Grodno S.A. inwestuje w rozwój regionu północno-zachodniego

Grodno S.A, notowany na NewConnect dystrybutor artykułów elektrotechnicznych rozwija działalność w północno-zachodniej Polsce. Spółka w Toruniu uruchomiła kolejny oddział.

Grodno S.A, notowany na NewConnect dystrybutor artykułów elektrotechnicznych rozwija działalność w północno-zachodniej Polsce. Spółka w Toruniu uruchomiła kolejny oddział.

Nowa placówka jest zlokalizowana w drugim największym mieście województwa kujawsko-pomorskiego i jest dziesiątym oddziałem spółki otwartym w tym roku.

- Oddział w Toruniu to piąta filia pod szyldem Grodna w rejonie Polski północno-zachodniej. Prężnie działają tam już nasze placówki w Bydgoszczy, Łodzi i dwie w Poznaniu. Z informacji uzyskiwanych od naszych przedstawicieli handlowych oraz generowanych przez te oddziały przychodów wynika, że jest to obszar bardzo rozwojowy i wciąż nienasycony tego rodzaju usługami.

Reklama

Dlatego po inwestycjach, poczynionych na południu Polski, właśnie tam rozwijamy teraz naszą działalność. Docelowo zamierzamy uruchomić w tej części kraju 10 oddziałów. Szacujemy, że rejon ten przyniesie nam w ciągu najbliższych dwóch lat przychody w wysokości 50 mln zł - zapowiada Jarosław Jurczak, wiceprezes zarządu i dyrektor handlowy Grodno S.A.

Uruchomienie oddziału w Toruniu poprzedziło w tym roku poszerzenie sieci dystrybucji o 6 oddziałów, które powstały w wyniku przejęcia części przedsiębiorstwa Ostel, oraz otwarcie od podstaw 3 hurtowni w Krakowie, Łodzi i Chorzowie.

Spółka zamierzała rozwinąć w 2011 sieć dystrybucji o 8 oddziałów. Plan ten został już przekroczony, a do końca roku ma powstać jeszcze co najmniej jeden nowy oddział. Do 2015 roku ma ich być w sumie ok. 45, ale, jak zapowiada zarząd spółki, niewykluczone, że wynik ten uda się osiągnąć wcześniej, a łączna planowana liczba oddziałów zostanie zwiększona.

- Widzimy perspektywę rozwoju naszej branży i szansę na konsolidację rozdrobnionego rynku. Zamierzamy ją realizować zarówno poprzez przejmowanie już istniejących placówek handlowych, jak i tworzenie od podstaw nowych filii. Z pewnością, działając w ramach sieci dystrybucji, nowe oddziały będą dużo bardziej efektywne, niż firmy działające w oparciu o jeden punkt sprzedaży - mówi Jarosław Jurczak.

Grodno S.A. to jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrycznych i oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku - otworzono wówczas pierwszy rodzinny sklep elektryczny w Warszawie.

Teraz podstawowa działalności spółki skupia się na hurtowym handlu poprzez sieć 33 hurtowni zlokalizowanych na terenie całego kraju. Spółka posiada szeroką i zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, infrastruktury i przemysłu. Oprócz oferty towarowej (100 000 produktów) spółka świadczy dodatkowe usługi, w tym między innymi doradztwo techniczne, audyty systemów oświetlenia oraz instalacji elektrycznych, konserwację czy obsługę gwarancyjną.

Sprawdź notowania spółki Grodno S.A.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Grodno S.A. | grodno
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »