GlobalConnect. Wkrótce na GPW rusza nowy rynek spółek zagranicznych

Na GPW będzie można kupić akcje BMW i Mercedesa w polskiej walucie rusza GlobalConnect
Na GPW będzie można kupić akcje BMW i Mercedesa w polskiej walucie rusza GlobalConnect123RF/PICSEL

Spis treści:

  1. Na początek skromna ilość spółek
  2. Ważne oznaczenia tymi samymi kodami ISIN
  3. Co da GlobalConnect inwestorom na GPW?

Zobacz również:

Rynek GlobalConnect może ruszyć w listopadzie br.
Giełda - aktualności

GlobalConnect : KNF zabiera głos ws. nowej giełdy

    Na początek skromna ilość spółek

    Ważne oznaczenia tymi samymi kodami ISIN

    Znaki zapytania pojawiają się również wokół podwójnej funkcji Olivera Blume'a. Szef Porsche został jednocześnie szefem Grupy Volkswagen. Nie brakuje głosów, że trudno jest łączyć te dwie funkcje. Ale w Volkswagenie i Porsche takich obaw nie ma. Koncern przekonuje też, że jest dobrze przygotowany na wypadek ewentualnych konfliktów interesów.  źródło: Mischa Erhardt redakcja Deutsche Welle
    Znaki zapytania pojawiają się również wokół podwójnej funkcji Olivera Blume'a. Szef Porsche został jednocześnie szefem Grupy Volkswagen. Nie brakuje głosów, że trudno jest łączyć te dwie funkcje. Ale w Volkswagenie i Porsche takich obaw nie ma. Koncern przekonuje też, że jest dobrze przygotowany na wypadek ewentualnych konfliktów interesów. źródło: Mischa Erhardt redakcja Deutsche Welle
    Przygotowując się do wejścia na giełdę Volkswagen podzielił akcje Porsche po równo na akcje zwykłe i uprzywilejowane. Akcje zwykłe dają prawo głosu, akcje uprzywilejowane zazwyczaj wyższą dywidendę. Inwestorzy mogli kupić do 25 procent akcji uprzywilejowanych. Obok inwestorów instytucjonalnych, jak katarski fundusz państwowy QIA, holding z Abu Zabi czy norweski fundusz państwowy, także inwestorzy indywidualni mogli załapać się na akcje.
    Przygotowując się do wejścia na giełdę Volkswagen podzielił akcje Porsche po równo na akcje zwykłe i uprzywilejowane. Akcje zwykłe dają prawo głosu, akcje uprzywilejowane zazwyczaj wyższą dywidendę. Inwestorzy mogli kupić do 25 procent akcji uprzywilejowanych. Obok inwestorów instytucjonalnych, jak katarski fundusz państwowy QIA, holding z Abu Zabi czy norweski fundusz państwowy, także inwestorzy indywidualni mogli załapać się na akcje.
    Porsche jest obecnie jedną z dwunastu marek koncernu i z pewnością najcenniejszą. Nie tylko przynosi firmie duże zyski, ale od czwartku będzie też graczem wagi ciężkiej na giełdzie. Porsche wchodzi na parkiet z wartością rynkową około 75 mld euro. Dla porównania, sam Volkswagen wart jest na parkiecie około 85 mld euro. BMW jest warte nieco poniżej 48 miliardów.
    Porsche jest obecnie jedną z dwunastu marek koncernu i z pewnością najcenniejszą. Nie tylko przynosi firmie duże zyski, ale od czwartku będzie też graczem wagi ciężkiej na giełdzie. Porsche wchodzi na parkiet z wartością rynkową około 75 mld euro. Dla porównania, sam Volkswagen wart jest na parkiecie około 85 mld euro. BMW jest warte nieco poniżej 48 miliardów.
    Poprzez debiut giełdowy jej właściciele otrzymują znowu bezpośredni dostęp do Porsche, który utracili kilka lat temu po nieudanej próbie przejęcia Volkswagena. Połowa pozyskanych środków ma pozostać w Grupie. Grupie Volkswagen, aby sfinansować transformację w kierunku elektromobilności oraz cyfryzację. 49 proc. wpływów ma trafić do akcjonariuszy Volkswagena w formie specjalnej dywidendy.
