Grodno w ofercie publicznej uzyskało 5,6 mln zł

Grodno SA (NewConnect: GRN), jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, pozyskało w ofercie publicznej 5,65 mln zł ze sprzedaży 1 881 861 akcji.

Grodno SA (NewConnect: GRN), jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych działających na rynku polskim, pozyskało w ofercie publicznej 5,65 mln zł ze sprzedaży 1 881 861 akcji.

Zebrane środki finansowe zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.

W transzy małych inwestorów przydzielono 281 861 akcji. W transzy dużych inwestorów przydzielono 1 600 000 akcji. Spółka pozyskała w wyniku emisji akcji 5,65 mln zł.

- Środki pozyskane w ofercie publicznej umożliwią optymalizację struktury finansowania rozwoju i pozwolą na przyśpieszenie realizacji kluczowych projektów strategicznych, mówi Andrzej Jurczak, prezes Grodna.

Reklama

Główni akcjonariusze Grodno SA, Andrzej Jurczak, prezes zarządu, dyrektor generalny oraz Jarosław Jurczak, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlu i marketingu zobowiązali się do niezbywania akcji spółki, do 30 września 2015 roku (umowa lock-up).

Spółka Grodno ogłosiła w czerwcu br. nową strategię, która obejmuje rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży. W ostatnich miesiącach spółka otworzyła 7 nowych oddziałów sprzedaży na terenie kraju i systematycznie zwiększała sprzedaż nowych produktów, co pokazuje skuteczność zarządu w realizacji strategii rozwoju.

- Cel na najbliższy rok to dalsza realizacja strategii rozwoju. Chcemy wykorzystać dobry moment na rynku do inwestowania i rozwinąć sieć naszej sprzedaży zakładając kolejne przyczółki w perspektywicznych miastach Polski. Równolegle pracujemy nad rozwojem produktów, tak aby zaoferować klientowi kompleksowy asortyment, podkreśla prezes Jurczak.

Sprawdź notowania spółki Grodno na stronach INTERIA.PL

- - - - -

Grodno SA to jeden z czołowych dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych w Polsce, oferujący ponad 130 tys. towarów krajowych i międzynarodowych producentów oraz produkty pod marką własną Luno. W ramach wartości dodanej dla klientów, Grodno świadczy specjalistyczne usługi doradztwa i audytów energetycznych i oświetleniowych oraz usługi z obszaru projektów fotowoltaicznych.

Klientami spółki są firmy zajmujące się instalacją elektryczną, przemysł (służby utrzymania ruchu, firmy z branży przemysłowej), dystrybucją (hurtownie i sklepy), obiekty wielkopowierzchniowe (magazyny, sieci handlowe, biurowce, hotele), jak i klienci detaliczni.

Sieć dystrybucyjna Grodna obejmuje 43 punkty sprzedaży zlokalizowane w kluczowych miastach na terenie kraju, w tym w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu oraz magazyn logistycznodystrybucyjny w Małopolu koło Warszawy. Spółka należy do grupy dystrybutorów elektrotechnicznych FEGIME Polska.

Grodno rozwija się bardzo dynamicznie rozbudowując sieć sprzedaży i zakres oferowanych towarów i usług, co przekłada się na wzrost przychodów. Narastająco w okresie I-II kwartał br. przychody ze sprzedaży wyniosły 104,7 mln zł, tj. ponad 7 proc. wzrost rok do roku. W omawianym okresie spółka osiągnęła 1,9 mln zł zysku, tj. 2 proc. wzrostu rdr, marża EBIT wyniosła 1,8 proc. Zysk netto narastająco wyniósł 995 tys. zł. Celem strategicznym spółki Grodno jest osiągnięcie dominującej pozycji na polskim rynku dystrybucji materiałów elektrotechnicznych.

W związku z dynamicznym rozwojem spółka będzie realizowała program inwestycyjny o łącznej wartości ok. 14 mln zł1, obejmujący rozwój sieci dystrybucji, rozszerzenie asortymentu, rozwój nowych kanałów dystrybucji oraz optymalizację i rozwój procesów zarządzania w obszarach logistyki i sprzedaży.

Większy potencjał sprzedażowy przełoży się na wzrost przychodów i poprawę zysków w kolejnych latach. Spółka planuje dalszy wzrost biznesu, co przełoży się na 292 mln zł przychodów w roku obrotowym 2015/2016, tj. 40 proc. zwiększenie sprzedaży w stosunku do obecnej skali działalności. W ciągu dwóch lat spółka wypracuje skumulowany wynik netto na poziomie przekraczającym 15 mln zł.

1 Program inwestycyjny na lata obrotowe 2014-2016

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Grodno S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »