Grupa Żywiec ocenia, że konsumpcja piwa w Polsce nie będzie rosnąć. Zmienią się trendy
- Rynek piwa w Polsce zmienia się, bo Polacy coraz większą uwagę zwracają na zdrowy tryb życia - mówili przedstawiciele Grupy Żywiec na konferencji. Żywiec stawia na Strefę Zero, czyli piwa bezalkoholowe i marki premium.
- Polacy nie będą pić więcej piwa, ale będą pić inaczej. (...) Postawiliśmy na marki premium, bo skoro Polacy nie wypiją więcej piwa, to muszą pić lepiej - powiedziała Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu Żywca.
Rynek piwa jest stabilny, konsumpcja na mieszkańca utrzymuje się na poziomie około 100 litrów - dodała Magdalena Brzezińska, senior corporate affairs manager Żywca.
Zdaniem Brzezińskiej, na rynku widać nowe trendy. Duży wpływ mają na nie millenialsi, którzy jej zdaniem w ciągu trzech lat będą stanowić 40 proc. konsumentów piwa.
- Zrobiliśmy badania na temat tego, jakie są dominujące trendy piwne. Przede wszystkim jest to różnorodność. (...) 25 proc. osób deklaruje, że piwa bezalkoholowe i z małą ilością alkoholu to jest coś co ma znaczenie - powiedziała.
Zdaniem Brzezińskiej, konsumenci coraz mniej zwracają uwagę na cenę czy ulubiony smak, bo chcą ciągle próbować nowych rzeczy. W 2017 r. na rynek trafiło ponad 1600 nowych piw, z czego tylko niecałe 5 proc. stanowił tradycyjny lager. Konsumenci piwa coraz większa uwagę zwracają również na tradycję, lubią wiedzieć skąd pochodzi wybierany przez nich produkt, są uważniejsi, czytają etykiety i skład produktu.
Grupa Żywiec przygotowuje w tym roku nowości dopasowane do zaobserwowanych na rynku trendów.
- Tym razem stawiamy na styl IPA, czyli India Pale Ale. Żywiec proponuje sesyjną wersję tego piwa. Planujemy również nowy smak Dzikiego Sadu - powiedziała.
Żywiec stawia też na Strefę Zero, czyli piwa bezalkoholowe. Spółka wprowadza portfel marek napojów, które w ogóle nie zawierają alkoholu. Docelowo Strefa Zero z produktami Żywca ma trafić do około 30 tysięcy sklepów w Polsce.
- Od tygodnia jest dostępny Heineken 0,0 proc. Wprowadzamy dwa nowe smaki - grejpfrut z pomarańczą i jabłko z miętą - poinformowała Magdalena Brzezińska.
Grupa Żywiec, notowana na GPW od 1991 r., warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. Spółka miała w 2017 r. 258,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 272,57 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 2 231,62 mln zł w 2017 r. wobec 2 392,61 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż piwa wyniosła 11 236 hl w 2017 r. wobec 11 689 hl rok wcześniej. Sprzedaż krajowa spadła do 10 759 hl z 11 275 hl w 2016 r., a eksport wzrósł do 477 hl z 414 hl.
Polecamy: PIT 2017