Gino Rossi zrealizował prognozy
Grupa Kapitałowa Gino Rossi w 2006 roku wypracowała ponad 6,54 mln zysku netto. To ponad trzykrotny wzrost w stosunku do wyników 2005 roku (1,96 mln zł). Skonsolidowane przychody po czterech kwartałach wyniosły 117,41 mln zł, rosnąc o 24% wobec poprzedniego roku (94,73 mln zł). Zysk operacyjny wzrósł o 69%, do kwoty 10,28 mln zł, w porównaniu do 6,08 mln zł w roku ubiegłym.
Osiągnięte wyniki oznaczają, że Zarząd zrealizował z prognozę skonsolidowanych wyników finansowych na rok 2006 ogłoszoną w prospekcie emisyjnym.
Jestem zadowolony z dynamiki rozwoju spółki. Mimo szybszej, niż wstępnie zakładaliśmy, rozbudowy sieci sprzedaży i akwizycji firmy Simple udało nam się wykonać z nadwyżką prognozę wyników. W najbliższych latach zamierzamy utrzymać wysokie tempo rozwoju i poziom osiąganych wyników finansowych. Zależy nam na stabilnym i dynamicznym wzroście wartości Gino Rossi - powiedział Maciej Fedorowicz, prezes spółki Gino Rossi.
Wzrost wyników jest przede wszystkim efektem systematycznego rozwoju sieci dystrybucji. Obecnie Spółka posiada 86 sklepów w Polsce oraz 20 za granicą. Włączona do grupy kapitałowej spółka SIMPLE wniosła kolejne 28 sklepów firmowych oraz 6 punktów w salonach Royal Collection. Gino Rossi planuje w najbliższym czasie także ekspansję na rynki wschodnie. Utworzona w połowie stycznia spółka Gino Rossi Russia sp. z o.o., zajmie się prowadzeniem salonów obuwia "gino rossi" w Rosji. Pierwszy salon zarządzany przez spółkę otwarty zostanie w połowie marca w Sankt Petersburgu.
Wybrane pozycje skonsolidowanego rachunku zysków i strat (w tys. zł) | od 01.01.2005 do 31.12.2005 | od 01.01.06 do 31.12.06 |
Przychody netto ze sprzedaży | 94 732 | 117 411 |
Zysk z działalności operacyjnej | 6 085 | 10 276 |
Zysk netto | 1 966 | 6 540 |
Wyniki skonsolidowane uwzględniają wyniki finansowe spółki Simple Creative Products Sp. z o.o. za okres 25.11.2006 - 31.12.2006 r., która w tym okresie wygenerowała 3 671 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży oraz 452 tys. zł zysku netto. 5 marca spółka opublikuje prognozy wyników finansowych na 2007 rok. Informacje o firmie: Gino Rossi jest czołowym w Polsce dystrybutorem i producentem markowego obuwia. Spółka posiada największą w Polsce sieć sprzedaży obuwia z wyższej i średniej półki. Obejmuje ona obecnie 86 salonów firmowych w Polsce (6 salonów marki "Vanita", 4 - "Geox" i 76 - "gino rossi") oraz 20 za granicą.
Oferta Spółki obejmuje marki obuwia Gino Rossi, G&R, Vanita oraz Geox. Pod marką Gino Rossi sprzedawana jest również galanteria (torebki, rękawiczki, paski, kurtki skórzane, krawaty) oraz akcesoria do pielęgnacji obuwia. W ciągu kilkunastu lat Spółka zbudowała jeden z najsilniejszych polskich brandów.
Aktualnie połowa asortymentu obuwia powstaje w Polsce, pozostała część kolekcji wytwarzana jest głównie we Włoszech. Własny zakład w Słupsku, wzorem najlepszych światowych firm działających w segmencie obuwia ekskluzywnego, ma zdolność produkcji krótkich serii obuwia. Umożliwia to elastyczność w reagowaniu na popyt ze strony klientów, poprzez szybką produkcję modeli obuwia cieszących się największym powodzeniem. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju, oparta na budowie silnej marki i szerokiej sieci salonów firmowych, wysoka jakość i bogactwo asortymentu zapewniła firmie pozycję lidera w segmencie markowego obuwia w Polsce.
Akwizycja wiodącej firmy odzieżowej Simple Creative Products (obecnie 30 salonów firmowych), zapoczątkowała budowę grupy modowej Gino Rossi, w której ofercie - obok markowego obuwia, odzieży damskiej oraz galanterii skórzanej - znajdzie się także odzież męska oraz kolejne grupy asortymentowe.