    Poprzez debiut giełdowy jej właściciele otrzymują znowu bezpośredni dostęp do Porsche, który utracili kilka lat temu po nieudanej próbie przejęcia Volkswagena. Połowa pozyskanych środków ma pozostać w Grupie. Grupie Volkswagen, aby sfinansować transformację w kierunku elektromobilności oraz cyfryzację. 49 proc. wpływów ma trafić do akcjonariuszy Volkswagena w formie specjalnej dywidendy.
     Wejście Porsche na giełdę będzie prawdopodobnie drugą, po Deutsche Telekom, największą ofertą publiczną akcji w historii niemieckiego parkietu. Wiele wskazuje na to, że giełdowy debiut Porsche, spółki zależnej koncernu Volkswagen, okaże się sukcesem. Jeszcze przed końcem zapisów na akcje biura maklerskie ostrzegały, że chętni składający zlecenia poniżej ceny maksymalnej odejdą z pustymi rękami. Volkswagen oferował akcje w przedziale od 76,50 euro do 82,50 euro.  Daje to emisję papierów o wartości 9,4 mld euro. Do tej pory tylko niemiecki Telekom zebrał od inwestorów więcej pieniędzy, gdy w 1996 roku zainkasował podczas debiutu około 20 mld marek - niecałe 10 mld euro. Ale faktyczna wartość giełdowego debiutu Porsche może być dla Volkswagen nawet dwukrotnie wyższa. Koncern może liczyć na 19,5 mld euro, bo 25 procent akcji zwykłych Porsche trafi do spółki holdingowej Porsche-Automobil Holding, którą kontrolują rodziny Porsche i Piech. Na fot. Szef Porsche Oliver Blume który jest też prezesem Grupy VW oraz Lutz Meschke, członek zarządu Porsche.
    Wejście Porsche na giełdę będzie prawdopodobnie drugą, po Deutsche Telekom, największą ofertą publiczną akcji w historii niemieckiego parkietu. Wiele wskazuje na to, że giełdowy debiut Porsche, spółki zależnej koncernu Volkswagen, okaże się sukcesem. Jeszcze przed końcem zapisów na akcje biura maklerskie ostrzegały, że chętni składający zlecenia poniżej ceny maksymalnej odejdą z pustymi rękami. Volkswagen oferował akcje w przedziale od 76,50 euro do 82,50 euro. Daje to emisję papierów o wartości 9,4 mld euro. Do tej pory tylko niemiecki Telekom zebrał od inwestorów więcej pieniędzy, gdy w 1996 roku zainkasował podczas debiutu około 20 mld marek - niecałe 10 mld euro. Ale faktyczna wartość giełdowego debiutu Porsche może być dla Volkswagen nawet dwukrotnie wyższa. Koncern może liczyć na 19,5 mld euro, bo 25 procent akcji zwykłych Porsche trafi do spółki holdingowej Porsche-Automobil Holding, którą kontrolują rodziny Porsche i Piech. Na fot. Szef Porsche Oliver Blume który jest też prezesem Grupy VW oraz Lutz Meschke, członek zarządu Porsche.
    Skromy debiut akcji Porsche
    Skromy debiut akcji PorscheAFP

    Co da GlobalConnect inwestorom na GPW?

    Zobacz również:

    Najsłabsze były WIG-Energetyka (-4,63 proc.), WIG-Górnictwo (-3,91 proc.) oraz WIG-Paliwa (-3,86 proc.).
    Giełda - aktualności

    Ucieczka od spółek Skarbu Państwa

      Erasmus - program, który zmienił Europę. Część IINTERIA.PL
      Bez zakończenia wojny w Ukrainie trudno marzyć o powrocie hossy na GPWMarketNews24MarketNews24
      Informacja prasowa
      Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?