Goldman Sachs ujawnił się jako akcjonariusz Dino. Zwiększył swoje udziały

Jeden z największych banków inwestycyjnych na świecie, amerykański Goldman Sachs, ujawnił się jako udziałowiec polskiej sieci handlowej Dino. Globalny gigant zwiększył swój udział w kapitale zakładowym spółki powyżej progu 5 proc.

Zgodnie z opublikowanym w poniedziałek komunikatem amerykański bank inwestycyjny Goldman Sachs zwiększył udział w kapitale zakładowym sieci sklepów Dino do poziomu 5,04 proc. 

Wcześniej udział przedstawiciela globalnego sektora bankowego wynosił 4,93 proc. kapitału i głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy (WZA). 

Reklama

DINOPL

398,0000 -2,0000 -0,50% akt.: 19.12.2024, 12:30
  • Otwarcie 400,5000
  • Max 401,2000
  • Min 395,9000
  • Kurs odniesienia 400,0000
  • Suma wolumenu 57 314
  • Suma obrotów 22 893 816,50
  • Widełki dolne 360,5000
  • Widełki górne 440,5000
Zobacz również: ZABKA RENDER GRUPRACUJ

Kiedy dany inwestor przekracza próg 5 proc. udziałów w spółce, wymaga to zgłoszenia i publicznego ujawnienia tej informacji zgodnie z przepisami regulacyjnymi. Przekroczenie progu 5 proc. bywa interpretowane jako znaczący udział w kapitale, co może wpływać na decyzje inwestycyjne innych osób oraz na wycenę akcji. 

Dino inwestuje w centra dystrybucyjne

Jak informowaliśmy w Interii sieć sklepów Dino ma być coraz większa - spółka zapowiedziała budowę nowych placówek głównie w zachodniej Polsce. Firma uzyskała w ubiegłym roku przychody ze sprzedaży na poziomie 25,7 mld zł. To o niemal 30 proc. więcej w stosunku do roku poprzedniego. 

Pozwoliło to zwiększyć inwestycje i tym samym w ubiegłym roku 1,2 mld zł przekazano na otwarcie 250 nowych sklepów i utworzenie 4,5 tys. miejsc pracy. Obecnie spółka zatrudnia około 42 tys. osób. 

Nowe sklepy to tylko część planów Dino. Firma chce zbudować trzy nowe centra dystrybucyjne - w woj. warmińsko-mazurskim, lubelskim i świętokrzyskim. Inwestycje zostaną wyposażone w instalację fotowoltaiczną, a powierzchnia magazynowa każdego z centrów będzie wynosić ok. 45 tys. metrów kwadratowych. 

Łączny koszt budowy jednego centrum dystrybucyjnego szacowany jest na ok. 140 mln zł netto. 

PAP/INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dino | Goldman Sachs
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »