rabat, objętych umowami franszyzowymi. Grupa prowadzi też hurtową dystrybucję artykułów drogeryjnych w kraju.