Global Cosmed rozpoczyna book-building
Od dziś można składać deklaracje nabycia w pierwszej publicznej ofercie akcji spółki Global Cosmed S.A., producenta kosmetyków i wyrobów chemii gospodarczej w segmencie marek własnych sieci handlowych. Oferującym jest Dom Maklerski IDMSA.
Book-building prowadzony będzie do 21 stycznia. Zapisy podstawowe na akcje spółki będą przyjmowane od 23 do 25 stycznia w Punktach Obsługi Klienta IDMSA.
Global Cosmed chce pozyskać z emisji nowych walorów do 18,8 mln zł netto. Środki przeznaczone zostaną na rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego, co umożliwi spółce zwiększenie mocy produkcyjnych oraz wydajności i efektywności produkcji.
W ofercie publicznej Global Cosmed zaoferuje inwestorom 10 mln akcji serii D, reprezentujących 25,6 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym: 8 mln walorów w transzy inwestorów instytucjonalnych oraz 2 mln w transzy otwartej. Cenę, po jakiej można składać deklaracje nabycia w book-building ustalono w przedziale 1,55-2 zł za akcję.
- Przeprowadziliśmy szereg ciekawych spotkań z inwestorami instytucjonalnymi w ramach road show. Mam nadzieję, że pozytywnie ocenią dotychczasową działalność i strategię firmy oraz perspektywy rynkowe i zdecydują się uczestniczyć w roli akcjonariuszy w dalszym rozwoju Global Cosmed - komentuje Ewa Wójcikowska, prezes zarządu spółki. - Jestem przekonana, że akcje Global Cosmed to atrakcyjna inwestycja, która w perspektywie kilku najbliższych lat może przynieść wysoką stopę zwrotu - dodaje.
Global Cosmed, działający na rynku od ponad 20 lat, dynamicznie się rozwija, odnotowując bardzo dobre wyniki finansowe. Po 3 kwartałach 2012 r. przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 101,4 mln zł i były o blisko 25 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrósł również zysk netto, który po 9 miesiącach minionego roku wyniósł 4,7 mln zł, wobec 4,4 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zgodnie z prognozą, na koniec 2012 r. przychody przekroczą 120 mln zł, a zysk netto sięgnie blisko 6 mln zł.
W 2013 r., według szacunków Zarządu, Global Cosmed S.A. zanotuje ponad 6,8 mln zł zysku netto przy przychodach na poziomie 132,3 mln zł. Oznacza to wzrost o odpowiednio 15 i 10 proc. w stosunku do prognozowanych wyników na rok bieżący. Zysk operacyjny wyniesie natomiast 9,2 mln zł wzrastając o 12 proc. rok do roku.
Global Cosmed S.A. specjalizuje się w produkcji artykułów kosmetycznych i chemii gospodarczej sprzedawanych głównie pod markami własnymi sieci handlowych. - Mimo, że polski rynek marki prywatnej rozwija się w szybkim tempie, to mamy jeszcze na tym polu bardzo dużo do nadrobienia wobec pozostałych krajów unijnych. Na przykład w Niemczech marki własne stanowią ilościowo już ponad 40 proc. handlu detalicznego, a w Wielkiej Brytanii udział ten sięga 60 proc. Jako jedna z czołowych firm w segmencie marki prywatnej chcemy ten potencjał w pełni wykorzystać, sprzedając nasze produkty nie tylko w Polsce, ale i na rynkach zagranicznych. Już w tej chwili eksport stanowi ponad 30 proc. naszych przychodów i udział ten będzie wzrastał - podkreśla Ewa Wójcikowska.