Grupa Agory w I kw.'12 miała 1,5 mln zł straty

Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2012 roku 1,5 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 7,1 mln zł zysku netto w I kw. 2011 r. Strata netto okazała się o 200 proc. wyższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 0,5 mln zł straty w pierwszym kwartale.

Grupa Agory miała w pierwszym kwartale 2012 roku 1,5 mln zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 7,1 mln zł zysku netto w I kw. 2011 r. Strata netto okazała się o 200 proc. wyższa niż oczekiwania analityków, którzy spodziewali się 0,5 mln zł straty w pierwszym kwartale.

Strata operacyjna grupy Agory w I kw. 2012 roku wyniosła 2,1 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma miała 10,2 mln zł zysku. Strata operacyjna okazała się o 320 proc. wyższa niż oczekiwania analityków, gdyż konsensus zakładał 0,5 mln zł straty EBIT.

Skonsolidowane przychody Agory wyniosły w I kw. 2012 roku 281,3 mln zł wobec 296 mln zł rok wcześniej i były o 0,3 proc. wyższe od średniej prognoz rynkowych, która zakładała 280,4 mln zł.

Koszty operacyjne netto Agory zmniejszyły się o 0,8 proc. do 283,4 mln zł. Spadek ten wynika z ograniczenia wydatków na reprezentację i reklamę o 24,9 proc. oraz z niższych o 80 proc. niegotówkowych kosztów związanych z płatnościami w formie papierów wartościowych rozliczanych w instrumentach finansowych.

Reklama

Marża EBITDA operacyjna segmentu prasa codzienna Agory (Gazeta Wyborcza, Metro, Projekty Specjalne, pion Druku Agory S.A. i Agora Poligrafia Sp. z o.o.) wyniosła 18,2 proc.

Podyskutuj na forum: Czy to koniec prawdziwych gazet?

Sprzedaż reklam w Gazecie Wyborczej wyniosła 50,4 mln zł (spadek o 18,6 proc.), a sprzedaż egzemplarzy wyniosła 29,6 mln zł (spadek o 10,8 proc.). Gazeta rozpowszechniała płatnie średnio 271 tys. egz., a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 37 proc.

Przychody pionu prasa bezpłatna ze sprzedaży reklam wzrosły o 11,3 proc. do 6,9 mln zł, a udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wzrósł o prawie 1,5 pkt. proc. do ponad 5 proc. Wynik operacyjny EBIT pionu był pozytywny i wzrósł w stosunku do zeszłego roku o 0,9 mln zł.

Przychody segmentu internet Agory wyniosły 25,8 mln zł i nieznacznie się obniżyły (o 0,4 proc.), w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 19,5 mln zł i wzrosły o 8,3 proc. W lutym 2012 r. serwisy grupy Gazeta.pl uzyskały zasięg 61,6 proc., co dało grupie Gazeta.pl trzecie miejsce wśród polskich portali.

Przychody segmentu kino wyniosły 53,8 mln zł i zmniejszyły się o 2,7 proc. na skutek niższej sprzedaży biletów w kinach Heliosa, która wyniosła ponad 2,1 mln sztuk (spadek o 13,5 proc.). EBITDA operacyjna segmentu wyniosła 8,6 mln zł.

Grupa AMS zwiększyła przychody z reklam o 2,9 proc. do 36 mln zł, poprawiła wynik operacyjny EBIT o 15 proc. i uzyskała pozytywny wynik EBITDA operacyjna na poziomie 3,1 mln zł (wzrost o 3,3 proc.). Udział grupy AMS w wydatkach na reklamę zewnętrzną wyniósł 31 proc.

Segment radio Agory zwiększył przychody o 6,7 proc. do 19,2 mln zł, natomiast jego koszty wyniosły 21,2 mln zł (wzrost o 14 proc.). Radiostacje muzyczne Agory zwiększyły swój udział w słuchalności do poziomu 7,8 proc. (wzrost o 1 proc.).

Przychody segmentu czasopisma wyniosły 16 mln zł (spadek o 10,1 proc.), a koszty wyniosły 14,6 mln zł. Segment osiągnął pozytywny wynik operacyjny na poziomie EBIT i EBITDA operacyjna w wysokości 1,4 mln zł.(

Agora podtrzymuje swoje szacunki wzrostu rynku reklamy w 2012 r. o 0-3 proc.

Agora podtrzymuje swoje szacunki wzrostu rynku reklamy w 2012 r. o 0-3 proc. po wzroście o około 1,5 proc. w 2011 r. - podała spółka w komentarzu do wyników kwartalnych.

Agora podtrzymała także, że w najważniejszym dla spółki segmencie, czyli reklamy w prasie codziennej, spadek wydatków na reklamę sięgnie 14-17 proc. Również segment reklamy w czasopismach odnotuje spadek, choć nieco mniejszy, o 6-9 proc.

Spółka oczekuje także, że reklama internetowa pozostanie najszybciej rosnącym segmentem rynku, ze wzrostem na poziomie 9-12 proc. w 2012 r. Reklama kinowa powinna wzrosnąć o 3-6 proc. Wydatki na reklamę w segmentach telewizji, radia i reklamy zewnętrznej powinny wynieść o 0-3 proc.

Wypłata wyższej dywidendy z Agory nie ograniczy jej apetytów akwizycyjnych

Wypłata przez Agorę dywidendy wyższej niż zakładano w polityce dywidendowej spółki, nie ograniczy jej apetytów akwizycyjnych - poinformowali podczas telekonferencji przedstawiciele Agory.

- Jeśli chodzi o poziom dywidendy, to tak jak informowaliśmy w komunikacie giełdowym, rekomendujemy walnemu zgromadzeniu wyższą dywidendę niż to wynika z polityki dywidendowej. To nie jest poziom, który miałby wskazywać na ograniczenie naszych apetytów akwizycyjnych, czy rozwojowych. Mówimy o zwiększeniu wypłaty o ok. 25 mln zł, z punktu widzenia zasobów gotówkowych które posiadamy, nie zmienia to naszej sytuacji. Uważamy, że jest to poziom, który pozwala jednocześnie prowadzić politykę rozwojową i ewentualne nadwyżki gotówkowe zwracać akcjonariuszom - powiedział podczas telekonferencji Grzegorz Kossakowski, członek zarządu spółki.

Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory, mówił wcześniej na telekonferencji, że spółka jest otwarta "zarówno na wzrost organiczny, jak i akwizycje".

Zarząd Agory poinformował w czwartek, że chce wypłacić 1 zł dywidendy na akcję, czyli o 50 proc. więcej niż zakłada polityka dywidendowa spółki.

Polityka dywidendowa Agory ogłoszona w 2005 roku przewiduje, że co roku, jeśli nie zachodzą dodatkowe przesłanki, proponowana dywidenda powinna być w wysokości 0,5 zł na akcję.

Tym razem zarząd chce, aby cały zysk za 2011 rok plus 30,7 mln zł pochodzące z kapitału zapasowego trafiło do akcjonariuszy. Łącznie dywidenda wyniosłaby 50,9 mln zł.

Proponowanym dniem ustalenia prawa do dywidendy jest 16 lipca, a jej wypłata ma nastąpić 3 sierpnia.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Agora SA | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »