Grodno zwiększa przychody ze sprzedaży

Spółka Grodno (NewConnect: GRN) osiągnęła w III kwartale 2011 roku 45,4 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. To wzrost o 45 procent w ujęciu rok do roku. Znaczący wpływ na wyniki ma konsekwentnie realizowana przez spółkę strategia rozwoju terytorialnego.

Spółka Grodno (NewConnect: GRN) osiągnęła w III kwartale 2011 roku 45,4 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. To wzrost o 45 procent w ujęciu rok do roku. Znaczący wpływ na wyniki ma konsekwentnie realizowana przez spółkę strategia rozwoju terytorialnego.

- Rosnące przychody Grodno S.A. są wynikiem ekspansji rynkowej, jaką rozpoczęliśmy na początku tego roku. Regularnie poszerzamy sieć dystrybucji, konsekwentnie zmierzając do tego, by w ciągu najbliższych pięciu lat znaleźć się w czołówce liderów branży elektrotechnicznej. Od dawna jesteśmy zainteresowani konsolidacją branży. Ze względu na bardzo rozdrobniony rynek ma ona duży potencjał, co daje nam realną szansę na realizację naszych planów. Obecnie jesteśmy w trakcie rozmów z kilkoma partnerami na terenie kraju w sprawie przejęcia placówek handlowych - mówi Andrzej Jurczak, prezes zarządu Grodno S.A.

Reklama

Sprawdź bieżące notowania spółki Grodno na stronach INTERIA.PL

Na początku tego roku spółka przejęła sześć oddziałów stanowiących część przedsiębiorstwa Ostel, zlokalizowanych w Polsce południowo-wschodniej. W tym regionie Grodno S.A. nie była dotąd obecna. Firma, w której strategię wpisany jest rozwój terytorialny, chce rozwijać teraz działalność w Polsce zachodniej oraz północnej i tam właśnie zamierza szukać nowych, ciekawych i atrakcyjnych handlowo lokalizacji. W związku z intensywnym rozwojem Grodno S.A., łączna planowana liczba oddziałów (ok. 45 hurtowni do 2015 roku) może zostać, zdaniem zarządu, znacznie zwiększona.

Rozwój sieci sprzedaży umożliwi także spółce nowe centrum logistyczne firmy w Małopolu. Jego oficjalne otwarcie planowane jest w połowie października.

Zgodnie z prognozą, w roku finansowym 2011/2012 (kończącym się 31 marca 2012 r.) Grodno S.A. zrealizuje przychody w wysokości 154,8 mln zł oraz osiągnie zysk netto na poziomie 4,9 mln zł.

Informacje i liczby mają charakter szacunkowy i mogą się różnić od wartości, które zostaną opublikowane 9 listopada 2011 roku w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grodno S.A. za drugi kwartał roku finansowego 2011/2012.

- - - - -

Grodno S.A. To jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku, kiedy to otworzono pierwszy rodzinny sklep elektryczny w Warszawie. Obecnie podstawowa działalności spółki skupia się na hurtowym handlu poprzez sieć 31 hurtowni zlokalizowanych na terenie całego kraju. Grodno S.A. od wielu lat jest liderem w województwie mazowieckim. Dzięki dokonanym akwizycjom punktów sprzedażowych spółka rozpoczęła proces konsolidacji rozdrobnionego rynku i stała się jedną z czołowych firm w branży elektrotechnicznej w Polsce. Spółka posiada szeroką i zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, infrastruktury i przemysłu. Oprócz bogatej oferty towarów - ponad 100 000 produktów - spółka świadczy dodatkowe usługi, w tym między innymi doradztwo techniczne, audyty systemów oświetlenia oraz instalacji elektrycznych, konserwację czy obsługę gwarancyjną. Plany spółki na najbliższą przyszłość to: - osiąganie zysku gwarantującego dalszy rozwój firmy, - inwestycje i modernizacje, - uruchomienie nowych punktów sprzedaży, - intensywne szkolenia pracowników, - realizacja strategii marketingowej oraz intensywna reklama, - budowa długotrwałych relacji z partnerami.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przychód | Grodno S.A. | NewConnect | strategia rozwoju | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »