Grupa Dystrybucyjna Tradis planuje debiut na WGPW
Grupa Dystrybucyjna Tradis - należąca do Grupy Handlowej Emperia - zamierza zdobyć pozycję lidera polskiego rynku dystrybucji FMCG w ciągu najbliższych kilku lat. Głównym założeniem strategii prezentowanej przez spółkę jest intensywny rozwój organiczny i aktywny udział w konsolidacji rynku handlu hurtowego. Do końca marca 2011 roku Tradis planuje zadebiutować na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Wyodrębnienie Dywizji Dystrybucyjnej nastąpi wskutek wydzielenia ze struktur Emperii obszaru zarządzania segmentem dystrybucyjnym i wniesienia go do oddzielnej, specjalnie w tym celu zawiązanej spółki kapitałowej. Akcje nowej spółki obejmą dotychczasowi akcjonariusze Emperii. Plan podziału, oparty o wyniki III kwartału 2010 roku, powstanie do końca października. Taka ścieżka wyodrębnienia Dywizji Dystrybucyjnej skróci czas potrzebny do przeprowadzenia niezbędnych zmian i pozwoli jeszcze skuteczniej realizować przyjętą strategię rozwoju. Rozwiązanie zyskało aprobatę akcjonariuszy Emperii.
Niezależność Grupy Dystrybucyjnej Tradis zapewni spółce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Przyszłoroczny debiut na GPW pozwoli na pokazanie realnej wartości ekonomicznej firmy.
Wraz z początkiem roku nastąpi - planowana już od pewnego czasu - zmiana w zarządzie Grupy Dystrybucyjnej Tradis. Jarosława Wawerskiego, dotychczasowego prezesa yarządu, zastąpi Dariusz Kalinowski - obecny członek zarządu Tradis. Jarosław Wawerski poświęci się pracy strategicznej na rzecz Grupy, pozostając w zarządzie Emperia Holding SA.
Grupa Dystrybucyjna Tradis prowadzi sprzedaż hurtową dóbr FMCG przez magazyny Cash&Carry i Centra Dystrybucji rozlokowane w całej Polsce.
Według prognoz, w 2010 roku Grupa Dystrybucyjna Tradis osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 5,2 mld złotych, czyli o 8,0% więcej niż w roku 2009. W latach kolejnych przychody rok do roku wzrosną o 15,3% (6,0 mld w 2011) i o 9,8% (6,6 mld w 2012). Planowany zysk netto za 2010 rok wyniesie 62,2 mln, co oznacza wzrost o 68% względem wyniku z roku 2009. Lata 2011 i 2012 przyniosą dalsze zwiększenie zysku netto - o 40% (do poziomu 87,1 mln zł w 2011) oraz o 30% (do poziomu 131,1 mln zł w 2012).
- Nową strategię rozwoju przygotowywaliśmy już od wielu miesięcy. (...) Dołączenie do prestiżowego grona spółek giełdowych zwiększy naszą transparentność. Dzięki upublicznieniu uzyskamy realną, rynkową wycenę spółki (...) - powiedział Artur Kawa, prezes zarządu Grupy Handlowej Emperia.
Sprawdź bieżące informacje z rynku pierwotnego GPW w Biznes INTERIA.PL