Grupa Kościuszko rozpatrzy ofertę Sfinks Polska

Grupa Kościuszko "Polskie Jadło" S.A. - właściciel sieci franszyzowej restauracji premium "Polskie Jadło" oraz restauracji z segmentu fast-food "Ready&Go" i "Lanczowisko" rozpatrzy ofertę zakupu od Sfinks Polska S.A. sieci restauracji "Chłopskie Jadło".

Grupa Kościuszko "Polskie Jadło" S.A. - właściciel sieci franszyzowej restauracji premium "Polskie Jadło" oraz restauracji z segmentu fast-food "Ready&Go" i "Lanczowisko" rozpatrzy ofertę zakupu od Sfinks Polska S.A. sieci restauracji "Chłopskie Jadło".

Grupa Kościuszko 18 września otrzymała od Sfinks Polska S.A ofertę odkupienia sieci "Chłopskie Jadło". Dokument nie zawierał konkretnych warunków transakcji. W związku z powyższym Grupa Kościuszko w dniu 22 września zwróciła się do Sfinks Polska S.A. o uszczegółowienie oferty, aby móc podjąć decyzję o ewentualnym podjęciu rozmów.

- Nie ukrywamy, że przesłana oferta zaskoczyła nas. Nie planowaliśmy w tym roku działań akwizycyjnych, tym bardziej, że z ostatnich wystąpień medialnych przedstawicieli spółki Sfinks Polska nie wynikało, aby grupa restauracji "Chłopskie Jadło" miała być przedmiotem sprzedaży. Ponadto Grupa Kościuszko realizuje przyjętą już wcześniej strategię rozwoju. Złożona nam propozycja jest już kolejną ofertą odkupu sieci gastronomicznej, czy też pojedynczych lokali, jaka została skierowana do naszej spółki. Propozycja Sfinksa jest na tyle interesująca, że chcemy poznać jej najistotniejsze elementy, aby - zgodnie ze spoczywającą na nas odpowiedzialnością za powierzone nam pieniądze akcjonariuszy - móc podjąć decyzję w tej sprawie. Ewentualne odkupienie przez Grupę Kościuszko sieci restauracji "Chłopskie Jadło" wiązałyby się z pewnymi pozytywnymi aspektami, takimi jak np. zwiększenie ilości lokalizacji, co mogłoby mieć wpływ na przyrost przychodów firmy. Z drugiej jednak strony niesie ze sobą i zagrożenia - takim bez wątpienia może stać się zjawisko wewnętrznego kanibalizmu polegającego na współistnieniu zbyt dużej ilości restauracji tego samego segmentu w podobnych lokalizacjach. Jednak kluczowymi parametrami, których jeszcze nie znamy, a które umożliwią nam podjęcie racjonalnej decyzji będą: aktualne postrzeganie marki "Chłopskie Jadło" przez rynek, aktualna jakość usług w tej sieci, poziom uzyskiwanych w niej wyników finansowych oraz proponowana cena sprzedaży - komentuje Jan Kościuszko, prezes zarządu Grupy Kościuszko Polskie Jadło.

Reklama

Sfinks Polska odkupił od Grupy Kościuszko "Chłopskie Jadło" na początku 2006 roku za kwotę 27 mln zł. Po wygaśnięciu zakazu o konkurencji Grupa Kościuszko rozpoczęła budowę sieci restauracji o zbliżonej formule. Nowa marka "Polskie Jadło" to sieć typu Premium. Teraz spółka posiada cztery takie lokale w Krakowie i jeden w Warszawie.

Informacja prasowa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »