Grodno w ofercie publicznej uzyskało 5,6 mln zł
Grodno SA (NewConnect: GRN), jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, pozyskało w ofercie publicznej 5,65 mln zł ze sprzedaży 1 881 861 akcji.
Zebrane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.
W transzy małych inwestorów przydzielono 281 861 akcji. W transzy dużych inwestorów przydzielono 1 600 000 akcji. Spółka pozyskała w wyniku emisji akcji 5,65 mln zł.
- Środki pozyskane w ofercie publicznej umożliwią optymalizację struktury finansowania rozwoju i pozwolą na przyśpieszenie realizacji kluczowych projektów strategicznych, mówi Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
Główni akcjonariusze Grodno SA, Andrzej Jurczak, prezes zarządu, dyrektor generalny oraz Jarosław Jurczak, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlu i marketingu zobowiązali się do niezbywania akcji spółki, do 30 września 2015 roku (umowa lock-up).
Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu br. nową strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach spółka otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju i systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność zarządu w realizacji strategii rozwoju.
- Cel na najbliższy rok to dalsza realizacja strategii rozwoju. Chcemy wykorzystać dobry moment na rynku do inwestowania i rozwinąć sieć naszej sprzedaży zakładając kolejne przyczółki w perspektywicznych miastach Polski. Równolegle pracujemy nad rozwojem produktów, tak aby zaoferować klientowi kompleksowy asortyment, podkreśla prezes Jurczak.
Sprawdź notowania spółki Grodno na stronach INTERIA.PL
- - - - -
Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. W ramach wartości dodanej dla klientów, Grodno świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych.
Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni.
Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 43 punkty sprzedaży zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistycznodystrybucyjny w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska.
Grodno rozwija się bardzo dynamicznie rozbudowując sieć sprzedaży i zakres oferowanych towarów i usług, co przekłada się na wzrost przychodów. Narastająco w okresie I-II kwartał br. przychody ze sprzedaży wyniosły 104,7 mln zł, tj. ponad 7 proc. wzrost rok do roku. W omawianym okresie spółka osiągnęła 1,9 mln zł zysku, tj. 2 proc. wzrostu rdr, marża EBIT wyniosła 1,8 proc. Zysk netto narastająco wyniósł 995 tys. zł. Celem strategicznym spółki Grodno jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych.
W związku z dynamicznym rozwojem spółka będzie realizowała program inwestycyjny o łącznej wartości ok. 14 mln zł1, obejmujący rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.
Większy potencjał sprzedażowy przełoży się na wzrost przychodów i poprawę zysków w kolejnych latach. Spółka planuje dalszy wzrost biznesu, co przełoży się na 292 mln zł przychodów w roku obrotowym 2015/2016, tj. 40 proc. zwiększenie sprzedaży w stosunku do obecnej skali działalności. W ciągu dwóch lat spółka wypracuje skumulowany wynik netto na poziomie przekraczającym 15 mln zł.
1 Program inwestycyjny na lata obrotowe 2014-2016
Opr. MD