Grupa Żywiec ocenia, że konsumpcja piwa w Polsce nie będzie rosnąć. Zmienią się trendy

- Rynek piwa w Polsce zmienia się, bo Polacy coraz większą uwagę zwracają na zdrowy tryb życia - mówili przedstawiciele Grupy Żywiec na konferencji. Żywiec stawia na Strefę Zero, czyli piwa bezalkoholowe i marki premium.

- Polacy nie będą pić więcej piwa, ale będą pić inaczej. (...) Postawiliśmy na marki premium, bo skoro Polacy nie wypiją więcej piwa, to muszą pić lepiej - powiedziała Małgorzata Lubelska, dyrektor ds. marketingu Żywca.

Rynek piwa jest stabilny, konsumpcja na mieszkańca utrzymuje się na poziomie około 100 litrów - dodała Magdalena Brzezińska, senior corporate affairs manager Żywca.

Zdaniem Brzezińskiej, na rynku widać nowe trendy. Duży wpływ mają na nie millenialsi, którzy jej zdaniem w ciągu trzech lat będą stanowić 40 proc. konsumentów piwa.

- Zrobiliśmy badania na temat tego, jakie są dominujące trendy piwne. Przede wszystkim jest to różnorodność. (...) 25 proc. osób deklaruje, że piwa bezalkoholowe i z małą ilością alkoholu to jest coś co ma znaczenie - powiedziała.

Reklama

Zdaniem Brzezińskiej, konsumenci coraz mniej zwracają uwagę na cenę czy ulubiony smak, bo chcą ciągle próbować nowych rzeczy. W 2017 r. na rynek trafiło ponad 1600 nowych piw, z czego tylko niecałe 5 proc. stanowił tradycyjny lager. Konsumenci piwa coraz większa uwagę zwracają również na tradycję, lubią wiedzieć skąd pochodzi wybierany przez nich produkt, są uważniejsi, czytają etykiety i skład produktu.

Grupa Żywiec przygotowuje w tym roku nowości dopasowane do zaobserwowanych na rynku trendów.

- Tym razem stawiamy na styl IPA, czyli India Pale Ale. Żywiec proponuje sesyjną wersję tego piwa. Planujemy również nowy smak Dzikiego Sadu - powiedziała.

Żywiec stawia też na Strefę Zero, czyli piwa bezalkoholowe. Spółka wprowadza portfel marek napojów, które w ogóle nie zawierają alkoholu. Docelowo Strefa Zero z produktami Żywca ma trafić do około 30 tysięcy sklepów w Polsce.

- Od tygodnia jest dostępny Heineken 0,0 proc. Wprowadzamy dwa nowe smaki - grejpfrut z pomarańczą i jabłko z miętą - poinformowała Magdalena Brzezińska.

Grupa Żywiec, notowana na GPW od 1991 r., warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. Spółka miała w 2017 r. 258,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 272,57 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 2 231,62 mln zł w 2017 r. wobec 2 392,61 mln zł rok wcześniej. Sprzedaż piwa wyniosła 11 236 hl w 2017 r. wobec 11 689 hl rok wcześniej. Sprzedaż krajowa spadła do 10 759 hl z 11 275 hl w 2016 r., a eksport wzrósł do 477 hl z 414 hl.

Polecamy: PIT 2017

PAP
Dowiedz się więcej na temat: trendy | konsumpcja | Żywiec | piwo | zdrowy tryb życia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »